13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    sunsystem66

Macromedia Flash 8

Op dit moment kan ik mijn vraag hierover nergens terug vinden. Dus ik biedt mijn excuses aan
    als dit dubbel op de site komt te staan. Ik heb nog geen antwoord ontvangen dus ik ben gedwongen
    om toch deze vraag opnieuw te stellen.

Ik heb nu een Windows XP computer en wil overstappen naar een macbookpro 17 inch. Ik moet
    echter voor mijn opleiding werken in MacroMedia Flash 8. Moet ik dan een aparte mac versie kopen
    of kan ik deze toch draaien op een Macbook pro bijvoorbeeld met XP als die in een dualboot is
    geinstalleerd samen met bootcamp.

Ik wil gewoon zeker weten dat ik kan werken met dit programma op de nieuwe hardware van Mac
    vandaar deze in principe software vraag in de hardware rubriek. Maar het hangt voor mij echt samen
    met de nieuwe aanschaf.
    In ieder geval bedankt voor ieder die antwoord.

Inactief
    Anoniem

Je kunt je versie van Flash gewoon draaien in Windows XP.

Bijdrager
    wout3r

En voor de duidelijkheid: dit werkt ook op Mac zonder bootcamp te gebruiken! Dus gewoon in OS X zelf

Bijdrager
    mac lover

zit netjes ingebakken… geen drukte over maken en gewoon in osX werken

Bijdrager
    sally

Volgens mij moet hij toch echt een macversie van Flash zien te krijgen als hij in OSX wil werken.

Bijdrager
    mac lover

ik zal even kijken want volgens mij zit dat gewoon ingebakken

edit: inderdaad je hebt gelijk klik hier maar http://www.adobe.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&P2_Platform=MacOSX

alles is te downloaden

Bijdrager
    @GHB

Er is inderdaad een aparte Adobe Flash 8 voor de Mac. Deze zou je moeten kopen. Je kan inderdaad ook gewoon bootcamp of parallels gebruiken om Adobe Flash 8 voor windows te gebruiken.

Succes!

Bijdrager
    tijn22

Kan hij bij de 30 dagen Mac versie niet gewoon het serienummer gebruiken van zijn eigen Flash 8 voor Windows?

Bijdrager
    @GHB

Volgens mij kan dat niet… voor Adobe is het echt een andere versie.

Bijdrager
    klaus
    ”mac

ik zal even kijken want volgens mij zit dat gewoon ingebakken

edit: inderdaad je hebt gelijk klik hier maar http://www.adobe.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&P2_Platform=MacOSX

alles is te downloaden

Jij toont hier de Flash Player, daar zal maar bitter weinig in kunnen worden ontwikkeld.

Bijdrager
    MacBeer

Samengevat:

Ja, jij kan je bestaande Windows software draaien op een Mac onder bootcamp op Windows XP.

Omdat je een opleiding volgt heb je recht op (een fikse) onderwijskorting. Je zou kunnen overwegen om toch Flash 8 opnieuw te kopen maar dan voor OSX. Dan heb je dat hele Windows nieteens meer nodig. Het is echter wel opnieuw geld uitgeven.
    In ieder geval doe je er goed aan om bij de volgende update een Mac-only versie te kopen, maar voor nu kan jij prima verder met je bestaande software in Windows op de MacBook Pro.

Overigens, je wist dat er sinds een paar dagen nieuwe MacBook Pro’s zijn uitgebracht?

Bijdrager
    The Photographer

De meeste cd’s van Macromedia zijn zowel geschikt voor Windows als Mac.
    Ik heb hier Flash 8 prof. en die draait gewoon onder OSX terwijl ik hem ook op windows kan installeren..

Bijdrager
    sunsystem66

Hierbij wil ik iedereen bedanken voor hun antwoord op mijn vraag. Ik gebruik het gewoon
    in xp op een mac.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.