11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ArMac

macrepair.nl

Hey Guys,

Ik wil een nieuwe harde schijf in mijn iMac laten inbouwen, dit omdat de huidige beschadigd is en niet meer 100% functioneert. Nu kreeg ik de tip om eens bij macrepair.nl te kijken. De prijzen daar zijn behoorlijk aantrekkelijk naar mijn idee. Voor mijn iMac (alluminium 24inch uit 2008) zou ik zo’n 140 euro kwijt zijn voor een 1TB harde schijf + inbouwen.

Heeft iemand ervaring met macrepair.nl of misschien een andere suggestie?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Ik lees alleen maar goede feedback over die club, prima website alles ziet er verzorgt uit dus ik zou het wel aandurven

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nog goedkoper is om het zelf te doen. Er staan tal van tutorials op internet (YouTube) hoe je de Mac open maakt en de HDD vervangt.

Benodigdheden:
    Sterke zuignap (zoals van je navigatie)
    Een setje schroevendraaiers met torx schroevendraaiers. (+/- € 20,- bij de elektronicazaak)

Bijdrager
    Haike

Ik heb uitstekende ervaringen met macrepair. Die zaten al hier in de stad voordat er maar een dealer of Store te bekennen was. Maar voor inzetten van een HD zou ik niet naar ze toegaan, en zoals maddox al schrijft, lekker zelf gaan doen.

Bijdrager
    Hermanko

Ik weet in Nederland geen betere : goede ervaring met MacRepair, ze zijn wel duur. Vraag eerst een offerte.

Bijdrager
    ArMac

Ik heb uitstekende ervaringen met macrepair. Die zaten al hier in de stad voordat er maar een dealer of Store te bekennen was. Maar voor inzetten van een HD zou ik niet naar ze toegaan, en zoals maddox al schrijft, lekker zelf gaan doen.

Is het ook verstandig om het zelf te doen als je er totaal geen ervaring mee hebt? Afgezien van het openmaken van mijn iMac heb ik ook niet veel ervaring met het inbouwen van harde schijven.

Ik weet in Nederland geen betere : goede ervaring met MacRepair, ze zijn wel duur. Vraag eerst een offerte.

Duur? Ik vroeg bij het iCentre in mijn woonplaats en daar vertelde ze me dat het zo’n 350 euro zou kosten voor de aanschaf en inbouw van een 1TB harde schijf. Als ik bij Macrepair.nl het formulier invul kom ik op 140 Euro voor een 1Tb harde schijf + inbouw. Dat vind ik nogal een groot verschil in het voordeel van Macrepair.nl

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bekijk voor de gein eens een YouTube filmpje waar ze dat stap voor stap uitleggen. Er zijn genoeg filmpjes te vinden!

Zo kan je zelf prima inschatten of je het kan. En het valt reuze mee. Netjes werken en voorzichtig demonteren. Opstarten met installatie DVD en je kan OSX installeren.

Bijdrager
    Haike
    ArMac op 29 augustus 2012

Is het ook verstandig om het zelf te doen als je er totaal geen ervaring mee hebt? Afgezien van het openmaken van mijn iMac heb ik ook niet veel ervaring met het inbouwen van harde schijven.

Het hangt er een beetje vanaf hoe handig je jezelf vind.. Als je van mening bent dat je redelijk een schroevendraaier vast kan houden, en je bereid het een beetje voor, (door inderdaad zo’n filmpje te gaan bekijken) kijk of je ook de juiste maat kruiskoppen en thorx-en schroevendraaiers hebt, of ga ze in huis halen, met die randvoorwaarden als basis, moet het wel lukken denk ik. Ga iig niet pielen met gereedschap wat niet past, ook niet als het maar een klein beetje afwijkt, dat is vragen om moeilijkheden, en gaat meer kosten dan die €140

Maar vind je dat teveel gedoe en geeft het teveel stress, koop het dan af voor die €140 rij naar macrepair en laat zij het doen. Gaat er dan wat mis, zijn zij ook degene die dat moeten oplossen. Ze zijn goed en betrouwbaar.

Of koop gewoon een externe HD erbij, en hang die aan je mac, dat is verreweg het minste werk, en de goedkoopste oplossing.:wink:

Bijdrager
    1984
    Dr. op 29 augustus 2012

Bekijk voor de gein eens een YouTube filmpje waar ze dat stap voor stap uitleggen. Er zijn genoeg filmpjes te vinden!.

Yep. Ik weet niet welke iMac je bezit , die kun je kiezen en bekijken of je het zelf aandurft. Zo zie je gelijk wat het goedkoopste is.

http://eshop.macsales.com/installvideos/imac_mid_2010/

Bijdrager
    ArMac

Het probleem is dat mijn harde schijf gecrashed is en dis wel een nieuwe moet aanschaffen, dus een externe is geen optie.

Ik ga de filmpjes bekijken om te zien of het me zelf zal lukken. Ben namelijk redelijk handig met gereedschap ;-).

Bedankt allemaal voor de tips!

Bijdrager
    Haike

Go for it…:wink:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.