14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Frank Visser

Magic Mouse verbeekt vaak verbinding

Hoi leden!

Weten jullie misschien hoe het komt dat mijn Magic Mouse erg vaak zijn verbinding verbreekt?
    Dit gebeurt soms wel 5x achter elkaar voor 5 seconden. Hoogst irritant..

Misschien weten jullie waar dit aan ligt?
    andere batterijen helpt ook niet, 1 van de connectoren die met de batterij verbind zit een heel klein beetje ‘bruin smeersel’ op. Als een batterij lang in de muis heeft gezeten zonder te werken. (daar komt dat van toch?) Maar dat is zo minimaal..

Dankjewel!

Bijdrager
    brumemail

Wat geeft de batterijniveau aan van je muis op je Mac?

Bijdrager
    SunKeeper

Je zegt zelf het probleem al: vuile contacten.

Even goed schoonmaken. Daarnaast de muis op tafel laten staan, niet teveel stuiteren. Dan verbreken de contacten ook heel even de verbinding, waardoor de muis (herstart) kort wegvalt.

Bijdrager
    brumemail

Het kan anders ook aan de bluetooth liggen van je muis of je Mac. Misschien moet je de muis eens proberen op een andere computer. Mochten de problemen dan nog voordoen dan weet je dat het niet aan je Mac ligt.

Bijdrager
    knippie

Zelfde probleem gehad. Stop eens een stukje papier tussen de batterijen, hielp bij mij.

Bijdrager
    Frank Visser

@ brumemail

Muis geeft eigelijk altijd 100% aan of ‘bijna leeg’ nooit echt een tussenstand..
    Wat bij mijn toetsenbord wel netjes staat.

Zal is kijken of het via een laptop wel goed werkt. Dankjewel!(y)

Bijdrager
    Frank Visser

@sunkeeper

Misschien even schoonmaken inderdaad. Het is niet veel en lijkt alsof het geen problemen moet veroorzaken, maar toch.
    Stuiteren met mijn muis gebeurd nooit. Sleep hem eigelijk alleen, heel soms haal ik hem omhoog maar zet ik hem zeker heel rustig terug.
    Ook jij bedankt!

Bijdrager
    Frank Visser

je bedoelt | – |

| = batterij (dus 2 die naast elkaar liggen)
    – = papier (ertussen dus)

Lijkt me niet tussen de batterij en het contact?
    Thanks!:)

Bijdrager
    SunKeeper

Installeer de widget Mighty Monitor, die geeft wel de goede waarde aan van de Magic Mouse. Toetsenbord en trackpad kan OS X zelf wel goed.

http://www.starmerville.com/mm/mightymonitor/Mighty_Monitor.html

Bijdrager
    fatboysmart

Probeer eens een ander merk batterijen. Sommige merken zijn ‘iets’ korter dan zo horen te zijn (we praten hier over minder dan een millimeter) waardoor het contact verbroken kan worden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Frank op 08 januari 2014

je bedoelt | – |

| = batterij (dus 2 die naast elkaar liggen)
    – = papier (ertussen dus)

Lijkt me niet tussen de batterij en het contact?
    Thanks!:)

Er wordt hier ‘zilverpapier’ bedoeld. Maar meestal is het de corrosie die voor problemen zorgt want batterijen die in mijn Magic Mouse voor het zelfde probleem zorgen hebben dit ook in de oplader. Laatst wilde ik vier AA’s opladen maar die maakten geen contact. Maar toen ik er een schuurpapiertje overheen haalde ging het gelijk goed.

Bijdrager
    dutch_garfield

Het kan ook zo zijn dat de batterijen “los” zitten. Papiertje tussen de batterijen en het dekseltje (gewoon papier),
    hierdoor worden de batterijen iets vaster gedrukt.
    Dit werkt bij mij.
    (ooit ergens op een forum gelezen.)

Bijdrager
    Domtoren
    dutch_garfield op 08 januari 2014

Het kan ook zo zijn dat de batterijen “los” zitten. Papiertje tussen de batterijen en het dekseltje (gewoon papier),
    hierdoor worden de batterijen iets vaster gedrukt.
    Dit werkt bij mij.
    (ooit ergens op een forum gelezen.)

Dat doe ik inderdaad ook

Bijdrager
    Frank Visser

Dankjewel allemaal voor het meedenken!
    Ga het zeker volgende week ergens proberen.
    Ben niet zovaak thuis..

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.