16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Macs creatief recyclen

Hello!

Als een Mac overlijdt is het vaak moeilijk afscheid nemen. De apparaten zijn vaak zo verschrikkelijk mooi dat men soms na een normaal leven van een Mac er iets kunstzinnigs en creatiefs van maakt.

Dit topic is vooral bedoeld voor eigen projecten, omdat je leuke dingen kunt doen met de overblijfselen van een Mac. Zo was er een medeforumlid die de plaatjes van een PowerMac G5 aan de muur had gehangen, wat er erg tof uit zag.

Er zijn natuurlijk talloze voorbeelden van dit creatieve recyclen, waaronder:

iMac G4 Lamp

PowerMac G4 Cube als Aquarium

En misschien wel de bekendste:

De Macintosh bong

Dit topic is bedoeld om deze kunststukken te verzamelen, maar vooral ook te laten zien wat je zelf hebt gemaakt of waar je mee bezig bent.

Ik heb nu zelf beschikking over een aantal aluminium iMac voeten, die eigenlijk schreeuwen om een tweede leven; dus als je een idee hebt voor iets geniaals mag je het natuurlijk laten weten!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik gebruik een oude ipod touch die kapot is als onderzetter!

Geblokkeerd
    Anoniem

En de doos waar mijn macbook in kwam als pokerkoffer!

Bijdrager
    trabant

De bekendste is niet dat Cheech & Chong-rookaccessoire, maar de iMac G3 die niet veroudert:

Of de 17duims Studio Display (16″ visible):

De eenvoudigste ombouw is echter die van de eMac. Daar hoef je alleen maar de achterkant van los te schroeven:
    .

En ook met een PowerMac G3 kun je licht maken:

Ook ooit eens een iMac G3 als lamp aan het plafond zien hangen.

Bijdrager
    trabant

Er valt mij steeds meer te binnen:

Bijdrager
    trabant

En weer voor de beestjes:

Moderator
    Poezenbeest

*heeft nog een oude G4 Graphite PowerMac staan en een 21″ Cinema Display en heeft twee katten*

Bijdrager
    trabant

Wat let je. Als je alles uit het binnenste van zo’n PowerMac G3 schroeft, blijf je uiteindelijk steken op een metalen kast met een ‘plank’ halverwege. Hij is dan nog stevig genoeg om nog wat zinnigs met die handgrepen te doen en in die toestand past een stapel DVD-doosjes er wonderwel in.
    Voor het zorgvuldig demonteren, zonder dat de plastic behuizing breekt, is een Service Manual wel zo handig, maar voor die blauwwitte 17duims monitor is die er niet. Laat je in dat geval door de constructie van de iMac G3 inspireren.

Lexis, iets anders: Is recyclen niet een veel te linkse hobby voor jou?

Moderator
    Poezenbeest

Ik heb de Graphite G4 en die werkt op zich nog wel, moet alleen een nieuwe HD in, dus die gaat nog niet leeg, maar die 21″ ACD gaat wel leeg en daar gaat een kattenmand van gemaakt worden…

Bijdrager
    Lexis

@Trabant
    Goed bezig! En zeker is het geen linkse hobby. Ik houd van design, en omdat die apparaten zo mooi zijn kan je er super veel mee.

Ik houd m’n eigen Cube maar liever levend, maar ik ga denk ik van die iMac voet een oversized iPhone stand maken.

Een klok aan de muur is ook leuk, dus ik ga binnenkort nog even scharrelen naar oude onderdelen.

Inactief
    Anoniem

Ik heb hier nog een oude (uitgeholde) iMac g3 staan. Staat nu een beetje stof te happen, maar wellicht dat ik er nog wat mee ga doen.

ps.
    Op deze site staan ook nog wat leuke voorbeelden.

Bijdrager
    Lexis

Leuke site, maar dat is een site met mods, en daar hebben we al een topic over.

Dit topic is bedoeld voor het leven na het leven van de Mac.

Bijdrager
    damondike

Hm, ik heb nog geen macs hoeven begraven. Wel een iPod Shuffle en die hangt nu in een lijstje aan mijn muur.

Bijdrager
    Siri

Heb je foto’s van je ingelijste iPod shuffle? Zou wel eens weten hoe dat moet.

Bijdrager
    Lexis

Ik ga een oude bureaulamp omtoveren in een nieuwe bureaulamp. Jeuj!

Bijdrager
    RJ

Dit is natuurlijk ook een bekende:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.