11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    erwin33

Magic Mouse 1 beweegt na langer dan 1 minuut niet en gaat in ‘slaapstand’?

Ik heb iets vreemds. Het komt de laatste tijd vaak voor dat mijn Magic Mouse 1, na een minuut niet aangeraakt te hebben ‘bevriest’ of in ‘slaap stand’ valt? Ook na het opstarten van mijn Mac gebeurd dit. Dacht dat het aan de batterijen lag maar heb er nu nieuwe batterijen in en probleem komt nog steeds voor. Ook even het knopje aan de onderkant aan en uit zetten lukt niet als mede het even verbreken van de bluetooth verbinding. Als ik op rechterhelft van de muis klik gaat hij weer uit de slaapstand overigens.  Is er misschien een setting waardoor mijn muis in slaapstand valt, heb het nog niet ontdekt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door erwin33.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Zie je, als de cursor niet meer blijkt te reageren éérst het bericht verschijnen dat de connectie is verbroken?

De muis heeft wel een soort slaapstand maar daar behoord hij uit te komen zodra er beweging is.

Als er sprake is van een verbreken van de connectie kan dit komen doordat de batterijen te veel speling hebben (een veel voorkomend probleem bij deze muis). Dat kun je verbeteren door een strip papier over de batterij te leggen voordat je het dekseltje terug plaatst of door het dekseltje voorzichtig een beetje te verbuigen zodat de uiteinden iets omhoog wijzen aan de logo zijde. De diameter van een batterij kan per merk een klein beetje verschillen wat net voldoende kan zijn voor een onstabiel contact. Duracell schijnt op dit punt beter te zijn.

Bijdrager
    erwin33

Nee, hij verbreekt de connectie niet, de muis blijft zichtbaar maar is ‘bevroren’ totdat ik op een rechtermuisknop klik. De batterijen klik ik altijd goed aan zodat ze echt contact maken, ik ken het probleem.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kijk dan eens via het ‘console’ programma in de system-log of je rond het tijdstip dat het gebeurde iets ziet staan dat licht op de zaak werpt.

Bijdrager
    erwin33

Ik zal eens kijken vanavond. Zit nu op een PC. Waar staat dat console programma?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hangt soms van de systeemversie af waar je nu mee werkt. Normaal gesproken staat dit programma in de map “hulpprogramma’s” die zelf dus in de map “programma’s” staat, maar sinds Mojave zijn er enkele programma’s die verhuist zijn en nu in de systeem map staan. (/System/Library/CoreServices/Applications/) Ik zit nog op High Sierra dus ik weet niet of console een andere locatie heeft gekregen.

Bijdrager
    erwin33

Ik zie van alles staan in het system log maar zou niet weten waar ik moet kijken en wat er zou kunnen staan. Heb gezocht op ‘mouse’ maar daar vind hij niets mee.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je een idee hebt van het tijdstip moet je daar even kijken. Dus je noteert het tijdstip waarop je stopt en niets doet en er dan later achterkomt dat de cursor vast blijft staan en dan noteer je het tweede tijdstip waarop de muis weer werkt. Daartussen kan dan in het system-log iets staan waar je wat aan hebt. (Of ook niet want er staat behoorlijk wat in bedoeld voor de expert)

Bijdrager
    erwin33

Zojuist had ik weer een vastloper met de muis, ik heb een stukje uit het system log geplaatst hier van in slaapstand, tot ‘ontwaken’ met de rechtermuisknop. Weet niet of hier iets uit te halen valt:

Jan 18 02:18:00 mini-van-erwin com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.mdworker.shared.01000000-0000-0000-0000-000000000000[1880]): Service exited due to SIGKILL | sent by mds[158]
    Jan 18 02:18:28 mini-van-erwin xpcproxy[1883]: libcoreservices: _dirhelper_userdir: 557: bootstrap_look_up returned (ipc/send) invalid destination port
    Jan 18 02:18:37 mini-van-erwin com.apple.xpc.launchd[1] (com.apple.mdworker.shared.0C000000-0400-0000-0000-000000000000[1875]): Service exited due to SIGKILL | sent by mds[158]
    Jan 18 02:18:39 mini-van-erwin AMPDevicesAgent[539]: Entered:_AMMuxedDeviceDisconnected, mux-device:128
    Jan 18 02:18:39 mini-van-erwin AMPDeviceDiscoveryAgent[371]: Entered:_AMMuxedDeviceDisconnected, mux-device:128
    Jan 18 02:18:39 mini-van-erwin AMPDevicesAgent[539]: Entered:__thr_AMMuxedDeviceDisconnected, mux-device:128
    Jan 18 02:18:39 mini-van-erwin AMPDeviceDiscoveryAgent[371]: Entered:__thr_AMMuxedDeviceDisconnected, mux-device:128
    Jan 18 02:18:39 mini-van-erwin AMPDeviceDiscoveryAgent[371]: tid:7143 – Mux ID not found in mapping dictionary
    Jan 18 02:18:39 mini-van-erwin AMPDevicesAgent[539]: tid:13183 – Mux ID not found in mapping dictionary
    Jan 18 02:18:39 mini-van-erwin AMPDeviceDiscoveryAgent[371]: tid:7143 – Can’t handle disconnect with invalid ecid
    Jan 18 02:18:39 mini-van-erwin AMPDevicesAgent[539]: tid:13183 – Can’t handle disconnect with invalid ecid
    Jan 18 02:19:11 mini-van-erwin diagnosticd[583]: allowing Console (1886) access to stream due to admin status
    Jan 18 02:19:11 mini-van-erwin diagnosticd[583]: Posting stream filter: “{

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik zie ook niet zo gauw iets wat met je muis te maken kan hebben. Zo heeft “AMPDeviceDiscoveryAgent” te maken met iOS apparaat synchronisatie.

En met welk OS werk je nu?

Wat je ook nog kan doen is een Entrecheck rapport plaatsen voor een algemene diagnose van je Mac.

Bijdrager
    erwin33

Mac OS Catalina.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.