15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    hotel17

macrepair alternatief in België

Los van het feit dat Macrepair.nl ook verzendingen vanuit België aanneemt, zou ik graag weten of er in Vlaanderen ook een dergelijke hersteldienst is. Dan kan ik ook eens de prijzen vergelijken met Macrepair.

Ik wil een SSD laten inbouwen in mijn iMac 27″ 2011 (aub geen discussie over wel of niet nuttig).

Ken iemand in Vlaanderen een hersteldienst die zoiets kan doen?
    De officiële Apple Resellers mogen het niet doen (e.g. Switch)

alvast bedankt
    H17

Bijdrager
    Targaryen

Hoezo ‘mogen’ ze dat niet? Ik heb vorig jaar gemaild naar mijn Switch-filiaal en zij zeiden dat ze gewoon SSD’s kunnen plaatsen in mijn Mac. Zelfs een SSD die ik zelf meebreng naar de winkel. Ik betaal enkel de plaatsingskosten.

Bijdrager
    Fietsbel

Net als Targaryen begrijp ik ook niet wat je bedoelt. een goede Apple-dealer kan toch schijven voor je vervangen, ram vervangen etc? Met ‘mogen’ bedoel je misschien dat je binnen de garantietermijn iets wilt vervangen door een ‘non’Apple onderdeel. Dan vervalt je garantie uiteraard. Ik weet niet waar je woont, maar voorzover ik weet is het grootste repair centrum voor Apple computers, waarmee Apple ook zelf werkt in België: ARC http://www.arcict.com in Dilbeek

Bijdrager
    LighScan

De officiële Apple Resellers mogen het niet doen (e.g. Switch)

Welke onwetende verkoper heeft je dit wijsgemaakt?

Bijdrager
    hotel17

ik heb met Switch gebeld en die zeiden dat ze geen ssd mogen inbouwen in een iMac van 2011. Apple laat dit niet toe (marketing).
    Los daarvan zou ik sowieso nooit willen dat Switch 1 vinger uitsteekt naar mijn iMac. Ken genoeg verhalen…

Bijdrager
    hotel17

even verduidelijking: Apple laat niet toe om een ssd als extra HDD in te bouwen (onder de dvd) in een iMac, en deze dan als fusion drive te gebruiken.
    Dat is wat ze bij de technische dienst van Switch Antwerpen wisten te vertellen.

Bijdrager
    Targaryen

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat je je gewone HDD wilde vervangen voor een SSD. Dan kan ik je niet verder helpen ben ik bang. Dan zal het wel zo zijn zeker? Over Switch heb ik verder niks dan lof. Altijd correct in de afhandeling van defecten.

Bijdrager
    hotel17

Niemand die een adres weet in België die zo’n ssd kan installeren?
    Amsterdam is niet bij de deur

Bijdrager
    Joeri.v

Deze vraag had ik ooit gesteld bij switch in gent, en daar bouwen ze ssd in, je kan zelf je eigen ssd meebrengen die ze dan voor je inbouwen. Ondertussen heb ik in mijn imac 2011, 2 ssd’s zitten, zelf ingebouwd. Dit is eigenlijk een fluitje van een cent, lijkt moeilijker dan het is hoor, gewoon aan beginnen

Bijdrager
    Soulshaker

Is een externe ssd via thunderbolt geen optie ?
    Veel goedkoper, je bent je mac niet kwijt , hij moet ook niet open.
    En het is goedkoper

Bijdrager
    hotel17

Switch bouwt enkel ssd in, wanneer ze de HDD eruit halen.
    Wat ik wil is de HDD behouden, en een ssd (onder de cd/dvd lezer) laten plaatsen.
    Heb 2x gebeld met switch, en ze lieten uitdrukkelijk weten dat ze als Apple Premium Reseller, van Apple dit soort operatie niet mogen uitvoeren.

Een externe ssd kan, maar ik wil dat mijn iMac opstart vanuit de ssd. Dus OS X op ssd en de HDD gebruiken in combinatie met ssd via fusion drive.
    Daarom liever intern. Een externe ssd (lacie) kost 350€. Ssd laten inbouwen kost minder.

Mijn iMac is van 2011. Moet eerlijk zeggen dat die altijd tergend traag is geweest. Heb afgelopen 2 jaar 2 MacBook air gehad en heb nu MacBook pro: allemaal met ssd. Het verschil in snelheid is enorm.

Bijdrager
    Soulshaker

De prijs van een externe kost echt wel minder , de lacie rugged kost je 199 eur , bij Lacie zelf

http://www.lacie.com/be/products/product.htm?id=10599

Bij andere resellers een 20 eurootjes minder.

Zo heb ik het hier zelf ook met mijn imac.
    Een externe lacie rugged voor mijn OS en de app’s
    Al mijn andere bestanden bewaar ik dan op de interne schijf.

Bijdrager
    Raoul Duke

Heeft er iemand nog ervaringen in België zelf om een HDD te laten vervangen door een SSD, met behoud van de HDD (dus in de plaats van de Super Drive)?

Docrepair heb ik al gevonden, eens afwachten voor de prijs. Zou graag hebben dat Switch die wel doet, altijd wel content van geweest…

Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Jeddes

Ik heb Macrepair.nl ook weleens gebruikt en je kan je machine ook gewoon naar ze opsturen (moet je het inboeken via hun site). Je moet ze maar es bellen, misschien weten zij wel een alternatief in België.

Bijdrager
    Soulshaker

Ik denk echt niet dat ze u naar de concurrentie sturen. Stuur maar op gaan die zeggen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.