5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Macs fan control ?

Ik zie zojuist dat er op mijn iMac een nieuw programma verschenen is met de naam “Macs fan control”.
    Ik heb nog nooit mijn ventilatoren horen draaien en heb er dus ook geen behoefte aan om zo’n controle.app te installeren. Maar hoe kan het op mijn iMac terechtkomen? Normaal moet ik toch voor alle progs mijn beheerdersnaam en wachtwoord ingeven en dit progje staat er zomaar ineens. Kan het samen met iets anders binnenkomen ? Ik heb malwarebytes onmiddelijk nadien gedraaid maar dat progke vindt niets.Op het internet zie ik dat het programma gratis kan gedownloaded worden op cnet , softonic , macupdate e.d maar daar download ik nooit iets , enkel via de app.store, en dan nog enkel op een apart account waar ik enkel updates en installaties doe.
    Hierbij een link waar het bv. te vinden is : http://www.macupdate.com/app/mac/47386/macs-fan-control

Kent iemand dit programma en indien het niet koosjer is dan kan ik het ineens verwijderen?

Sleutelbeheerder
    Night

Over het ‘hoe’ kan ik je helaas niets zeggen, maar je kan het programmaatje gewoon in de prullenbak slepen, dan ben je er weer vanaf:-)

Install & Uninstall on Mac
    Macs Fan Control (MFC) is just an application. So after downloading, and unzipping it, drag it to wherever you want (e.g. the Application Folder). To uninstall it, just drag it into the trash. MFC installs no permanent background processes or daemons. All changes MFC does to the fan controlling get lost after you shutdown your computer (power off, not restart) or enter standby mode (as far as you don’t have MFC running). Fans speeds then fall back to the system defaults values.

Bijdrager
    essiw

Volgens mij hoe je niet voor al je programma’s een wachtwoord op te geven, enkel als het een programma betreft wat iets met systeembestanden kan doen dacht ik.

Bijdrager
    iMad

Is er onlangs een SSD in je iMac geplaatst?

Bijdrager
    mowat

Ik heb het nu gewoon uitgeschakeld. Wie weet heb ik het ooit nodig. En als het geen kwaad doet ,( ik heb nog even gezocht op het net maar vind geen berichten dat het malware is of zo , dan mag het blijven staan.
    Ik vermoed hetvolgende : Ik heb vorige maand mijn videokaart laten vervangen en om de computer nadien te kunnen testen heeft men mijn wachtwoord gevraagd . Mogelijk heeft men daar in die herstelplaats dat progje erop gezet om één of ander te controleren. En als zoals Night zegt bij elke afsluit van de computer eventuele wijzigingen ook verdwijnen , dan is alles voor mij OK. Nog eens malwarebytes gedraaid maar die geven ook geen probleem aan.
    Een SSD zit er niet in.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.