16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Macca

Magic Charger van Mobee: niet geschikt voor intensief gebruik.

Een welgemeende verwittiging voor wie geïnteresseerd zou zijn in de ‘Magic Charger’ van Mobee. Deze automatische batterijlader voor de Magic Mouse lijkt op het eerste gezicht een interessant hebbeding voor gebruikers van een Magic Mouse, want het volstaat de muis op de charger te plaatsen om altijd een geladen batterij ter beschikking te hebben. Tenminste, dat belooft de reclame. Helaas, in de praktijk blijkt dit niet te kloppen.

Om te beginnen past de batterijset die bij de charger hoort niet of maar heel slecht in de Magic Mouse (te groot waardoor je het dekseltje moet dichtplakken, anders blijft het er uitvallen), maar bovendien is de lading niet voorzien op enig professioneel gebruik, bijvoorbeeld door een beroepsfotograaf. Na minder dan een dag foto’s bewerken geeft de batterij de geest en moet je terug ‘gewone’ batterijen in de muis plaatsen, wat tijdverlies en ergernis oplevert.

Conclusie: dit is een gadget voor amateurs, niet voor enig professioneel gebruik. Spijtig, want het zag er veelbelovend uit.
    49,- euronen down the drain…

Bijdrager
    SunKeeper

Koop dan ook gewoon de Battery Charger van Apple zelf.

Daar zitten prima batterijen bij, daar doe ik zelf ongeveer 3-4 maanden mee op één lading van die batterijen met de Magic Mouse. (en 4-5 maanden Magic Trackpad)
    En in 10 uurtjes is een setje weer opgeladen. Er zitten 3 setjes bij voor € 29,-

Terwijl die Mobee € 50,- kost. Kun je dus beter 2 x Battery Charger van Apple kopen, dan kom je nooit meer volle batterijen tekort.:D

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb i.d.d. ook gewoon de Apple Battery Charger.
    6 batterijen en een lader voor veel minder geld.

En ik doe héél lang met mijn muis. Terwijl deze toch zeer intensief veel uren per dag wordt gebruikt.
    Ik zie het nut van dergelijke gadgets dan ook totaal niet.

Ik wissel na een paar weken een paar batterijen.
    23 seconden werk ongeveer?

Bijdrager
    pruus

Ik kan het niet helemaal eens zijn met jouw conclusie. Ik gebruik deze combinatie nu bijna 1/2 jaar en merk geen uitval. Is wellicht ook een kwestie van wennen. Als ik langer weg ben of even lunch, dan gaat de muis op de plank. En ik kan rustig een dag halen. Ook van het euvel klepje heb ik geen last. Wellicht een maandagversie?

Bijdrager
    wil51

Ik gebruik ook al maanden de mobee. Herken geen enkel probleem wat hier gemeld wordt.

Bijdrager
    loentje

Ook hier nergens last van,werk perfect!

Bijdrager
    KarelWillem
    pruus op 11 november 2013

…Ook van het euvel klepje heb ik geen last. Wellicht een maandagversie?

In een aantal reviews komt dat klepje ter sprake.

Dus helemaal uit de lucht gegrepen is het niet.

Bijdrager
    Rickje

Ik heb op me werk meerdere Mobee Magic Chargers defect zien terugkomen. Zeker meer dan 10%, en dat is dan misschien nog wel laag geschat.

Bijdrager
    Afroman

Ik haal hooguit een maand. niet langer dna dat. En dan switch ik tussen een wacom en een magic mouse. En ik gebruik hem intensief. Gemiddeld 4/5 uur per dag want op school kan ik thuis de computer niet gebruiken.

Moderator
    Poezenbeest

Heeft ook te maken met de oplaadtechniek… Gaat om dezelfde oplaadtechniek als in bijvoorbeeld je elektrische tandenborstel, maar in tegenstelling tot je tandenborstel gebruik je je muis continu. Ook als de muis stil ligt wordt er regelmatig verbinding gezocht tussen muis en computer om te kijken of ze nog bij elkaar in de buurt zijn. Dit soort batterijen is meer geschikt voor piekspanningen, dan voor langdurig laag verbruik…

Bijdrager
    Macca

Over het klepje heb ik ook al meerdere mensen horen klagen: je kunt het op zijn plaats priegelen, maar dan staat het enigszins bol en floept er zo weer uit. Het is dus duidelijk te groot.

Met intensief (en professioneel) gebruik van de muis bedoel ik zowat 700 foto’s bewerken, wat na een snelle berekening meer dan 20.000 muisbevelen oplevert (klikken en bewegen). Ik heb geen idee van het stroomverbruik van een Bluetooth-transceiver, maar ik geraak met dit soort toepassing met moeite 6 uren ver in een opdracht. ‘Even langer wegblijven’ of zelfs ‘lunchen’ zoals Pruus suggereert, is er in dit soort hectische business nu eenmaal niet bij… Ik neem een paar happen telkens wanneer de volgende set foto’s opent in PS.

Bijdrager
    SunKeeper

Als je dan straks de nieuwe Mac Pro aanschaft hoef je helemaal niet meer te eten. Handig!(y)

Bijdrager
    Macca

Op Amazon.com staan er tientallen reacties zoals deze:

“As many other people have said, getting the batteries into this unit is not an easy task. I could not get the battery pack to fit at all. One reviewer suggested a work around for the ill fitting battery pack. My response to him/her is that this should work straight out of the box. I shouldn’t have to wrestle with it to make it work”.

Daar had ik dus beter eerst eens naar gekeken…

Hoe dan ook, heb een service rapport ingediend bij Mobee, en ze vroegen me om foto’s van de batterijset en de lader op te sturen. Waar dat goed voor is, mag Joost weten, maar ik heb het toch gedaan. Benieuwd hoe het verder zal verlopen.

Bijdrager
    Macca

Na een mailtje naar de fabrikant heeft deze laatste me beloofd om een nieuwe accu-pack op te sturen, in de hoop dat deze beter past én langer werkt. Ik ben dus in blijde verwachting van deze zending en hou jullie op de hoogte van de resultaten. In ieder geval was de response op mijn mail razendsnel en dus voorlopig geen enkele kritiek op de naverkoop-aanpak van Mobee…

Bijdrager
    Macca

Vervangset met nieuw battery pack is aangekomen en dit past inderdaad veel beter in de Magic Mouse. Blijkbaar weken de maten van mijn oorspronkelijk exemplaar dus lichtjes af van die van dit nieuwe pack. Benieuwd of de lading nu ook langer zal meegaan…

In ieder geval een pluim voor de naverkoopdienst van Mobee: op minder dan een week na mijn eerste reactie had ik al een nieuw battery-pack. Prima.

Bijdrager
    Ronald S

De hier en daar goede beoordelingen hierboven ten spijt, lijkt het erop dat Mobee de eeuwige jachtvelden heeft opgezocht. De site doet niks meer, de Magic Charger is plotseling nergens meer leverbaar (mijn bestelling werd zonder uitleg gecanceld en voor de betaling een refund gestuurd), e-mail wordt niet beantwoord. Kortom: sterf er maar in, moeten ze daar hebben gedacht.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.