5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Realmusic

MacPro sixcore 3.33 of 8-core 2.4?

Hoi,

Ik sta op het punt om een MacPro uit te kiezen. Ik maak muziek voor mijn werk, soms in combinatie met video weergave (geen montage van video). Wel gebruik ik veel plugins etc…
    Door Precisieman ben ik gaan lezen op http://macperformanceguide.com/Shootout-MacPro-RAW-processing.html.
    Opzienbarende info, naar ik mag zeggen. Daaruit blijkt dat veelal de 4-core 3.33 sneller blijkt dan een 8-core 2.4.

Voornamelijk gebruik ik Protools em Cubase, die ook multi processors en multi cores ondersteund. (blijkt uit oa. ftp://ftp.steinberg.net/Download/General_Documents/Multiprocessing_Tech_Info.pdf)

Is er trouwens performance verlies wanneer ik een NTFS schijf in HD-nis 4 stop om zodoende ook nog een windows via bootcamp te gebruiken? De data die dan op HD-nis 4 kan ik zowel bereiken via SL als windows.

Nou is mijn vraag de volgende.
    Zouden jullie, gezien deze info, ook kiezen voor een 6-core 3.33 of een 4-core 3.2 of een 8-core 2.4?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik zou voor de 8-core gaan. Meer GHz’en betekent niet dat de computer sneller is.

Bijdrager
    R-Flow

Hier is al een hele thread aan geweid.

Advies nodig – Welke Mac Pro aanschaffen ?

Bijdrager
    Realmusic

@R-Flow Sorry, missed that one…

Moderator
    unSOUND

En daarom dus een slotje…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.