9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    fatboysmart

Macs beveiligen met SKG** kabels… iemand ervaring?

Krijg vandaag op m’n werk een brief van de verzekering of we al onze macs even willen ‘vastleggen’ met SKG** kabels. Als ik daar op zoek, dan vind ik alleen kabels waar je een gemiddelde bromfiets mee kunt vastzetten…

Heeft iemand ervaring met deze SKG** (2 sterren) kabels?, en zo ja waar heb je die gekocht?
    De dunnere kabels zijn allemaal SKG* (1 ster), en daar neemt de verzekering geen genoegen mee.

Alle tips zijn welkom… als het maar SKG** is, want ze komen het controleren.

Wat een gedoe…

Alvast bedankt.

Bijdrager
    iDecide

Heb zelf onlangs z’n kabel gekocht om het even uit te testen voor monitoren en computers. De kabel die ik heb gebruikt is zo te zien alleen een beveiliging tegen het snel meenemen. Bovendien heb ik het idee wanneer ik me Macbook Pro hier mee vast maak, dat iemand het slot er zo uit zou kunnen trekken want volgens mij buigt/scheurt het alluminium van je Macbook Pro gewoon wanneer hier echte kracht op word gezet. Tenminste ik neem aan dat het hier om van die kabels met zogenoemd Kensington-slot gaat?

Weet ik dat in ieder geval nu al vast dat ze dus aan SKG**-keurmerk moeten voldoen. Want volgens mij heeft deze ketting het SKG-neem-mij-maar-gewoon-mee-keurmerk.

Bijdrager
    fatboysmart

Lijkt me niet dat die Kensington dingen aan de SKG** voldoen. Alle voorbeelden die ik kan vinden zien er meer uit als een dikke ketting waar je bijvoorbeeld een bromfiets mee vast kunt leggen.

Je kunt die kabels natuurlijk door het handvat lussen van een MacPro, en door het gat in de standaard van een iMac.

Bijdrager
    Gates

Ik schrok even van de termen die je gebruikte: “ketting waar je bijvoorbeeld een bromfiets mee vast kunt leggen.” Maar het valt hartstikke mee

edit: verkeerd gezien; het was namelijk een SKG*

Bijdrager
    iDecide

Heb ze nu wel gevonden die bedoeld zijn voor computers, maar voor een Macbook Pro is dit dus niet mogelijk. Vraag me dus af wat voor eisen ze hiervoor stellen. Word deze eis trouwens specifiek door jullie verzekering gesteld of is dit bij alle verzekeraars gelijk?

Ik bedoel; wil best een vrij forse staalkabel aan al m’n apparatuur hangen, maar z’n stalen ketting lijkt me toch niet erg fraai op het kantoor.

Bijdrager
    fatboysmart
    ”iDecide”

Vraag me dus af wat voor eisen ze hiervoor stellen. Word deze eis trouwens specifiek door jullie verzekering gesteld of is dit bij alle verzekeraars gelijk?

Geen idee of alle verzekeraars dit gaan eisen. De onze is van Nationale Nederlanden, en we zitten nou niet bepaald in een risicobuurt of zo.

Wel leuk dat voor alle Apple apparatuur SKG** wordt geeist (inclusief Cinema Displays), en voor alle overige PC’s SKG* voldoende is.

Bijdrager
    ralphm
    ”iDecide”

want volgens mij buigt/scheurt het alluminium van je Macbook Pro gewoon wanneer hier echte kracht op word gezet.

Dat valt ook wel weer mee, want achter het gaatje waar je het slot in vastklikt zit een blokje, dus als je de MBP ‘losrukt’ maak je behoorlijke schade aan het ding en is het niet meer naar een heler te brengen…

just my 2cts

Bijdrager
    iDecide
    ”ralphm”
    ”iDecide”

want volgens mij buigt/scheurt het alluminium van je Macbook Pro gewoon wanneer hier echte kracht op word gezet.

Dat valt ook wel weer mee, want achter het gaatje waar je het slot in vastklikt zit een blokje, dus als je de MBP ‘losrukt’ maak je behoorlijke schade aan het ding en is het niet meer naar een heler te brengen…

just my 2cts

Daar heb je gelijk aan, het product (MBP of monitor) zal er een flinke zichtbare beschadiging aan over houden.

Inactief
    Anoniem

Als iemand je laptop mee wilt nemen gebeurt dat toch wel.
    Ik gebruik mijn kabel meer tegen gelegenheidsdieven in de Bibliotheek.
    Kan ik tenminste met een gerust hart een boek pakken zonder mijn Macbook steeds mee te nemen.

Maar ik denk dat je even met je verzekering contact op moet nemen, die kunnen je vast wel doorverwijzen wat betreft de kabels…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.