10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    grandijoost

Magic Mouse stopt spontaan

Mijn Magic Mouse heeft de laatste tijd veel problemen.
    Het begon eigenlijk toen de muis al spontaan verbrak met de computer…. Time Capsule wat veder weg gezet etc.
    Daarna werkte de rechtermuistoets niet, alleen met een herstart van de computer….
    En nu werkt niks meer. Terwijl als ik ga kijken bij bleutooth-configuratie’s dan staat er dat ie verbonden is. Maar een mobiel verbinden via bleutooth lukt wel. Een andere muis aan de computer is nu nog de enige optie…. Wat kan ik hier tegen doen?

Mac: 27″ inch Quad-Core
    Batterijen: Apple Rechargeable batteries.

Met Vriendelijke Groet,
    Joost

Bijdrager
    iCreatedTech

Heb je de muis al een keer verwijderd en weer toegevoegd in ?–>Systeemvoorkeuren–>Bluetooth en dan jou Magic Mouse te selecteren en dan op het minetje ( – ) te klikken en dan vervolgens de muis weer op nieuw toevoegen door op het plusje ( + ) te klikken?

Bijdrager
    grandijoost

Ja ook al een keer gedaan ;).

Bijdrager
    grandijoost

Sterker nog nu kan ik hem niet meer verwijderen :S

Bijdrager
    Vinhelper

Waarom niet?

Iets duidelijker uitleggen, dan weten we sneller een antwoord.:smile:

Bijdrager
    1984

Je bent niet de enigste met problemen met de magic mouse,Heb je een andere Mac tot je beschikking om de muis te testen…?

Hans op 15 november 2010

Vrees dat het wellicht iets met de iMac heeft te maken. Beide magic muizen (die van de mini en de nieuwe) schieten alle kanten op, terwijl ze op de mini (in een andere kamer) vlekkeloos werken. Als ik de Mac opnieuw opstart en de muis opnieuw verbind werkt alles (een tijdje) zoals het hoort.

Magic Mouse schiet alle kanten op

Bijdrager
    grandijoost

Ja, ik kan eventueel de muis op een andere mac testen….
    De muis KON ik niet meer verwijderen….wanneer je op het minnetje klikt dan staat de muis er nog steeds….
    Wanneer je systeem voorkeuren dan weer opnieuw opstart zie je dat de muis weg is…. (maar als je dan weer op het plusje klikt kan hij geen muis meer vinden….

Bijdrager
    gerald2

ik heb dit probleem nu ook al een tijdje met mijn mac mini.
    wordt gewoon van zelf verbroken en dan 5 seconde later verbind hij hem weer.
    en dat doet hij dan 80x op een dag is echt niet mee te werken zo.

Bijdrager
    lexvo

Twee weken geleden begon de magic mouse bij mij ook plotseling uit te vallen. Had ook dezelfde symptomen: wel in Bluetooth zichtbaar e.d.

Op de Apple site staat de tip om je PRAM en NVRAM te resetten. Dat hielp even, maar naar 2 dagen begon het weer.

Na veel gepruts kwam ik op de volgende oplossing en tot nu toe werkt alles weer perfect:)
    1) In Terminal, verwijder het bestand com.apple.Bluetooth.plist
    2) Schakel de Mac uit, EN haal de stekker uit het stopcontact voor minstens 10 seconden
    3) Zet de Mac weer aan.

Het verwijderen van com.apple.Bluetooth.plist is geen punt: OS-X genereert een nieuwe bij het opstarten. Wel ben je eventuele settings voor Bluetooth kwijt. Maar dat had ik er graag voor over.

Bijdrager
    lexvo

Uiteindelijk lijkt het probleem met mijn Magic Mouse te liggen aan de aan/uit schakelaar. Als ik deze heel iets beweeg, gaat de muis al uit. Waarschijnlijk een slecht contact dus. Mijn muis is inmiddels omgeruild voor een nieuwe via AppleCare.

Ik heb op een aparte web pagina veel mogelijke oplossingen voor de Magic Mouse verzameld:
    Magic Mouse

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.