13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

Magic mouse batterijen zijn gaan lekken, wat nu?

Beste leden,

mijn magic mouse staat al een jaartje ongeveer ongebruikt in mn bureaulade. Ik wil hem net weer gebruiken en ik zie dat het aan/uit lampje niet reageert, dus ik denk even de batterijen wisselen. Met moeite ging het klepje open ik zag vervolgens dit:

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dat de batterijen in een apparaat gaan lekken. Kan ik mijn muis nu weggooien, of kan dit worden schoongemaakt?

Wat nu? help!

Bijdrager
    cmug

Balen voor je. Goede anti-reclame i.i.g. voor een bekend merk batterijen. Maar dat terzijde. Begin z.s.m. met het inwendige zo schoon mogelijk te maken met water. Alle stoffen die uit de batterij lossen het beste op in water. Deze stoffen (combi zouten en zuur) zijn erg agressief voor alle metalen delen. Ga niet schuren, dan verwijder je bescherm lagen op lipjes en veren. Als het verder in het inwendige is gekomen, muis open halen (kan dat ?) en ook daar schoonmaken.

Moderator
    Pete.Z

Eerst met borstel zoveel mogelijk weghalen, ik zou voorzichtig zijn met water, lijkt me niet dat je dat in je muis wilt.
    Als je al die zichtbare aanslag weg hebt, gewoon nieuwe batterijen proberen en kijken wat er gebeurt.

Bijdrager
    HiSkippy

Ik heb gelezen op US site dat watten tip met azijn het beste is om die aanslag te binden en te verwijderen.
    Ik had hetzelfde met een magic trackpad alleen die kreeg ik niet eens meer open.

Bijdrager
    Tinoh

Even foto doorsturen naar Duracell. Wie weet ….

Bijdrager
    Schrijnie

Duracell waarschuwt zelf op de site dat je batterijen moet verwijderen als een apparaat lang niet wordt gebruikt dus ik geef je weinig kans..

Bijdrager
    bitsflew

Op Duracell batterijen staat een expiry-date.

Bij de AA versie is dat bij de pluspool rondom de batterij.

Als ze zijn gaan lekken voor die datum dan kun je dat reclameren bij Duracell.

Bijdrager
    Macnido

Geen paniek. Heb ik ook een keer gehad. Voorzichtig schoonmaken met een oude tandenborstel en de laatste resten met een beetje glassex op een (weggooi)doekje. Doe wel voorzichtig want het is geen zuiver spul dat er in de batterijen zit. Nieuwe erin en je kan weer.

Succes!

Bijdrager
    Schrijnie

@biitsflew ; misschien als ze ongebruikt zijn maar toch niet als je ze al in je apparaat hebt gestoken ? De houdbaarheidsdatum geldt zolang de batterijen in de verpakking zitten. Net zoals met eten ; zodra je de verpakking hebt geopend is het nog maar beperkt houdbaar.

Het wordt toch heel duidelijk aangegeven op de website dat je batterijen moet verwijderen als je het apparaat lang niet gebruikt i.v.m. mogelijk lekken.

Bijdrager
    Nic

Wellicht ook eens nadenken over betere batterijen.

Bijdrager
    Nic
    cmug op 11 oktober 2013

…Goede anti-reclame i.i.g. voor een bekend merk batterijen….

Alle alkaline-batterijen gaan op den duur lekken, ongeacht merk. Vooral wanneer de batterij al leeg is. Vandaar dat je wordt geadviseerd ze uit je apparaat te halen indien je ze deze niet gebruikt, of om simpelweg géén alkaline-batterijen te gebruiken.

Bijdrager
    bitsflew
    Schrijnie op 11 oktober 2013

@biitsflew ; misschien als ze ongebruikt zijn maar toch niet als je ze al in je apparaat hebt gestoken ? De houdbaarheidsdatum geldt zolang de batterijen in de verpakking zitten. Net zoals met eten ; zodra je de verpakking hebt geopend is het nog maar beperkt houdbaar.

Als je even Googled dan vind je genoeg gevallen waarbij Duracell de schade heeft vergoed, voorwaarde is dat ze niet zijn gaan lekken na de vervaldatum!

Bijdrager
    sytrusze

Bedankt voor het meedenken allemaal!
    Ik ga er maandag even naar kijken als ik weer thuis ben en ik ga het proberen te repareren, ik post daarna wel een update of het is gelukt.

Thanks!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.