7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Brakel

Mac herkent Magic Mouse niet

Hallo

Heb een probleem.
    Heb een Imac 24 inc van 2 jaar oud,gekocht met een wireless toetsenbord en een wirless mouse.
    Na verloop van tijd probleem gehad met de muis en deze vervangen voor een usb.
    Met vaderdag een Magic mouse gekregen en toen kwamen de problemen.

Had een OSX leopard versie ,maar deze werkte niet met de Magic mouse.
    Div.dingen geprobeerd maar niets werkte.
    Via dit Forum heb ik deze regel in de terminal geplaatst en toen op enter gedrukt

defaults write com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.mouse MouseMomentumScroll -bool true

Bluetooth opnieuw ingeschakelt en opnieuw opgestart maar de installatie van de Magic werkte niet.

Update gekocht OSX Snow leopard 10.6.3 en geupdate naar 10.6.4 maar nog steeds niets.

Via bluetooth na inschakelen blijft hij de muis herkenen als de oude wireless mouse en niet als de Magic mouse.

Wie kan mij verder helpen

gr
    Ronald

Bijdrager
    sedikit

Heb je deze software wel geïnstalleeerd?
    http://support.apple.com/en_US/downloads/#mice
    Verder werk ik het prettigst met dit programmaatje, “MagicPrefs”:
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/75024208

Bijdrager
    sedikit

Ik begin toch echt te balen dat je een bericht niet kunt deleten. Hier stond het bovenstaande bericht n├▓g een keer…

Bijdrager
    Brakel

Helaas update had ik al gedaan ,maar werkt niet
    Computer blijft de muis zien als gewone wireles muis

gr
    Ronald

Bijdrager
    bluntedboywonder

Probeer eens een SMC reset, Brakel. Voor jouw iMac betekent dat: stekker van de iMac uit het stopcontact, alle randapparatuur uit de iMac halen (usb sticks, printers, etc) en een seconde of 20 wachten. Dan weer opstarten als altijd.

Waar is je oude draadloze muis? Hij staat toch niet nog steeds in de buurt, eventueel gekoppeld aan een andere Mac? Zo ja, zet die muis uit. Zet daarna even de Magic Mouse aan en uit en zoek hem via Systeemvoorkeuren > Muis.

Bijdrager
    Brakel

Ben intussen al Bij de apple store in heerenveen geweest,ze zijn een uurtje bezig geweest maar konden er ook niet uitkomen ???

Help

gr
    Ronald

Bijdrager
    bluntedboywonder

Maxme in Heerenveen? Als zij er ook niet uitkomen dan lijkt het me duidelijk toch? Zij zijn een Premium Reseller.
    Ik neem aan dat zij basisdingen als batterij vervangen en zo geprobeerd hebben voor je.

In dat geval: terug naar punt van aankoop voor reparatie, of bel Apple zelf, zij kunnen ook vervangingen per post voor je kunnen regelen. Ik geloof wel dat je daarvoor creditcard gegevens moet opgeven, maar correct me if I am wrong

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.