10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    vanhaze

MacPro opeens mega traag…te warm ?

Ola people,

Heb een MacPro 2.66 intel duo met 7 gig ram.
    Vandaag na een paar dagen weer eens opgestart om op te werken en hij is opeens echt supertraag.
    Alles maar dan ook alles gaat zeer langzaam.
    Normaal gesproken loopt hij als een zonnetje.

Op mijn zolder is het met de huidige temperatuur wel behoorlijk warm.

Zou het kunnen dat m’n macpro te warm wordt (ookal heeft ie fans aan boord) ??

Of kan ik dit uitsluiten als reden voor de traagheid ?

Ik heb nog gekeken in activity monitor en zie daar wel een kernel task die 65 threads heeft, maar een cpu belasting van 7 %… , weet niet of dit normaal is.

Graag jullie reactie !

Gr,

Rob.

Bijdrager
    Pieterr
    vanhaze op 30 juni 2010

Ola people,
    Heb een MacPro 2.66 intel duo met 7 gig ram.

Mac Pro. Intel Duo? Waar heb je de rest van de cores gelaten?:lol:

http://www.everymac.com/systems/apple/mac_pro/stats/mac-pro-quad-2.66-specs.html

The first Intel-based tower Mac, the Mac Pro “Quad Core” 2.66 is powered by two 2.66 GHz dual core Intel Xeon 5150 processors with 4 MB of shared level 2 cache per processor…

Aha!

Bijdrager
    Gastje01

Kijk eens met iStat of een ander app naar je temperaturen, als je die niet verteld kunnen wij daar geen conclusies aan hangen. Draaien je fans (veel) harder dan normaal?

Moderator
    unSOUND

• Harde schijf defect ? Probeer eens te draaien vanaf een andere HD.

• Doet het zich ook voor bij een andere gebruiker ?

Bijdrager
    GT1988

SMC Fan Control

Bijdrager
    Gastje01
    GT1988 op 01 juli 2010

SMC Fan Control

Omdat? Je Mac doet dat prima zelf.

Bijdrager
    iMacDonalds

Breng hem is naar een APR in de buurt.

Bijdrager
    GT1988

@ gastje 01

dan kun je hem eens vol laten draaien (zonder dat dat misschien nodig is) en kijken of dat verschil maakt…

Bijdrager
    Gastje01

Heb je een punt, maar als ie echt te warm zou worden, dan valt ie volgens mij gewoon uit, in plaats van dat ie even een pauze neemt.

Moderator
    unSOUND
    GT1988 op 01 juli 2010

@ gastje 01
    dan kun je hem eens vol laten draaien (zonder dat dat misschien nodig is) en kijken of dat verschil maakt…

Als de fans niet omhoog gaan vind OS X niet dat hij te warm is, zou het dus ook niet uit moeten maken.

Maar ik wacht nog steeds op antwoord op mijn 2 vragen eerder in dit topic. En eventueel de derde vraag wat er de laatste dagen op de machine gedaan is. Software geïnstalleerd, verwijderd, opruiming gehouden, dergelijke…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.