6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    LeTom

MacSafe adapter (L style) laadt MBP 13" (2009) niet meer op

hallo allemaal,

sinds een half uurtje laadt mijn macsafe adapter (60W) m’n mbp niet meer op. ik heb verschillende stopcontacten geprobeerd. mijn broer heeft een 85W waarmee ik nu snel een volle batterij mee wil halen.

ik heb de SMC reset gedaan, poort schoongemaakt, niks werkt.
    als ik het blokje van de adapter vast heb en schud hoor ik een tikkend geluid, alsof er een onderdeeltje los is gaan zitten in de adapter.

wat denken jullie? is dit het einde van m’n adapter, of hebben jullie nog een fix?
    en anders; wat raden jullie aan? bij de apple store langsgaan, of gewoon meteen nieuwe kopen?

thanks!

Sleutelbeheerder
    Night

Als hij het niet doet en hij rammelt, lijkt het me niet dat er een softwarematige oplossing voor is. Haal gewoon voor 2 tientjes een gloednieuwe 85W oplader, dan kun je hem weer voor járen opladen.

Bijdrager
    Thoomas

Nouja ‘2 tientjes’.. Zo’n MagSafe oplader kost dus € 89:wink: Belachelijk eigenlijk..

Bijdrager
    SunKeeper

Qua bouwkwaliteit is de prijs redelijk. Alleen qua betrouwbaarheid is het niet altijd 100%.
    Je kunt het proberen bij een Apple Store, maar ouder dan twee jaar zullen ze niet snel coulance geven.

Hoorde deze adapter niet bij de MBP 2009? Volgens mij bestond de L-vormige connector nog niet in 2009.

Bijdrager
    LeTom

Ik heb de adapter tussentijds al een keer vervangen inderdaad. deze is denk ik net 2 jaar oud.

Bijdrager
    SunKeeper

Hm, schiet niet echt op dat ze steeds defect gaan.

Ik raadt je dan aan om de 85W-versie te kopen als je om een nieuwe gaat.
    Die wordt niet maximaal belast voor een 13-inch MBP (en dus minder warm), hopelijk gaat ie daardoor wat langer mee.
    Aangezien die niet duurder is dan de 60W-versie en dan hoef je meteen niet meer op te letten als je een keer wisselt of uitleent aan je broer.

http://store.apple.com/nl/product/MC556Z/B/apple-85w-magsafe-lichtnetadapter-voor-15-en-17-inch-macbook-pro

Let op dat Magsafe-2 niet past.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.