11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    nickdw

Macs fan control iMac

Ik heb vorige week mijn iMac geheugen upgrade gedaan en ook ssd erin gezet. Nu werkt alles prima maar blaast hij best hard soms. Internet nagezocht en zag dat ik dit kon veranderen met Macs Fan control. Als ik mijn constante waarde van de HDD op 3050 zet ipv auto stopt de ventilator met blazen. Is dit schadelijk als ik dit zo doe?

Inactief
    Anoniem

Als je de temperatuur goed in de gaten houdt (istat pro, dashboard widget) is her niks aan de hand:)

Bijdrager
    m4v3r1ck

TIP! In Macs Fan Control is het verstandig om geen enkele control op een vaste waarde te zetten. Beter is het om de “Sensor-based value” te gebruiken. Waar stel jij je HDD fan in op 3500? Kun je schermafbeeldingen posten van zowel iStats Menu alsook MFC?

Bijdrager
    Silvester

Wat betekent Ambient in deze app?

Bijdrager
    m4v3r1ck

Ambient = Omgevingstemperatuur

Bijdrager
    nickdw

http://prntscr.com/9lalor

Dit is mijn schermafbeelding in MFC

Bijdrager
    nickdw

Hij zoemt als een gek als ik de HDD op Auto zet trouwens

Bijdrager
    Jeroen-W

Had je hier ook last van voordat je de SSD plaatste? Heb je de warmtesensor op de HD wel teruggeplaatst?

Bijdrager
    nickdw

Had hiervoor er geen last van. Nergens iets gelezen over warmtesensor terugplaatsen?

Bijdrager
    Jeroen-W

In mij iMac (2008) zat een aparte sensor op de HDD geplakt. Een klein zwart dingetje met tape. Ik weet niet of nieuwere iMacs deze ook nog hebben. Misschien eens googelen?

Bijdrager
    Eriknl

Bij de nieuwere is dat niet meer het geval, ik heb hem ingesteld op sensor-based en kan de WDC Etc. Dus harddisk (niet de ssd!) gekozen.
    Dat gaat over het algemeen prima.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.