6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    stavros

Macro word 2011

Ik heb een klein vraagje ivm Word 2011, voor mijn scriptie moet ik interviews uittypen, ik doe dit met een demoversie van het programma Transcriva. Daarna exporteer ik mijn interview naar een wordbestandje. Omdat ik een een gratis versie gebruik. komt er na elke blokje tekst een soort van watermark zinnetje

“This copy Transcriva is unregistered. 2011-04-04 00:17:28 +0200 Please register Transcriva.”

Nu wil ik graag die watermakt verwijderen, maar manueel is dit niet te doen, ik heb over de 100 blz tekst, dus ik vroeg me af of dat er geen macro was die ik kan programmeren om dit automatisch te doen? of dat er andere gemakkelijke manieren zijn?

alvast bedankt

Bijdrager
    MadDonna

30 euro, dat kost het je. En dan hoef je ook niemand te vragen om het voor je te doen. En wat is 30 euro op 4+ jaar studeren.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Bewerken -> Zoeken -> Geavanceed zoeken en vervangen -> Vervangen -> Zoeken naar: This copy Transcriva is unregistered. * Please register Transcriva -> vinkje zetten voor Jokertekens gebruiken -> Alles vervangen.

Bijdrager
    wouwout

gewoon 30 euro betalen. vind het bijna genant dat je dit vraagt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zie niet waarom sommige mensen dit zo erg vinden … het is niet alsof gevraagd wordt om een serienummer of een gekraakte versie van het programma of zo. Ja, het is misschien licht onethisch, maar ik zou zelf geen €30 overhebben voor een programma dat ik één keer gebruik (let op: ik weet niet of stavros dit programma vaak gebruikt of niet:) Bij regelmatig gebruik zou ik ook zeggen: betaal ervoor).

Maar misschien dat de echte les hieruit is: stel je vraag algemener. Niet: “Hoe haal ik de melding van dit programma weg in een Worddocument?” maar: “Hoe vervang ik in een Worddocument stukken bijna, maar net niet, dezelfde tekst waarin alleen de datum verschilt?”;)

Bijdrager
    stavros

Alles is al getypt, dus heb in principe het programma niet meer nodig, ik heb alles manueel gedaan, viel eigenlijk nog best mee.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.