11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    jebman

macro maken

Hoi,

zoek een manier om een kleine macro aan te maken. Moet tig keer per dag zelfde lange wachtwoord invoeren in een programma. Wil dit onder een toets zetten die ik zelden gebruik.
    Moet ik dat in automator doen, weet niet precies hoe. Of een tooltje ergens downloaden?

Bijdrager
    sjonnie

Misschien een idee om die handmatig aan sleutelhanger toe te voegen?
    Dan Kun je het wachtwoord copy pasten.

Bijdrager
    jebman

vervelende is dat het binnen een virtuele machine is, beetje instabiele vpn die te vaak opnieuw met verbinden, met een ww grrr

Moderator
    Night

Misschien dat je iets hebt aan Force Paste.app. Werkt ook prima i.cm. 1Password.

Verder kun je deze app koppelen aan een bepaalde toetsaanslag met bv. BetterTouchTool (gratis) of ControllerMate (shareware).

Er is één dingetje: het werkt alleen met passwords die tekens bevatten die op het standaard toetsenbord voorkomen. Dus geen Ü of ß of µ.

Bijdrager
    tarun

Ik gebruik daar TypeIt4Me voor. Werkt als de tekstvervanging op de Mac (Systeemvoorkeuren > Toetsenbord > tab “Tekst”). Maar dan uitgebreider.

Bijdrager
    jebman

He die Force Paste is precies waar ik het voor nodig heb. Alleen inloggen in windows ondersteund geen ctrl+v Later nog eens verder kijken naar die andere opties.
    Bedankt voor jullie tips, erg fijn!

Bijdrager
    jebman

Met BetterTouchTool met de functie type custom text wel bijna gelukt, nu alleen nog de hoofdletters etc in dat commando uitzoeken

Bijdrager
    Shmoo

Ik weet niet of dit gaat werken binnen je workflow.

http://pasteapp.me

Een paste manager het wachtwoord laten onthouden. Hoef je maar op een toetsencombi te drukken ( bijv. CMD + ` ) en dan komen je laatste copy/paste items naar boven. Erop klikken en ze staan weer op je clipboard om te plakken.

Erg handig wanneer je veel knipt en plakt maar niet in een ideale volgorde of keer op keer hetzelfde. Enig nadeeltje is dan wel dat je wachtwoord gewoon te zien is dus je moet dit niet op een computer gaan doen waar ook andere mensen op werken die niet dit wachtwoord mogen zien.

Bijdrager
    jebman

Simpel paste werkt niet in het windows inlog scherm. Na 10min inactief automatisch op lock, veilig maar niet handig.

Bijdrager
    Glime

Op deze site staan verschillende macro programma’s van Murgaa:
    http://murgaa.com
    Ik denk voor jou doel, dat Mac Auto Typer het beste geschikt is

ik gebruik mouse & keyboard recorder al 2 jaar voor vervelende klusjes
    die zit hier verstopt, maar kost wel 5 euro:
    http://www.murgaa.com/macro-recorder-mac/

Bijdrager
    jebman

Dank voor jullie tips. BetterTouchTool werkt fijn en voldoet. Tijd om een licentie te kopen, je moet iets betalen maar mag zelf kiezen hoeveel, sympathieke formule

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.