22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    nightf3v3r

MacPro ventilator luidruchtig na installeren RAM

Ik werk veel met 3D en zat al jaren met 8GB RAM te werken, vaak een beetje krap en ‘out-of-memory’ errors, dus ik heb er in het weekend 2x 4GB bijgeprikt. Maar als ik nu bepaalde 3D taken uitvoer, gaat mijn ventilator echt als een gek loeien, het lijkt wel een stofzuiger!
    Dit heb ik hem nog nooit horen doen met 8GB RAM. Is dit wel goed?

early 2008 2 x 2.8 GHz Quad-Core Intel Xeon 16GB.

Bijdrager
    BenDover

Testen, ram eruit en dan weer testen.

Bijdrager
    banditbiker

Volgensmij moet in dat 2008 model memory met koelblokjes.
    Het geheugen dat er al in zat, heeft dat koelblokjes?

Bijdrager
    nightf3v3r

Het heeft van die zwarte grill blokken om het geheugen heen zitten, het geheugen wat er bijgekomen is ziet er hetzelfde uit.

Toen ik het installeerde werkte het in eerste instantie niet, de Mac wilde niet opstarten. De volgorde was:
    Boven:
    1GB
    1GB
    2GB
    2GB
    Onder:
    1GB
    1GB
    4GB
    4GB

Dit wilde dus niet werken (het powerlampje bleef snel knipperen). Toen heb ik het omgedraaid, nu is het dus:
    Boven:
    1GB
    1GB
    4GB
    4GB
    Onder:
    1GB
    1GB
    2GB
    2GB

Bijdrager
    SunKeeper

En daar is Geheugensleufprogramma het ook mee eens?

Dat kan je handmatig openen via Systeem > Bibliotheek > Coreservices > Geheugensleufprogramma

Bijdrager
    nightf3v3r

“Memory Slot Utility not intended to run on this system”.

Hoezo moet dit programma het er mee eens zijn, dit snap ik even niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik wist niet beter dat dat programma voor de Mac Pro bedoeld is. Op een 2012 Mac Pro werkt het wel, weet ik zeker, bij een kennis gezien.

Vreemd.:?

Bijdrager
    klonic

En wat gebeurt er nou als je het oude geheugen eruit haalt en alleen het nieuwe laat zitten?

Weet je zeker dat je het juiste type geheugen gekocht hebt?