6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnsnoek

Intel apps op PowerPC G5

Hallo allemaal,

Helaas wordt de support de laatste tijd steeds slechter voor nieuwe apps voor PowerPC machines zoals de G4 en G5.

Is er iemand die weet of er een bepaalde emulator is voor PowerPC software op Mac-intel modellen? Het zal misschien iets vertraging opleveren maar dan kan je in ieder geval nog iets.

alvast bedankt

Bijdrager
    KarelWillem

Rosetta heet dat ding. Sinds altijd al standaard meegeleverd met OS X voor Intel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rosetta_(software)

Bijdrager
    martijnsnoek

Dat is volgens mij precies de omgekeerde werking. Rosetta maakt het juist mogelijk om speciaal geschreven OUDE programma’s voor de G4 of G5 draaiend te krijgen op een intel mac.

Wat ik wil is dus juist het tegenover gestelde. Bijvoorbeeld Cubase 6 van steinberg draaiend maken op een G5.
    Cubase 6 ondersteund geen PowerPC architectuur meer. Dus vandaar de vraag.

Bijdrager
    Ezri Dax
    martijnsnoek op 06 maart 2011

Dat is volgens mij precies de omgekeerde werking. Rosetta maakt het juist mogelijk om speciaal geschreven OUDE programma\’s voor de G4 of G5 draaiend te krijgen op een intel mac.

Wat ik wil is dus juist het tegenover gestelde. Bijvoorbeeld Cubase 6 van steinberg draaiend maken op een G5.

Cubase 6 ondersteund geen PowerPC architectuur meer. Dus vandaar de vraag.

Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ik ben bang dat er geen Intel emulator is voor de G5’s. Jammer dat wel, maar helaas.

Bijdrager
    KarelWillem

Wat staat hier nou mensen???:lol:

…of er een bepaalde emulator is voor PowerPC software op Mac-intel modellen

Stel je vraag dus nog eens opnieuw en dan goed?:wink:

Jij wilt dus:

…of er een bepaalde emulator is voor Intel software op PowerPC modellen

Bijdrager
    KarelWillem

En dan is het antwoord dus: nee.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.