12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    xray

MacPro veranderd inlogwachtwoord.

Kon niet inloggen op de mac.

Ik was uitgelogd op de Macpro, en kwam een uur later terug en tot mijn schrik, was er onder mijn naam ingelogd met een wachtwoord van drie tekens! Het scherm was aan, dus de computer was uit zijn slaapmodus gegaan, en ik zag ook dat ik een herinnering voor het wachtwoord kon opgeven.

Ik probeerde in te loggen met mijn account maar mijn wachtwoord werd geweigerd.
    Drie keer geprobeerd, lichte paniek.. Snel de netwerk kabel losgemaakt. En toen eens goed gekeken wat er gebeurde als ik een teken intypte, ik typ een teken en zie een balletje, typ nog een teken en er komen twee balletjes, dat kan niet!

Ineens herinnerde ik me dat, voordat ik uitlogde, ik een beetje koffie had gemorst over het toetsenbord. Oh,het zal toch niet… Ingeving: van zolder een ander usb toetsenbord gehaald, batterijen erin, en de computer opgestart. En ja hoor !!
    Ik kon mijn computer in, met mijn oude wachtwoord.:-?

In dat uur heeft de koffie een ‘ contact ‘ gemaakt, zijn er drie toetsaanslagen bij het inlogvenster aangemaakt, en kon ik niet inloggen omdat de toetsaanslagen die ik deed niet correspondeerden. Bizar!! Ik dacht dat iemand mijn computer gehackt had…

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night. Reden: In juiste sub-forum geplaatst

Bijdrager
    McPim

Heel bizar. Maar het meest bizarre vind ik dat je koffie morst over je toetsenbord en gewoon wegloopt…8-O

Bijdrager
    xray

Nee, nee , ik had het schoongemaakt. Het was een klein scheutje, en ik had zelfs nog een tijdje doorgewerkt zonder enig probleem.
    Ik was het zelfs al vergeten toen ik uitlogde. Daarna is de espresso zijn werk gaan doen…!

Bijdrager
    McPim

Oh, pardon:wink: Ik zou er wel snel even professioneel naar laten kijken… [EDIT: dacht even dat je het over een MacBook Pro keyboard had.. Bij een los toetsenbord zou ik zelf de toetsen wel los durven halen en schoonmaken. Zijn wel YouTube filmpjes over te vinden.]

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  McPim.

Bijdrager
    xray

Ik schrok me wild. Ik was met mijn gloednieuwe MacBook Air (meteen gekocht toen vorige week hier op het forum een melding kwam dat je de Beats koptelefoon er gratis bijkreeg) al aan het zoeken hoe ik de mac met mijn firmware login nog kon opstarten met een andere schijf.

Overigens , de Macpro op SnowLeopard, de Air op El Capitan, maar van mij hoeven al die nieuwe tools met opslag buiten de mac niet. Ik heb genoeg TB’s opslag in eigen huis. Snow is het fijnste, snelste en stabielste. Vind ik.

Bijdrager
    McPim

Tsja, El Capitan.. Ik doe aan XCode dus ik moest wel. Niet alle nieuwe dingen zijn beter/fijner/stabieler inderdaad. Maar ‘opslag buiten de Mac’, dat bepaal je nog steeds zelf toch?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  McPim.

Bijdrager
    xray

Het is inderdaad een los MacPro keyboard aan een touwtje, en tuurlijk wip ik de toetsen los om de boel schoon te maken. Voorlopig mag ie even bijkomen en uitblazen en doe ik het met dit draadloze USB keyboard van zolder.

Als een OS meer geformeerd is om te werken met externe buiten oplag, met ‘vrienden’ zoeken, met gesproken commando’s de lichten in de slaapkamer dimmen, alles online (Sierra), zit er code in die ik niet gebruik, die ik uit moet zetten, maar die wel beveiligd moet worden. Alles wat ik niet gebruik, alles wat niet tot de core hoort mag er van mij af. Toeters en bellen die alleen maar geheugen kosten, gecorrumpeerd kunnen worden, niet zorgen voor maximale werk output. Een OS in een MacPro moet niet zoiets worden als een OS voor een telefoon… En die kant gaat het wel op. Basic werken moet die machine, niets meer dan dat.

En zie wat er met QT aan de hand is, lijkt een kleinigheidje voor de een, maar is een enorme stap voor de ander. De container technologie van QT was ooit een van de machtigste wapens tegen Windows Media van Microsoft, vooruitstrevend, en wat er allemaal op die code is gebouwd… Het was DE technologie van Apple die het verschil maakte. De QT Windows EOL stap is een van de grootste onderhuidse veranderingen die ik moet verwerken.

Bijdrager
    McPim

Goed punt, en mee eens. Meer toeters en bellen omdat de ‘consument’ er om vraagt. De prijs die we betalen omdat Apple ‘mainstream’ is geworden.. Als de grootste vernieuwingen op een Keynote ‘Stickers’ voor iMessage en een nieuwe ‘Minnie Mouse’ watchface voor de Apple Watch zijn, tsja, dan wordt ik ook wel een beetje verdrietig…

Bijdrager
    xray

Haha, “Minnie Mouse watchface” , jij krijgt een ouderwetse smiley van me! ; >)
    Voor op de Applecar.

Bijdrager
    McPim

Kijk, dat zijn nog een cadeaus. Hartelijk dank ;-D

Bijdrager
    microtje

ik heb een vergelijkbaar probleem gehad bij uit slaapstand komen.
    Toen ik mij probeerde in te loggen met mijn paswoord wilde hij het niet aanvaarden…verkeerd paswoord.
    Ik heb toen gemerkt dat in de rechterbovenhoek de toetsenbordindeling op de nederlandse vlag stond en dus op Querty stond en niet op Azerty voor België, en daarom klopte mijn paswoord natuurlijk niet:-?
    Heb dit terug op de Belgische vlag gezet en probleem opgelost.
    Waarom hij dit ooit vanzelf verandert heeft blijft nog een raadsel:lol:

Bijdrager
    Soulshaker

door command + space bar in te toetsen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.