One More Thing » Community » Forum » Casual » Lounge » Mag ik UPC Go opnemen voolgens de voorwaarden?

Mag ik UPC Go opnemen voolgens de voorwaarden?

Profielfoto van gutias45

gutias45 op 19 april 2017 #

Mag ik eigen opnames maken van UPC Go zenders volgens de voorwaarden:
https://www.ziggogo.tv/nl/use-policy.html

Het is mij al gelukt, maar wegens legaliteit communiseer ik het hoe maar verder niet.

Profielfoto van Appeltje

Appeltje op 19 april 2017 #

Opnemen of verspreiden? Opnemen voor eigen gebruik lijkt mij niet erg.. Verspreiden lijkt mij niet handig zonder toestemming

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 19 april 2017 #

Bedrijven kunnen de gekste dingen in hun voorwaarden en contracten willen zetten (en doen dat ook graag), maar de ter plaatse geldende wet is doorslaggevend. Ehm , nou eigenlijk de handhaving van die wet.

Profielfoto van gutias45

Ik heb het over opnemen voor eigen gebruik. En verspreiden (uploaden) was nooit al toegestaan.
Downloaden nu officiëel ook niet meer maar of het opnemen daar onder valt?

Opnemen valt trouwens toch gewoon onder de thuiskopie regeling?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 19 april 2017 #

Al laat je jezelf opnemen, who cares.:-P

Profielfoto van Imade

Imade op 19 april 2017 #

Ja dat mag.. tenminste.. zo zie ik het.

Profielfoto van gutias45

Volgens mij staat er in de voorwaarden dat het niet mag, maar zou ook niet echt weten waarom.

Vroeger mocht je toch ook gewoon programma’s opnemenm met een videorecorder? En het ongecodeerde DVB-C signaal kan ook gewoon worden opgenomen, het lijkt mij dat dit gewoon onder de thuiskopie regeling valt. Voor eigen gebruik zie ik geen reden in waarom dit illegaal zou zijn.

Het beeld is trouwens wel tegen opname beveiligd, met een screen recorder kan ik niet opnemen. (alleen de skin/OSD wordt dan opgenomen, het beeld blijft dan zwart) Maar het werkt gek genoeg het wel via een HDMI recorder. Kennelijk zit die beveiliging in Windows zelf.

Profielfoto van newtastyland

newtastyland op 19 april 2017 #

Volgens de voorwaarden mag het niet:
” De Dienst of een deel ervan gebruiken om een tool of softwareproduct te maken dat gebruikt kan worden om softwaretoepassingen van welke aard dan ook te maken;”

Profielfoto van newtastyland

newtastyland op 19 april 2017 #

Opnemen is één, maar afspelen (op een ander apparaat) is weer iets heel anders….

Profielfoto van gutias45

newtastyland op 19 april 2017

Volgens de voorwaarden mag het niet:
” De Dienst of een deel ervan gebruiken om een tool of softwareproduct te maken dat gebruikt kan worden om softwaretoepassingen van welke aard dan ook te maken;”

Sorry kan hier echt geen band in leggen mbt. opnemen.
Dit lijkt me meer over de App zelf te gaan. Ze hebben het toch over een tool of softwareproduct.

Ander apparaat.

Zolang dat apparaat zich in je eigen prive omgeving bevind lijkt me dat evenmin geen probleem.

Profielfoto van OMT-fan

OMT-fan op 20 april 2017 #

Ben toch wel erg benieuwd hoe je dat opneemt!

Profielfoto van bartvdv

bartvdv op 20 april 2017 #

Programma’s (radio en tv) opnemen voor eigen gebruik (privésfeer) mag wel degelijk (België), je mag ze alleen niet verspreiden en vertonen met publiek erbij.

Een harde schijf aan de TV zal alleen werken met die specifieke TV en kan je dus niet bekijken op een ander apparaat.

Er bestaan kastjes waarmee je om het even welk programma kan opnemen (analoog en digitaal) en op het even welk apparaat kan weergeven.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 20 april 2017 #

Zie hierboven; een recorder (via HDMI dus).

Anyway; nergens in de voorwaarden komt het woord opnemen, of iets gelijkaardigs voor.
Ik zou me er dus geen zorgen over maken.

Profielfoto van hen3

hen3 op 20 april 2017 #

Wellicht een beetje off-topic in het licht van het ‘mag het wel/mag het niet’ onderwerp van OT:

ik had wat opnames op de decoder staan die ik wilde bewaren (en niet online te vinden zijn). Ben wat gaan spelen en fröbelen en kwam er achter dat een aansluiting decoder -> video/dvd-recorder via scart niet werkte. Als ik het via component/tulp doe: geen probleem wat het opnemen betreft. Alleen wordt het 16:9 beeld naar een soort van 4:3 omgezet. Dus mag Handbrake ook nog eens z’n werk doen.

Profielfoto van koen

koen op 20 april 2017 #

Vroeger namen we ook van alles op met een videorecorder.  Geen kraai die er naar haande.

Profielfoto van MrHammond

MrHammond op 20 april 2017 #

Voor privégebruik zal er ook geen haan naar kraaien, verspreiden kan echter een probleem zijn.

@hen3: analoog zou geen probleem moeten zijn, er bestaan wel een soort van “stoorsignalen” die het opnemen op een oude videorecorder moeilijker moeten maken, maar een digitizer zou daar geen problemen mee moeten hebben (tenzij de software die opzettelijk afkeurt). En vanwege de 16:9: bij DVDs is die inderdaad “uitgerekt” tot 4:3, simpelweg om de volledige resolutie van het oude analoge TV-signaal te gebruiken. Een breedbeeldtelevisie kan dat automatisch correct weergeven. Voor 4:3 televisies moet dan de DVD-speler anders geconfigureerd worden, maar daar verlies je dan beeldkwaliteit.

Profielfoto van ernst.

ernst. op 23 april 2017 #

Shmoo op 19 april 2017

Al laat je jezelf opnemen, who cares.:-P

:D

Profielfoto van hen3

hen3 op 23 april 2017 #

@ mrhammond: ik keek op zich niet op van de 4:3 verhouding. Wel van het feit dat het niet de europese pal standaard was, maar iets wat er op leek.

Profielfoto van HJ

HJ op 23 april 2017 #

Privé kopieën voor eigen gebruik zijn toegestaan. Dat het technisch gezien moeilijk
wordt gemaakt om ze te maken is een ander verhaal, maar er zijn manieren omdat
te omzeilen. Zolang het kopie alleen thuis wordt gebruikt en niet wordt verspreid, ben je
m.i. legaal redelijk veilig.

Over dit topic

Gestart op 19 april 2017 door gutias45

Laatste reactie door HJ

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?