7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Mad Men DVD: dubbele afleveringen

Niet echt een Mac gerelateerde vraag, maar ik liep tijdens het rippen van een DVD ergens tegaan:

Ik heb de DVD’s van de serie Mad Men. Ik wilde deze rippen mbv van Handbrake om deze op mijn Apple TV te zetten.

Op een DVD staan drie afleveringen van ieder +/- 45 minuten. Toen ik echter in Handbrake keek, zag ik 6 titels van +/- 45 minuten waarvan er steeds 2 van precies dezelfde duur zijn. Ik opende de dvd toen met DVD speler en zag in het menu gewoon drie afleveringen staan.

Als ik de titels (mbv de rechtermuisknop) in DVD speler bekijk zie ik ook 6 titels van 45 minuten. Ik heb deze 6 titels bekeken en het lijkt alsof de drie afleveringen er alledrie twee keer op staan.

Mijn vraag is of iemand enig idee heeft waarom dit is?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    PvdO

Ik weet niet waarom het is, maar ik werk zelf ook wel eens met Handbrake en pak gewoon de bovenste.

Mag volgende keer gewoon in het Video forum trouwens:)

Bijdrager
    Лукас

Als er ééntje breekt is er nog altijd een andere? Of misschien twee talen?

Bijdrager
    olbo

Bij season 1 kwam ik het ook tegen. 3 van 45 en 3 van 48 minuten. Ik wist het ook niet. Gelukkig kan mijn mediaplayer de .dvdmedia lezen/openen…

Bijdrager
    Renzsz

Snap ook nooit waarom er zoveel dubbele staan.

Wat ik doe is de betreffende aflevering afspelen in DVD-speler > menu ‘Ga’ > Titel

Dan zie welk nummer hij afspeelt en die kies je dan ook in Handbrake.

Zo kun je dat voor iedere aflevering doen, maar meestal zijn het de eerste (uit mijn ervaring).

Moderator
    Mac Daddy
    LucasJV op 02 maart 2011

Als er ééntje breekt is er nog altijd een andere? Of misschien twee talen?

Ik las dit vanmiddag al en dacht daar ook aan, maar dat zijn aparte audio kanalen. Je kan bij een DVD die meerdere talen heeft, zo switchen. En dan verandert hij niet zo van hele film, maar enkel de audio.
    Dat zou ook veel ruimte in beslag nemen.

Moderator
    unSOUND

Meestal heeft het te maken met de menustructuur. Als je vanaf 2 verschillende pagina’s van het menu naar eenzelfde film verwijst, krijgen die verwijzingen andere titels. De titels die je ziet in Handbrake kun je dus een beetje vergelijken met aliassen naar de films zelf, waarbij 2 delen van het menu naar dezelfde film verwijzen. Omdat de namen van de verwijzingen verschillen, laat Handbrake ( en sommige andere rip-apps ) ze zien als aparte films. Maar ze staan dus fysiek maar één keer op de DVD.

Ik heb zelf een DVD van de band Male or Female, waar het menu een doolhof met meerdere uitkomsten is. Er staan 26 clips op de DVD, maar als ik Handbrake ga rippen krijg ik 78 films.:smile:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.