20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    leopard

Magic Mouse of Magic Trackpad bij OS X Lion

Ik gebruik al een hele poos de Magic Mouse, maar als Lion binnenkort uitkomt, zou dan de Magic Mouse ook soepel blijven werken bij Lion, ik schakel liever niet over op de TrackPad, ben de muis zo gewend !!

Geblokkeerd
    Anoniem

muis blijft soepel werken.
    trackpad is alleen meer luxe.

Bijdrager
    Koetjesreep

Trackpad werkt echt goed, en luxe is een mac.

Bijdrager
    Koning Bolo

Magic trackpad = top!

Bijdrager
    Xserve

Ik zou ook heel graag één van de twee kopen, maar ik vind ze nog steeds veel te duur. €70! Kan je ze nergens goedkoper krijgen, bijvoorbeeld met studentenkorting?

Bijdrager
    Koning Bolo

tweedehandmac.nl of marktplaats

Bijdrager
    BJVR

Ik wil ook graag een TrackPad hebben.

Op dit moment heb ik 2 Magic Mices en ik denk dat ik er 1 beter kan houden en dan 1tje op Marktplaats zetten. Nadeel van die stommen Magic Mouse vind ik dat dit balletje steeds blijft vasthangen en je scroller het niet meer doet.

Ik had deze site gevonden als goedkoopste. PixMania
    Net geen 70,- maar moet je er wel een week op wachten, dat kan denk ik geen kwaad.

Bijdrager
    Koetjesreep

Jezus, mensen. Je kan wel een mac betalen, maar al gaan deuren over 69 euro voor een trackpad. Het is nou ook niet dat je niet zonder kan hoor!

Bijdrager
    Yeti

@BJVR Dan zijn het altijd nog Magic Mice;)

Wat vooral wennen is aan Lion, is het scrollen, dat is omgekeerd. Ik denk eigenlijk dat je met beide moet wennen, dus dat het uiteindelijk niet heel veel uitmaakt welke van de twee je gebruikt. Ik heb zelf een Magic Trackpad, m’n hand is te groot voor een Magic Mouse.

Bijdrager
    BJVR

@Koetjesreep,

Alle soorten voeding gehad behalve opvoeding?

Bijdrager
    iep

@BJVR: Bij Mail-a-Mac is ie direct leverbaar voor iets meer euro.

Bijdrager
    BJVR

@Yeti,

Ik zie net dat er een verschil is ja.. Je hebt Magic mouse en Mighty Mouse.

Ik heb nog de oude met dat stomme balletje, die dingen werken wel maar je moet er om de 3 maanden even een druppeltje Alcohol in gooien.

Bijdrager
    Koetjesreep

@BJVR, wat heeft dit met opvoeding te maken. Mijn wedervraag is, heb jij dan wel enige opleiding genoten als je zo reageert?

Bijdrager
    iep

Het feit dat er meteen zo denigrerend gedaan moet worden omdat iemand 69 euro voor een trackpad nogal prijzig vindt. Het is gewoon prijzig als je het vergelijkt met een simpele muis maar als je het met andere muizen en bluetooth producten vergelijkt weer niet. Dat iemand dat vindt is z’n goedrecht, moet je niet over gaan miepen.

Bijdrager
    SunKeeper

Het is sowieso mieptijd zeg. Zware tijd na zo’n keynote, de meeste mensen slaan direct op hol.:sad:

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik Miep niet, maar ik stel alleen dat ik het vreemd vind dat iemand wel een mac kan betalen, maar toch moeilijk gaat doen over 70 euro. Maar dat kan voor een ander duur zijn inderdaad. Dat klopt

Bijdrager
    Little Idiot

Ja een trackpad kost geld. Maar je hoeft er geen te kopen, het leven gaat gewoon door zonder trackpad. OSX lion moet je.ook kopen, dat kost ook geld. En het leven gaat ook gewoon door zonder Lion…

Bijdrager
    Royco53

Juist voor het scrollen in safari, is de trackpad heel geschikt.
    Het werkt dan precies zoals op een iPad, je pakt bovenaan de pagina beet en scrolt dan naar beneden en andersom, heel intuitief zou ik zo zeggen. De mogelijkheid van pinch-zoom op de trackpad is ook heel fijn. draaien van afbeeldingen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Op je Macbook Pro en Air zit al een trackpad, en nu is die er ook voor de desktops en iMac’s. Top dus.

En hou je muis er eventueel bij als aanwijzer :-).

Dus alle twee kun je gebruiken. Heb er gisteren een trackpad gekocht voor 50 euro op marktplaats.

Er zijn altijd wel mensen die ze weg willen doen, om welke reden dan ook

Bijdrager
    BJVR

@Little idiot,

Klopt, gelukkig wel ja, gelukkig zijn het geen ‘must haves’ maar extra’s.
    Maar meestal kunnen dit soort kleine extra’s het gebruikersgemak net iets verhogen en das wel weer fijn.

@Royco53,

Ja ik was ook aan het denken aan Photoshop, dat lijkt me ook niet zo heel handig met zo’n TrackPad.
    Nu ben ik ook geen professional in Photoshop dat ik gelijk zo’n Wacom Tablet moet aanschaften maar ik kan me voorstellen dat je met een muis toch nog altijd iets fijner werkt dan een TrackPad in bepaalde programma’s.

Wat idd erg fijn is, is dat Multi touch? TrackPad of de wijze waarop mijn pad op MacBook Air werkt.
    Ik merk nu al vaker dat als ik bij mijn zus op bezoek ga en ik achter haar laptop van het werk ga zitten (Thinkpad = volgens mij IBM) dat ik heel erg veel moeite heb met het scrollen en vooral het navigeren dan wil je heel snel met je vingers die vegende bewegingen maken maar dan kom je er pas achter hoe vooruit Apple eigenlijk loopt met dit soort technieken. Wij vinden het al heel normaal terwijl iemand anders nog gewoon moet klikken.

Bijdrager
    iep
    Little op 08 juni 2011

OSX lion moet je.ook kopen, dat kost ook geld. En het leven gaat ook gewoon door zonder Lion…

Het probleem is alleen dat mettertijd wel steeds minder support zal zijn voor eerdere OS X versies. Bij sommige apps is dat iets wat wel heel erg rap gaat. Dan moet je eigenlijk wel over wil je toch die ene feature of die ene (security) bugfix verkrijgen. Het is niet ongewoon om de huidige versie en de versie ervoor te ondersteunen (de laatste 2 versies dus eigenlijk). Je hebt vaak wel wat beweegruimte maar het zal niet veel zijn. Andere systemen doen dat iets beter (met name open source systemen).

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.