30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 134)
  • Q:
    Bijdrager
    MacJeroen

Mag ik hier over Hackintosh praten?

Ik heb gewoon een macbook met alle legale software maar ik wil iemand Mac aanraden omdat deze persoon altijd heel paranoide is wat betreft beveiliging en virussen. Deze persoon heeft alleen geen geld althans niet genoeg ook niet voor de mac mini. Dus ik dacht Hackintosh..

Vandaar mijn vraag: Mag ik hier over Hackintosh praten?

Bijdrager
    sven-

Nee. Maar er zijn gelukkig andere fora waar dit wel mag / gebeurt.

Bijdrager
    MacJeroen

Wat zijn de voor en nadelen? :lol:

Bijdrager
    rogier visser fotografie

Nu snap ik eindelijk waarom apple overal die stickers bijvoegd!

Plak op elke windows pc de sticker en je mag er osx op installeren!

Ik dacht al waarom 2 stickers? 1 op je auto is toch genoeg?:D

Bijdrager
    iJust
    ”MacJeroen”

Wat zijn de voor en nadelen? :lol:

Voordelen: Terwijl ik wacht tot ik genoeg bijeen gespaard heb voor een Mac kan ik op m’n bijna vier jaar oude HP-laptop al even bezig met Leopard.

Het werkt razendsnel, zeker als je bedenkt dat Apple toen zelf nog op PowerPC zat, of als je het vergelijkt met Windows XP op dezelfde laptop.

Nadelen: het eeuwige gedoe met updaten. Beetje hetzelfde als een jailbreak voor je iPhone.

En drivers. Mijn grafische kaart wordt niet ondersteund, dus ik kan niks gebruiken waarvoor QE (Quartz Extreme) en CI (Core Image) nodig zijn. Bijvoorbeeld Coverflow in iTunes. Stom genoeg werkt Coverflow in Finder/Safari4 wél zonder QE/CI.

Verder zijn in december m’n USB-poorten uitgevallen. Zomaar opeens kreeg ik ze niet meer aan de praat. Sindsdien heb ik dus o.a. m’n iPhone niet meer kunnen synchroniseren, of updaten. Ik probeer nu al meer dan 3 maanden tevergeefs een oplossing te vinden. De enige oplossing die ik nog niet heb kunnen uitproberen, is m’n laptop openschroeven en een bepaald kabeltje doorknippen. Ik heb al een poging gewaagd, maar 1 van de schroefjes van m’n harddrive is stuk, dus die krijg ik er niet uit.

Bijdrager
    inawt

Wat een problemen:o

Bijdrager
    iJust

Valt allemaal wel mee hoor. Voor dagelijks gebruik (Safari, Mail, iCal, Adium, iTunes, iPhoto…) is het goed genoeg, en ik heb dan ook m’n Windows eraf gegooid.

Het is ook een manier om meer te leren over hoe OS X achterliggend werkt. Ik denk dat ik meer met kext- en plistbestanden bezig ben dan de gemiddelde OMT-bezoeker.

”OMT

Elkaar helpen bij het installeren van illegaal verkregen software is niet toegestaan.

Misschien moet dit ook even beter omschreven worden. Ik heb een legale Leopard-licentie, en alle “toevoegingen” zijn Open Source. Mijn software is volledig legaal verkregen dus.

Bijdrager
    Pieterr
    ”iJust”

Ik denk dat ik meer met kext- en plistbestanden bezig ben dan de gemiddelde OMT-bezoeker.

Dat is waarschijnlijk ook een van de redenen waarom de gemiddelde OMT-bezoeker liever een (echte) Mac koopt.;-)

Bijdrager
    Лукас

Nogal idioot dat je hier niet over het hacken van PC’s kan praten om en Mac OSX op te krijgen. Gaat OMT nou alles verbieden omdat Apple het ergens in hun regeltjes zet? Als Apple een tegen een boom pist gaat OMT het schoonlikken? Dit forum gaat o.a. over Mac OSX en het hacken ervan hoort daar gewoon bij.

Bijdrager
    hokkie

Ik heb recentelijk een 100% snelle Hackintosh gehad, maar heb uiteindelijk besloten (vorige week) een echte 24″ iMac te kopen, die qua specs minder is dan mijn Hackintosh. Na een week gewerkt te hebben, ben ik echt blij met mijn iMac, naar mijn idee veel stabieler (niet sneller).

Dit is dus gelijk een voordeel (voor mij dan), kijken of OSX je de dingen bied, die je zoekt en dan een echte kopen!!

De specs van mijn hack was:
    – E8600 @ 4,0 GHz
    – 8 GB Ram @ 1066
    – 9800GTX+
    – 750GB 7200rpm/ 32MB

Mijn huidige iMac 24″
    – 2,66
    – 4 GB
    – 9400m:( (budget was op)
    – 640GB

Bijdrager
    boriskiss

LucasJV
    2nd that

Bijdrager
    iJust

LucasJV: wat me het meeste stoort is dat het niet consistent wordt toegepast. Dat je op een forum niet over Hackintoshes wil praten, mij best, het is tenslotte niet helemaal schoon.

Maar jailbreaken wordt dan weer wel overal getolereerd.

Bijdrager
    Marius1976
    ”Pieterr”
    ”iJust”

Ik denk dat ik meer met kext- en plistbestanden bezig ben dan de gemiddelde OMT-bezoeker.

Dat is waarschijnlijk ook een van de redenen waarom de gemiddelde OMT-bezoeker liever een (echte) Mac koopt.;-)

Ik heb ooit twee dagen geinvesteerd om een op maat gebouwde PC (voor heeeeeel weinig geld) van OS X te voorzien. Dat is nu alweer een jaar geleden. Nooit ook maar 1 centje pijn van deze ‘nep mac’ gehad, en hij is de meest stabiele en snelste OS X draaiers hier in huis. 100% compatible. Alles werkt. Waar bijna al mijn originele apple produkten al een of meer keren terug zijn geweest naar apple, blijft deze PC met OS X gewoon goed draaien.

Dus het heeft m.i. meer voordelen dan nadelen.

Ik heb de configuratie gebouwd zoals destijds de maximale MAC PRO was. En ik was 298 euro exclusief verzendkosten kwijt.

Just in case heb ik na dat alles werkte een bootable backup gemaakt. Nooit nodig gehad. Maar zodra het ooit niet meer werkt. zet ik gewoon die backup terug, en alles is weer als nieuw.

Wel moet ik erbij zeggen: het is Tiger. Ik hoef geen Leopard, en doordat het Tiger is, heb ik ook geen gezeur met updates, want Tiger is sinds dat moment nog geen een keer geupdate.

Groet
    M.

Bijdrager
    Steff
    ”MacJeroen”

Ik heb gewoon een macbook met alle legale software maar ik wil iemand Mac aanraden omdat deze persoon altijd heel paranoide is wat betreft beveiliging en virussen. Deze persoon heeft alleen geen geld althans niet genoeg ook niet voor de mac mini. Dus ik dacht Hackintosh..

Even serieus, een Hackintosh is behoorlijk wat werk en zal nooit zo goed werken als een Mac Mini. Wat dit persoon beter kan doen is financieel eens wat gaan apart leggen, maandje bij maandje en daarna de budget Mini kopen.

Bijdrager
    sven-
    ”Marius1976″

Ik heb de configuratie gebouwd zoals destijds de maximale MAC PRO was. En ik was 298 euro exclusief verzendkosten kwijt.

Knap! Dat doe ik je niet na.

Maar hoe goedkoop een Hackintosh ook mag zijn. Het komt qua gemak nooit in de buurt van een echte Mac.

Bijdrager
    Marius1976
    ”Steff”

Even serieus, een Hackintosh is behoorlijk wat werk en zal nooit zo goed werken als een Mac Mini. Wat dit persoon beter kan doen is financieel eens wat gaan apart leggen, maandje bij maandje en daarna de budget Mini kopen.

1. Ja het is even wat werk.

2. Nooit zo goed werken als een Mac Mini? Onzin van de bovenste plank. Zie mijn vorige post. Het is echt onzin, want ik doe echt alles met mijn nep mac, en het werkt als een tierelier. Hij start zelfs stukken sneller op dan de nieuwste intel mac. (5 seconden)

Bijdrager
    Marius1976
    ”sven-“

Knap! Dat doe ik je niet na.

Omdat het een experiment was (ik was ook sceptisch) dacht ik: ik koop de goedkoopste shit die er is. Misschien dat het daarom wel zo goed werkt. Ik heb namelijk de indruk dat apple zelf ook de meest brakke en goedkope shit in z’n Macs stopt. hehe

Bijdrager
    sven-
    ”Marius1976″

Nooit zo goed werken als een Mac Mini? Onzin van de bovenste plank. Zie mijn vorige post. Het is echt onzin, want ik doe echt alles met mijn nep mac, en het werkt als een tierelier. Hij start zelfs stukken sneller op dan de nieuwste intel mac. (5 seconden)

Dit is geen eerlijke vergelijking.

Bijdrager
    iDuck
    ”Marius1976″

…Ik heb de configuratie gebouwd zoals destijds de maximale MAC PRO was. En ik was 298 euro exclusief verzendkosten kwijt.

Dual quad-core Xeons met ecc gebuffered geheugen en 2 voedingen van 480W en etc. voor 300 euro?

:roll:

Bijdrager
    Marius1976
    ”sven-“
    ”Marius1976”

Het komt qua gemak nooit in de buurt van een echte Mac.

Hoezo dan. Leg mij dan eens uit wat het gemak (behalve dat een apple out of the box werkt) van een apple boven mijn nep mac is?

Mijn echtgenote heeft een hekel aan computers, maar was altijd een groot fan van mijn iMac. Zij is echter zonder 1 probleem overgegaan op de nep mac. Jullie kennen haar waarschijnlijk niet, een erg lieve echtgenote, maar dat dit zonder 1 probleem is gegaan, zegt echt wat;)

Bijdrager
    Marius1976
    ”iDuck”

Dual quad-core Xeons

Zoals ik al schreef DESTIJDS. En toen zat die CPU er niet in.

Bijdrager
    Marius1976
    ”sven-“
    ”Marius1976”

Nooit zo goed werken als een Mac Mini? Onzin van de bovenste plank. Zie mijn vorige post. Het is echt onzin, want ik doe echt alles met mijn nep mac, en het werkt als een tierelier. Hij start zelfs stukken sneller op dan de nieuwste intel mac. (5 seconden)

Dit is geen eerlijke vergelijking.

Wat is geen eerlijke vergelijking? Dat van dat opstarten. Dat was een toevoeging. Iemand stelt dat een hackintosh nooit zo goed zal werken als een mac mini. Dat is de opmerking waar ik op reageerde, en die opmerking slaat nergens op.

Bijdrager
    sven-
    ”Marius1976″
    ”iDuck”

Dual quad-core Xeons

Lol!

De eerste Mac Pro’s kwamen met 2 Dual-core Xeons. Verder zat er FB-DIMM ECC RAM in. Als jij dat kon kopen voor 1000e vind ik je al heel knap.

Bijdrager
    iDuck
    ”Marius1976″

Whatever, maar Dual Xeon’s hebben er altijd al ingezeten, en die koop je niet voor dat geld. Om nog maar niet te spreken van de andere hardware. Je moet geen onzin praten.

Je hebt een hackintosh samengesteld voor 300 euro, leuk, maar niet met de specificaties van de Mac Pro.

Bijdrager
    iDuck

En on-topic,
    Dit draadje is nog niet op slot, dus het lijkt erop dat je over Hackintosh mag praten.

:wink:

Bijdrager
    superluuk
    ”Marius1976″
    ”Steff”

Nou het werk wat je moet doen word ook met de maand minder…. als je goede hardware kiest valt het allemaal erg mee…
    en dat je het niet zo goed werkend krijgt als een mac mini is gewoon onzin.

Als je de goede hardware kiest en goed installeerd werkt alles gewoon perfect en kan je voor VEEEL minder geld een erg snelle mac kopen.

XEONS zijn idd erg duur..
    Maar omdat apple eigenlijk alleen notebook apparatuur leverd OF de duurste “zakelijke” xeons,
    kan je relatief erg goedkoop pc variant quad core’s kopen. ed. die apple normaal zelf niet verkoopt.

en mijn hackint0sch heeft ook gewoon 2 DVI poorten 5.1 analoog geluid uit digitaal via toslink en tulp.
    12 usb poorten , card reader, plaats voor 8 HDDS
    en is stiller als elke andere mac. en dat voor 400 euro.

Bijdrager
    sven-

Mensen, begrijp het nou, you get what you pay for. Als je voor 400e een computer zelf samenstelt, wat op zichzelf het al geen eerlijke vergelijking maakt (omdat je niet OEM vs. OEM doet, maar OEM vs. custom – zo moet Marius eigenlijk 2 dagen uurloon bij de prijs optellen vanwege alle tijd en moeite die erin is gestopt!), dan krijg je een minder goede computer dan als je een computer koopt van 1000e. Als je het niet de onderdelen zijn, dan is het wel de kwaliteit van de kast, de airflow, de software en ga zo maar door. Apple hardware is (wanneer het net uitkomt!) niet overpriced, maar het is wel duur. Apple richt zich niet op de mensen die weinig te besteden hebben, omdat ze niet die goedkope junk markt in willen. En ik ben blij dat Apple zó is.

Bijdrager
    Marius1976

Ik snap je redenatie wel Sven, maar je vergist je op 1 punt.

Je geeft Apple te veel het voordeel van de twijfel. Apple stopt juist zeer bedenkelijke kwaliteit troep in z’n computers. En DAT neem ik ze juist enorm kwalijk. Je zou van een A merk als Apple verwachten dat het werkelijk het neusje van de zalm is als het op kwaliteit van hardware aankomt.

Helaas… dat credo hebben ze jaren geleden al laten varen.

Groet
    M.

Bijdrager
    sven-

Marius, kom jij maar met voorbeelden. Welke hardware onderdelen in de huidige Macs zijn van B kwaliteit?

Bijdrager
    boriskiss

Kijk naar de prijs kwaliteit verhouding. Ja Apple is leuk om te “showen”, maar je moet wel nuchter blijven.
    Met Windows kan ik ook wel leven, ik kraak niks totaal af. Ik heb een hekel aan mensen die dat doen (meelopers heten die).

Dit was totaal offtopic en sloeg waarschijnlijk niet op de meeste mensen hier, maar toch.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 134)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.