7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jovdo

Magic Mouse 1 op iMac eind 2012 op MacOS Catalina

Ik heb MacOS Catalina op mijn iMac 2012 geïnstalleerd zonder problemen. Ik heb iets eigenaardigs. De veeg en scroll functies van mijn Magic Mouse werken niet. meer en de opties zijn ook nergens meer te vinden. Heeft iemand hier ook problemen mee?

Het is enorm lastig als je deze functies wel gebruikt. Op internet kan ik er helemaal niets over vinden.

Gr. Joris

Bijdrager
    sedikit

Onder het motto “ik probeer ook maar wat”:

Ik dacht je te adviseren om voorlopig, tot je de oplossing hebt gevonden/gekregen, MagicPrefs te gebruiken. Ik gebruik dit programmaatje op de Mavericks en de El Capitan. Maar ik zie dat het niet meer ondersteund wordt. Niettemin zou je het kunnen proberen. Doet het ’t niet, heb je pech, en gooi je het weg. Je past het programmaatje aan in Systeemvoorkeuren:

Downloaden hier(via het groene veldje “Download”:

https://www.macupdate.com/app/mac/33095/magicprefs

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door sedikit.
    Moderator
    Night

MagicPrefs is – verrassend genoeg (aangezien de app sinds macOS 10.8 al niet meer onderhouden is) – 64-bits, dus zou theoretisch moeten werken in Catalina.

Bijdrager
    jovdo

Beste Sedikit (Indonesisch : weinig?) en Night, Bedankt voor jullie input maar ik kreeg het niet werkend. De muis heb ik getest op mijn dochters MacBook Pro met Catalina en daar werkt het gewoon goed. Ook ziet de originele muis configuratie scherm er heel anders uit.

Ik hoop snel dat het weer gaat werken wat het is nu maar behelpen.

Ik vind het wel maf dat ik schijnbaar de enigste ben, ik heb al veel tijd gespendeerd op google om een gelijkwaardig probleem te zoeken.

Groeten Joris

Moderator
    Night

Ik denk dat in jouw geval een herinstallatie over de oude versie van Catalina heen, de enige oplossing gaat bieden. Kennelijk is er toch iets niet helemaal in orde, zeker als je al verschillen ziet in de voorkeuren-vensters.

Dat kan eenvoudig en zonder dataverlies vanuit Recovery Mode.

Bijdrager
    sedikit

Ik weet het niet zeker, maar ik lees altijd dat bij dergelijke problemen het ook wel eens helpt om de .plist van de muis weg te gooien/herstarten.Waar die .plist zit en hoe die heet weten anderen wel. Ook dit kwam ik tegen w,b. de plists van de bluetooth-verbinding :

/Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist
    ~/Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist
    ~/Library/Preferences/ByHost/com.apple.Bluetooth

Bijdrager
    jovdo

Beste Night,

Zojuist een herinstallatie gedaan. Het heeft gewerkt!:)

@Sedikit : Bedankt voor het meedenken!

Wat een genot als het weer werkt.

Groeten Joris

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.