16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    jaanijn

[opgelost] Magic mouse 1 batterijen

Een paar jaar heb ik voor de magic mouse 1 oplaadbare batterijen GP2700 gebruikt. Nu waren stuk en heb dus een set nieuwe gekocht. Na het opladen reageerde de muis niet. Het groene lampje bleef uit. Andere batterijen werkten prima. GP weer ontladen en opnieuw geladen; de voltmeter gaf 1,43 V aan. Andermaal gaf de muis geen krimp. Er kwam dus geen contact tussen de nieuwe batterijen en de muis. Wat bleek: het pluscontact van de GP was lager en kwam dus niet in contact met de muis. Dat contact ligt 1,57 mm diep, terwijl het bluscontact 1,49 hoog is. Zie de tekening.

Hopelijk kan ik hiermee iemand van dienst zijn.

Moderator
    Night

En de vraag is….?

Bijdrager
    sedikit

Al vele malen geadviseerd (zucht): plaats een stukje aluminium-folie tussen de batterijen en de Magic Mouse, zodat de batterijen klem zitten. Maar beter, de “wegwerp”-batterijen, Alkaline AA 4 stuks € 2 van de HEMA. Geen aluminimum-folie nodig. Met 2 batterijen doe ik, intensief gebruik, 3 tot 4 weken (1 €!).

Bijdrager
    jaanijn

Had ik nooit eerder gezien, omdat ik geen probleem had. Wij zijn het dus eens.

Bijdrager
    Glime

Jammer dat Apple deze niet meer verkoopt:(

Bijdrager
    EagerB0bNerd

haha, best wel.
    Ik was er ook achter dat sommige batterijen niet werkten (Medion van de Aldi) en andere wel (Apple zoals het plaatje hierboven)
    Begreep maar niet waardoor het kwam, nu dus wel.

Die batterijen uit het plaatje hierboven kan je nog gewoon kopen, alleen niet Apple branded.

Zijn gewoon Sanyo Eneloop

Bijdrager
    sedikit

Nog een (herhaalde) tip: Omdat bij de meeste systemen, Systeemvoorkeuren/Muis het batterijniveau permanent foutief op 100% staat (Apple…..), bestaat er een heel simpel gratis programmaatje wat het exacte batterijniveau van de Magic Mouse in de menubalk weergeeft. BtBatStat:
    http://mac.softpedia.com/get/Utilities/BtBatStat.shtml

Bijdrager
    KarelWillem

Het geeft bij mij al een hele rij systeemversies lang het niveau helemaal goed aan.

Bijdrager
    KarelWillem
    EagerB0bNerd op 06 mei 2017

…Ik was er ook achter dat sommige batterijen niet werkten…

Net even geprobeerd met batterijen van de Action èn de Hema. Die doen het beiden prima.

Ik snap het ook niet helemaal. De min-pool veert mee en drukt de batterijen aan. Die passen dus altijd.

Of heb ik een andere Magic Mouse dan de 1?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik snap het ook niet helemaal. De min-pool veert mee en drukt de batterijen aan. Die passen dus altijd.

Ja, dat dacht ik ook, maar toch werkt het niet. Had daarom ook de spanning gechecked met een multimeter, die was ok.

Of heb ik een andere Magic Mouse dan de 1?

Nee, als je er zelf batterijen in kan doen is het de 1

Anyway, er zijn meer mensen die zich afvroegen waarom sommige batterijen het wel doen en andere weer niet:

https://discussions.apple.com/thread/2467246?start=0&tstart=0

Bijdrager
    GoeieDag

Dat appje BtBatStat maakt natuurlijk gewoon gebruik van de betreffende API van Apple. Dus de waardes zullen niet anders zijn als de onder het menubalk BT icoon gegeven waardes van muis en toetsenbord, óf hij geeft een eigen educated guess verloop aan…

Bijdrager
    Eprom

Hier goede ervaring met de oplaadbare batterijen van de Ikea (of all places)

Bijdrager
    jaanijn

Het probleem zit in de lagere pluspool die geen contact maakt met de muis. Dat heb ik met een rood streepje aangegeven. De kraag van de GP batterij komt tegen de rand van de muis, waardoor dus geen contact ontstaat. De oplossing van Sedikit klopt dus; heb ik nu ook gedaan. Voor mij is de discussie gesloten.

Moderator
    Night

Lang leve de aluminium folie dus:-)

Bijdrager
    jaanijn

Zo is het maar net; hoe simpel kan het leven zijn met gezond verstand.

Bijdrager
    Multimediaknaller

Gebruik al jaren de batterijen van Eneloop, voor eigenlijk alles wat een batterij (AAA en AA) nodig heeft zo ook de Magic Mouse I

Lopen niet leeg en, je hebt altijd batterijen in huis en voor de prijs hoef je het echt niet te laten.

Eneloop

En nee, ik heb geen aandelen, ik ben gewoon een zeer tevreden gebruiker.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.