12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Magic Mouse maakt 'schurend' geluid

Hoi iedereen,

Ik heb nu ongeveer 2 jaar een iMac, en ik heb ook altijd de meegeleverde Magic Mouse gebruikt. Enkele weken geleden echter waren de batterijen van de muis leeg, en aangezien ik geen batterijen meer in huis had, besloot ik tijdelijk even mijn oude “Windows-muis” weer te gaan gebruiken. Toen viel me op dat deze veel lekkerder in de hand ligt. Ondertussen heb ik al lang nieuwe batterijen gekocht een heb ik besloten terug over te schakelen op de originele iMac-muis, omdat ik het swipen en vegen wel mis.

Nu vind ik persoonlijk dat deze muis een redelijk luid “schurend” geluid maakt bij het verplaatsen, een stuk luider dan de andere. Aangezien ik de muis al enkele weken/maanden niet meer gebruikt heb, kan ik met niet goed herinneren of dit vroeger ook al zo was. Ik heb die zwarte strookjes onderaan de muis enkele malen afgekuist met een vochtig doekje en ik heb zo’n plastic onderlegger/mat.

Iemand die dit al dan niet kan bevestigen?

Alvast bedankt,
    Wouter

Bijdrager
    iep

Dat is normaal. Op andere muizen zitten teflon voetjes waardoor ze wat makkelijker glijden en niet zo’n schurend geluid maken. Die voetjes kun je los kopen en eronder plakken. Er zijn zelfs een aantal winkels die ze speciaal voor de Magic Mouse verkopen.

Bijdrager
    SunKeeper

Of zet je Magic Mouse eens op een simpel A4-vel wat je aan de tafel vastmaakt.

Ik weet niet van welk materiaal je bureau is, maar op normaal vlak hout scheelt dat papiertje heel veel in geluid. En bovenal, een goedkopere en makkelijker vervangbare muismat vind je niet.8-)

Anoniem

De Magic Mouse is gewoon een onding. Het verbaast me dat je er twee jaar mee hebt kunnen werken. Met een Logitech muis doe je jezelf een heel groot plezier.

Bijdrager
    KarelWillem

De Magic Mouse is een prima muis.
    En die van mij schuift hier al sinds december 2009 probleemloos rond.

Dit bijvoorbeeld (ik versta werkelijk geen woord van wat die kerel zegt):

http://www.fliders.com/apple-magic-mouse

Bijdrager
    sedikit

Ook geen enkel probleem hier met de Magic Mouse. Uit nieuwsgierigheid de oplossing in de link van KarelWillem geprobeerd. Maar dan met een reepje gesneden uit een gewone sticker. Plakt ook prima, en de muis glijdt (mij te veel) zonder weerstand en zonder geluid over het matje. Oplossing voor de TS? Maar nogmaals: hoeft van mij niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Goede tip.

Ja, een stukje glad vinyl werkt inderdaad gewoon.

Koop een leuke muursticker o.i.d. bij de Action, en je kunt 300 van die strookjes snijden voor je Magic Mouse voor 1 euro.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Even los van het feit dat sommige mensen niet kunnen wennen aan een aanraak oppervlak t.o.v. robuuste knoppen (en daardoor de MM slecht vinden) snap ik echt het probleem niet. Ik heb hier een muismat liggen wat vermoedelijk ook teflon is en daar heb ik met verschillende muizen op gewerkt zonder ook maar één ‘schurend’ geluid. En een A4 tje gebruiken als muismat? Dat is dus echt belachelijk want werk je zo vaak en lang als ik achter de Mac dan kost dat al snel een heel pak want het slijt zo door.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Je zou bijna zeggen/denken dat het batterij klepje niet goed is terug geplaatst.

Bijdrager
    SunKeeper
    hendrik op 02 februari 2014

En een A4 tje gebruiken als muismat? Dat is dus echt belachelijk want werk je zo vaak en lang als ik achter de Mac dan kost dat al snel een heel pak want het slijt zo door.

Toch doe ik het al heel lang. I.t.t. wat jij denkt dat het doorslijt, komt er juist een laagje vuil op te liggen. (op den duur steeds meer zwarte stipjes) Onderkant van de muis is niet scherp en heeft een minimaal raakvlak. En verder:

Als je dus drie weken met een vel zou doen, moet je eenmaal per vijf jaar een pak van honderd vellen kopen a € 4,99 bij de Action. (papier is overal hetzelfde) Zelf doe ik al snel twee a vier maanden met een vel dus reken maar uit. Zoek maar eens een teflon mat voor minder dan € 1,- per jaar.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Vervelend als je plotseling geen mails meer ontvangt van geabonneerde topics. Daarom reageer ik zo laat want ik ben gewend dat ze wel gestuurd werden. Of het toeval is weet ik niet maar dit valt dus samen met mijn nieuwe internet verbinding…

Wat zo’n A4 tje betreft: ik vind het gewoon net zo belachelijk (en onnodig) als de kunstgrepen die toegepast werden bij ‘antenna-gate’ of andere ‘design flaws’ . Zit je achter een mooi ontworpen Mac, heb je een stuk papier als muismat…

Bijdrager
    SunKeeper

Less is more. Apple maakt toch ook alles dunner?:lol:

En wit op wit (bureau) valt echt weinig op. Mocht jij een andere kleur bureau hebben kan ik mij voorstellen dat jij je voorstelt dat het er in die situatie niet uit zou zien. Vindt ik ook.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.