30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)
  • Q:
    Bijdrager
    wido

magic mouse ineens 100% batterij

Sinds gisteren – ik denk sinds de update naar 10.6.7 – is het batterijpercentage van mijn magic mouse plotseling van 56 % naar 100 % gegaan. Een beetje vreemd. Ik heb de muis uit gezet, opnieuw aangezet, andere (oplaadbare) batterijen er in gedaan, maar het blijf 100 % terwijl de werkelijkheid toch lager moet zijn.
    Zijn er meer die dit vreemde verschijnsel hebben? Moet het batterijpercentage gekallibreerd worden of zoiets? Foutje van Apple?

Bijdrager
    R-Flow

Nou prima toch? :thumbsup: Het is ook nooit goed hier hè?:razz:

In combinatie met de Apple Recharger vond ik dat de batterijen van me Magic Trackpad krankzinnig snel leeg gingen. Binnen twee weken op 15% en dat kon ie dan vervolgens nog wel drie weken volhouden. Maar ondertussen wel drie weken lang gejengel dat me batterijen bijna leeg zijn… Lijkt me dit een verbetering met v10.6.7.

Bijdrager
    Yggdrasil

Wat is er vreemd aan, wellicht zijn ze nu gewoon juist gekalibreerd?

Mijn Apple wireless keyboard zat op 68 % en sinds gisterenavond heeft die ook 100 %. Nu heb ik ’t gevoel dat ze terug juist staan. (Ik had de batterijen nog maar vervangen)

Ik snap je ergernis niet? :crazy: Ik ben tevreden!

Bijdrager
    wido

Met die ergernis valt het wel mee hoor, ik vind het gewoon vreemd. De batterijen zaten er al een paar weken in, dus ik kan niet geloven dat ze nu echt nog 100% zijn.
    Ik had het hiervoor ook dat het percentage heel snel terugviel naar ongeveer 50% om daar dan lang te hangen en dan ineens leeg.
    Ben gewoon een beetje benieuwd wat het echte percentage is…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik ook na de update….:confused:
    Zo juist 10.6.7 probleemloos geïnstalleerd. Daarvóór gaf zowel het bluetooth menu rechtsboven alsmede de iStat widget 47% aan. Toen ik deze batterijen er in deed lagen ze al een tijdje in de kast dus ze waren in ieder geval niet vol en stonden toen op 58%. Na de update echter gaf het bluetooth menu ineens 69% aan terwijl iStat nog steeds 47% aangaf. Voorheen zijn deze waarden altijd gelijk geweest. Maar nu is er dus (volgens Apple) 69-47 = 22% bijgekomen?

Moderator
    Pete.Z

Niet druk maken, en gewoon gebruiken tot ze leeg zijn, is het devies…..en altijd een reservesetje in de buurt houden!

Bijdrager
    1984
    1984 op 06 december 2010

Ik doe er maar 2 weken mee, heb allerlei soorten batterijen geprobeerd, zonder positief effect, ook de muis uitzetten werkt niet bevorderlijk om er langer mee te doen, ook het aantal % zegt niet veel, in het begin staat hij op 90% een dag later op 70% vervolgens dagen lang op 50% en onder de 30% is hij meestal binnen een dag leeg, al kun je nog uren door werken als hij op 0% staat, Momenteel gebruik de batterijen van de Apple Battery Charger, deze gaan ook 2 weken mee.

Mighty Monitor 4.0

en gegarandeerd dat de muis eerder leeg is dan het toetsenbord(bij deze heb ik al zeker 6 maanden de batterijen niet vervangen)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ook bij camera’s klopt er geen reet van hoor.
    Ik doe er ‘volle’ in en dat geeft hij in eerste instantie ook aan, maar enkele uren later staan ze halverwege om vervolgens dagen lang op ‘leeg’ te staan terwijl je er gewoon foto’s mee kunt nemen….

Bijdrager
    Yggdrasil

De oorspronkelijke batterijen bij de Magic Mouse hebben het een maand uitgehouden. Ik heb een Apple Charger gekocht en als bij wonder, die batterijen doen het enorm lang. Ik heb de batterijen er eind januari ingestopt en sindsdien slechts drie keer moeten opladen. Toppie!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Pete.Z op 22 maart 2011

Niet druk maken, en gewoon gebruiken tot ze leeg zijn

Ja…? En dat is wanneer?

Bijdrager
    1984

Dat is op een onverwachts moment, en met een beetje pech is je toetsenbord en muis gelijktijdig leeg, dus als je een Apple Battery Charge gebruikt, die er maar 2 kan opladen (lekker slim van Apple), dan kun je of weer batterijen in de winkel gaan kopen, of er een bedraad setje aanhangen (usb) , maar ik ben benieuwd of de batterijen langer meegaan na de update

Bijdrager
    johnkeates

Dat is wanneer je muis het niet meer doet, en je je bureaula open doet om de reserve batterijen er in te stoppen.

Bijdrager
    1984
    johnkeates op 23 maart 2011

Dat is wanneer je muis het niet meer doet

Voorheen krijg je verschillende meldingen, + je BT icoontje in de menu balk knippert.

[size=2]Maar dan met de melding dat je toetsenbord bijna leeg is [/size]

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    johnkeates op 23 maart 2011

Dat is wanneer je muis het niet meer doet, en je je bureaula open doet om de reserve batterijen er in te stoppen.

Die ‘lege’ batterijen stop ik dan eerst in het favoriete speelgoed van mijn vriendin en die heeft er dan nog uren plezier van. Daarna gaan ook die in de oplader…:lol:

Bijdrager
    Hansi2124
    hendrik op 23 maart 2011

Die \’lege\’ batterijen stop ik dan eerst in het favoriete speelgoed van mijn vriendin en die heeft er dan nog uren plezier van.
    Ik durf het bijna niet te vragen…..:razz:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Toch klopt er volgens mij iets niet wat betreft het batterij niveau….
    Want zoals gezegd gaf het BT menu en iStat bij mij altijd de zelfde waarde aan. Na de update 10.6.7 zat er een verschil in van 22% (BT: 69% iStat 47%). Nu haal ik de Mac uit de sluimer en heb ik bij BT ineens 76% en iStat 49%. Dus volgens iStat 2% meer en dat is natuurlijk te verwaarlozen, maar volgens het BT menu is het ineens 7% meer. Dus het verschil tussen het BT menu en iStat is nu 27%….

@Hansi: het is géén LadyShave maar het trilt wel….:cool:

Bijdrager
    iep
    1984 op 23 maart 2011

Dat is op een onverwachts moment, en met een beetje pech is je toetsenbord en muis gelijktijdig leeg, dus als je een Apple Battery Charge gebruikt, die er maar 2 kan opladen (lekker slim van Apple), dan kun je of weer batterijen in de winkel gaan kopen, of er een bedraad setje aanhangen (usb) , maar ik ben benieuwd of de batterijen langer meegaan na de update

Daarom heeft Apple ook 6 batterijen meegeleverd: 4 om te gebruiken (toetsenbord en muis/trackpad) en 2 voor op de plank (die dankzij het gebruik van eneloop lang op de plank kan liggen). Overigens ben je in de tussentijd al doodgegooid met de melding dat je batterijen toch echt wel aan de lege kant zijn en vervangen moeten worden. Lekker slim van de gebruiker… Aangezien er verder niets aan de batterijen en de invoerapparatuur is gewijzigd gaan de batterijen ook niet gek veel langer of korter mee dan anders. Wat dit hoogstens zal zijn is een nauwkeurigere weergave van de batterijduur. Wellicht dat e.e.a. te maken heeft met de nieuwe accuduur testen die Apple is gaan hanteren.

Bijdrager
    Chorro

Ja, hier valt me heel toevallig nog geen 5 minuten geleden exact hetzelfde op!

De widget op m’n dashboard geeft wel het goede aan (muis ong 70%, Wireless Keyboard zo goed als 100%) en volgens het Bluetooth menuutje zijn ze beide 100%. Bij mij sinds 10.6.7 zo denk ik, want voorheen met 10.6.6 werkte het prima.

Niiiiiickk op 22 maart 2011

De oorspronkelijke batterijen bij de Magic Mouse hebben het een maand uitgehouden. Ik heb een Apple Charger gekocht en als bij wonder, die batterijen doen het enorm lang. Ik heb de batterijen er eind januari ingestopt en sindsdien slechts drie keer moeten opladen. Toppie!

Ik gebruik de batterijen van de IKEA, niet oplaadbaar dus. Ik doe minimaal 2 tot 3 maanden met de batterijen. Gebruik de muis zeker een uur of 4 tot 5 per dag, maar zet hem wel altijd uit met het schakelaartje.

Bijdrager
    R-Flow
    hendrik op 22 maart 2011

Ja…? En dat is wanneer?

Wanneer “Battery Level” op “0%” staat?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Niet persé als je al mijn posts hebt gelezen want 0 is niet altijd 0.
    In het geval van de muis wordt hij waarschijnlijk vóór die tijd uitgeschakeld (nog nooit gewacht op dat moment), maar mijn camera kan dagen een lege batterij aangeven terwijl ik mij rot fotografeer.

update:
    Op dit moment is het niveau volgens het bluetooth menu met 10% gedaald naar 66% (dus in 1 dag?!). Dus zou iStat ook een daling van 10 moeten geven he? Nou nee dus. Die geeft een daling van 3% aan…

Bijdrager
    1984
    iep op 23 maart 2011

Daarom heeft Apple ook 6 batterijen meegeleverd: 4 om te gebruiken (toetsenbord en muis/trackpad) en 2 voor op de plank (die dankzij het gebruik van eneloop lang op de plank kan liggen). .

Is dat zo, indien ik de batterijen uit de lader haal ([size=2]van de stoom.[/size]), zijn ze binnen korte tijd leeg, dit heb ik 2x geprobeerd en de batterijen van de Apple Battery Charger zijn praktisch leeg.
    En Apple leverde 6 batterijen ((toetsenbord en muis/trackpad) en in de oplader kun je slechts 2 batterijen opladen, typisch ?

R-Flow op 23 maart 2011

Wanneer “Battery Level” op “0%” staat?

Dat ligt ook maar aan de situatie, in veel gevallen kun je nog zeker een dag doorwerken, [size=2] Maar je werkt met Apple, dus je weet het maar nooit[/size]

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Chorro:

Wel ja, ik laat mijn muis altijd aanstaan. Misschien vandaar het kleine tijdsverschil.;)

Bijdrager
    iep
    1984 op 23 maart 2011
    iep op 23 maart 2011

Daarom heeft Apple ook 6 batterijen meegeleverd: 4 om te gebruiken (toetsenbord en muis/trackpad) en 2 voor op de plank (die dankzij het gebruik van eneloop lang op de plank kan liggen). .

Is dat zo, indien ik de batterijen uit de lader haal ([size=2]van de stoom.[/size], zijn ze binnen korte tijd leeg, dit heb ik 2x geprobeerd en de batterijen van de Apple Battery Charger zijn praktisch leeg.

Tja, de meesten zullen een toetsenbord en een muis/trackpad hebben wat een max van 2 apparaten is. Aangezien er tegenwoordig 2 batterijen in gaan kom je op max 4 uit dus 2 over. Die dingen zijn gewoon eneloops in een ander jasje (ze zijn al eens uit elkaar gehaald, waarna de vermoedens bevestigd werden). Die eneloops staan er bekend om die langere shelf life. Hoe lang dat precies is, is een beetje lastig want dat verschilt een beetje. Batterijen hebben vaak ook even een paar laadbeurten nodig om optimaal te werken. Hier hielden de 2 overgebleven batterijen het wel dermate lang vol dat ik er wat aan had toen het setje in de muis weer toe was aan een nieuwe lading sap. Dat is wel een paar maanden geweest dus wat mij betreft klopt dat van die lange shelf life wel.

En Apple leverde 6 batterijen ((toetsenbord en muis/trackpad) en in de oplader kun je slechts 2 batterijen opladen, typisch ?

Maar dat maakt het ding wel mooi klein en zo vaak komt het nou ook niet voor dat je er ineens 4 stuks tegelijk moet laden. Het gebruik van muis en toetsenbord verschilt nogal waardoor ze dus niet gelijktijdig leeg worden getrokken. Dan moet je echt veel domme pech hebben wil je dat overkomen.

Bijdrager
    1984
    iep op 23 maart 2011

Maar dat maakt het ding wel mooi klein en zo vaak komt het nou ook niet voor dat je er ineens 4 stuks tegelijk moet laden. Het gebruik van muis en toetsenbord verschilt nogal waardoor ze dus niet gelijktijdig leeg worden getrokken. Dan moet je echt veel domme pech hebben wil je dat overkomen.

Laat mij dat nu zo en dan gebeuren,maar in dat geval sluit ik een Apple usb toetsenbord aan, maar naast een toetsenbord en muis , heb ik wel meer apparaten liggen die de zelfde batterijen gebruiken, ik had een oplader waar ±10 batterijen in konden ([size=2]maar waar die gebleven is??[/size]) dat was gewoon een doos met een stekker, de Apple Battery Charger moet in het stopcontact en persoonlijk vind ik dat niet erg praktisch, enfin de muis stond vanmorgen nog op 31% en nu de meldingen…Grrrr en dan op 11% staat de muis stil op mijn scherm…..? enfin er zitten weer geladen batterijen in voor 2 weken

Bijdrager
    nebilem

Mensen betalen 30 a 40 euro voor Apple batterijen met oplader die vervolgens 3 keer per maand opgeladen moeten worden en zijn dan blij dat het enorm lang meegaat.

Mijn broertje heeft bij zijn Logitech muis (gamers muis) Duracell batterijen gekregen en die zitten er al een jaar in. Hij is bouwkundig tekenaar dus geloof me het wordt veel gebruikt.

Mijn conclusie is dan dat je enorm hard genaaid wordt door Apple. Of de magic mouse (naar mijn mening een klote ding) is crap of de batterijen van Apple.

Bijdrager
    KarelWillem

Een Logitech Gaming Mouse is wel even wat anders dan een multitouch mouse, zoals die van Apple.

En goede niet-oplaadbare batterijen wat anders dan goede wel-oplaadbare batterijen.

Dus dat daar maanden verschil in zit (waarbij het ook nog eens uitmaakt HOE het gebruik is), kan maar zo.

Ik persoonlijk doe maar enkele weken met een goed merk oplaadbare batterijen.
    Maar al zou het één week zijn. Wisselen doe je in 8 seconden.

Gratis weg te geven.

Bijdrager
    Japsuh

Ik heb in een dag een daling van 10% volgens iStat en een daling van 25% volgens het bluetooth menu!? Het gaat trouwens om de muis. Mijn toetsenbord staat al een maand op 100% (bij beide programma’s) Hoe kan dat nou weer?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Mijn Pentax camera geeft ook rare waarden aan. Ik kan er inmiddels geen touw meer aan vastknopen. Het is echter wel zo dat afhankelijk van het type batterij waarden beïnvloed kunnen worden door de omgevingstemperatuur en het is ook zo dat als een apparaat een tijd uit heeft gestaan er in eerste instantie te hoge waarden gemeten worden. Dit heb je ook met de grote accu’s van een vorkheftruck. Druk je daarop de ‘noodstop’ in en enkele uren later weer aan, dan lijkt het net alsof ze vol zijn. Maar ga je er mee rijden dan zakken ze ineens snel.
    De verschillen tussen iStat en het BT menu lijken te zijn ontstaan na de 10.6.7. update.

Bijdrager
    Chorro

@hendrik: Maar het verschil tussen 80% (wat iStat aangeeft) en 100% (het BT menu van Mac) is wel erg groot, terwijl die info op hetzelfde moment wordt opgevraagd. Waarom lukt het software wel om het juiste aantal % weer te geven en Apple zelf niet.

Bijdrager
    iep
    1984 op 24 maart 2011

…de Apple Battery Charger moet in het stopcontact en persoonlijk vind ik dat niet erg praktisch…

Voor de een is dit een mooie bijkomstigheid want je hebt nu iets in het stopcontact en niet nog een apparaat die je nergens neer kunt zetten omdat het draadje te kort is. Maar de Apple Charger is nog mooier…je kunt het snoer van bijv. je MacBook (Pro/Air) oplader gebruiken ipv de duck die er standaard bij zit.

enfin de muis stond vanmorgen nog op 31% en nu de meldingen…Grrrr en dan op 11% staat de muis stil op mijn scherm…..? enfin er zitten weer geladen batterijen in voor 2 weken

Ervaringen verschillen, hier duurt het altijd nog een aardige tijd vooraleer de muis er echt mee ophoudt. Ik kan vaak nog een paar weken doen als hij onder de 11% staat. Verschil in gebruik, batterij en uiteraard ook de onnauwkeurigheid van het aangeven van de batterijduur.

@nebilem: dat kan, ervaringen wisselen nogal bij dit soort dingen. De Apple Charger kost overigens 29 euro wat misschien ietsjes duurder is dan een gewone eneloop (Apple heeft geen eigen batterijen maar gebruikt dezelfde eneloops, de opdruk is alleen anders) lader met 6 batterijen. Veel scheelt het niet.
    Het maakt ook behoorlijk veel uit of je alkaline gebruikt of oplaadbare. De gewone aa kan namelijk 1.5V leveren terwijl oplaadbare batterijen maar 1.2V doen. Om die reden werken oplaadbare batterijen vaak niet in bepaalde apparaten of wordt het gebruik afgeraden. Ook dingen als omgevingstemperatuur, hoogte, etc. zijn bepalend voor de batterijduur.

Een muis kan ook het verschil maken. Logitech heeft zo ongeveer 1 of 2 bluetooth muizen, de rest is alleen maar met draad of Logitech’s eigen draadloze techniek. Het verschil in draadloze techniek is ook bepalend voor de batterijduur omdat de ene techniek meer energie slurpt dan de andere. Het nadeel van die van Logitech is het gebruik van een aparte dongle waardoor je weer een usb poort moet inleveren (als je er maar 2 of zelfs 1 hebt…).

@Chorro: wie zegt dat de software het bij het juiste eind heeft? Het hele proces van batterijduur weergeven is vrij onnauwkeurig, daar moet je niet al teveel van verwachten.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.