22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

MacPro invoeren

Ik zit te kijken voor vervanging van mijn iMac omdat het nogal een model met problemen is. Nu viel mijn oog op een Refurbished MacPro in de US Apple Store. Ik heb familie in Amerika wonen die hem evt zouden kunnen opsturen. Weet iemand wat het verzenden ongeveer kost en hoe het zit met belastingen?

Bijdrager
    Oppie

Waar je blijkbaar er al van uit gaat dat je je geld terug krijgt van je iMac.
    Ik zou er maar niet te hard op rekenen…:|

Inactief
    Anoniem
    ”Oppie”

Valt te proberen.:wink: Niet geschoten is altijd mis!

Bijdrager
    mvdenberg

Kijk maar eens op de site van http://www.ups.com
    Daar kun je berekenen wat de kosten zijn om vanuit America naar je huisadres een pakket te laten bezorgen.

[size=9:453d2b005d]Offtopic: de Quad G5 is al verkocht?[/size:453d2b005d]

Bijdrager
    trabant

Als je al een refurbished Mac Pro in de US Apple Store weet op te scharrelen, dan moeten de posttarieven toch een peulenschil zijn.
    Best vraag je het die familie, want die zullen het pakketje ook naar jou moeten doorsturen, en dan is een goedkopere aanbieder drie staten verder ineens wel duurder.

Je weet toch wel dat zo’n refurbisched machine ooit net zo’n maandagochtendding was als jouw iMac?

Inactief
    Anoniem
    ”trabant”

Als je al een refurbished Mac Pro in de US Apple Store weet op te scharrelen, dan moeten de posttarieven toch een peulenschil zijn.
    Best vraag je het die familie, want die zullen het pakketje ook naar jou moeten doorsturen, en dan is een goedkopere aanbieder drie staten verder ineens wel duurder.

Je weet toch wel dat zo’n refurbisched machine ooit net zo’n maandagochtendding was als jouw iMac?

Zijn dat van die kapotte of probleem kinderen dan?

De kosten voor de post is te doen, maar over de belastingen ben ik banger.

De Quad G5 was nog niet verkocht maar daar werd opeens zo hoog bod op gebonden dat zo’n Amerikaanse kist goedkoper was

Bijdrager
    mvdenberg

Zo’n refurbisched mac is inderdaad een probleemmachine geweest. Dus iemand die dat ding 3 keer (of meer) in reparatie heeft gehad, heeft een nieuwe gekregen en dat probleemding heeft Apple ingenomen. Deze heeft Apple nagekeken, eventueel voorzien van nieuwe onderdelen en deze bieden ze met korting aan.

De vraag is: is het nog steeds een probleemmachine? Want anders konden ze het bij de vorige 3 reparaties toch ook verhelpen?
    Natuurlijk heb je gewoon garantie op zo’n refurbisched mac. En natuurlijk kan het zo zijn dat er geen problemen mee zijn. Maar ik denk niet dat je met een andere mac weer zo’n reparatie traject wil…

Inactief
    Anoniem
    ”mvdenberg”

Zo’n refurbisched mac is inderdaad een probleemmachine geweest. Dus iemand die dat ding 3 keer (of meer) in reparatie heeft gehad, heeft een nieuwe gekregen en dat probleemding heeft Apple ingenomen. Deze heeft Apple nagekeken, eventueel voorzien van nieuwe onderdelen en deze bieden ze met korting aan.

De vraag is: is het nog steeds een probleemmachine? Want anders konden ze het bij de vorige 3 reparaties toch ook verhelpen?
    Natuurlijk heb je gewoon garantie op zo’n refurbisched mac. En natuurlijk kan het zo zijn dat er geen problemen mee zijn. Maar ik denk niet dat je met een andere mac weer zo’n reparatie traject wil…

Ik neem er Apple Care bij. Geldt de Amerikaanse garantie hier ook op een MacPro. Van een MacBook weet ik het. Een MacPro is een raadsel:?

Bijdrager
    Oppie
    ”MacApp”
    ”Oppie”

Valt te proberen.:wink: Niet geschoten is altijd mis!

Zeker weten; altijd proberen!
    Maar: first things first.
    Probeer eerst dus maar (een gedeelte) van het geld terug te krijgen, voordat je mensen met iets laat meedenken wat nog niet opportuun is, en wat zeer waarschijnlijk ook niet gaat gebeuren…
    (wedden?!:evil: )

Inactief
    Anoniem

Ja, daar heb je gelijk in.:oops: Een beetje over enthousiast:wink:

Bijdrager
    mvdenberg

Ik denk ook niet dat je je geld terug krijgt. Eerder een nieuwe iMac.
    Applecare is voor een macbook al duur (ruim 300 euro). Laat staan voor een mac pro.
    Maar wel/geen Applecare: ook met een refurbisched mac kun je problemen hebben, zodat je je mac weer een tijdje kwijt bent.

Inactief
    Anoniem

Wettelijk moeten ze mij inderdaad HETZELFDE nieuwe product leveren. Maar als ik wacht tot ze de witte iMac’s uitverkocht hebben, zijn ze wettelijk verplicht om het aankoopbedrag terug te geven.

AppleCare in Amerika scheelt weer een hoop geld. Zo’n acht-core maandagochtend model is even duur als een nieuwe met 2 * 3,0 Ghz dual processor.

Bijdrager
    mvdenberg

Dan krijg je een refurbisched witte iMac. Geloof me, Apple heeft heus nog wel bosjes van die dingen. Maar je daar maar niet druk om.

En trouwens: volgens mij moeten ze hetzelfde OF een beter product leveren. En dan doen ze met de nieuwe iMacs (snellere cpu/grotere harddisk, noem maar op). :evil:

Inactief
    Anoniem
    ”mvdenberg”

Dan krijg je een refurbisched witte iMac. Geloof me, Apple heeft heus nog wel bosjes van die dingen. Maar je daar maar niet druk om.

Ik heb betaald voor een nieuw en werkend product. Niet om een afgen$%& maandagochtend model. Dan koop ik wel een tweedehandse.

Bijdrager
    .Arne

Met alle respect, maar het hoeveelste topic is dit over jouw iMac?

Inactief
    Anoniem
    ”.Arne”

Met alle respect, maar het hoeveelste topic is dit over jouw iMac?

Dit is geen topic over mijn iMac, dit topic gaat over het invoeren van een MacPro :sotp:

Bijdrager
    .Arne

Maar het gaat nog steeds over de veronderstelling dat jij je geld terugkrijgt, iets wat mijn inziens niet eens zal gebeuren… :?

Bijdrager
    Angelzilla

Volgens mij heeft Applecare alleen werelddekking op de laptops, aangezien er verondersteld wordt dat je de over grens meeneemt.
    Ik heb Applecare op mijn Ipod en Cinema Display en die is alleen geldig binnen een groot aantal Europese landen en verder niet.

Bijdrager
    trabant
    ”MacApp”

Wettelijk moeten ze mij inderdaad HETZELFDE nieuwe product leveren. Maar als ik wacht tot ze de witte iMac’s uitverkocht hebben, zijn ze wettelijk verplicht om het aankoopbedrag terug te geven.

AppleCare in Amerika scheelt weer een hoop geld. Zo’n acht-core maandagochtend model is even duur als een nieuwe met 2 * 3,0 Ghz dual processor.

Zelfs de dealers en de consumentenbond krijgen Apple hier niet in het wettelijke gareel geperst en nu ga jij dat wel eventjes regelen?
    Als je in de VS wat koopt, valt dat onder de Amerikaanse wetgeving: geloof me, hier ben je beter af. Daarbij (kleine lettertjes al gelezen?) geldt voor die refurbushed machines ook een beperkte garantie: alle waar is naar zijn geld.

Het is zondag en het is best mooi weer: ga voetballen.

Bijdrager
    n8n

mooi advies

[size=9:46a09d3bb6]Nee, ik kan niet m’n ‘dinnetje komt zo[/size:46a09d3bb6]

Moderator
    Poezenbeest
    ”MacApp”

In Nederland is het BW op dit punt bindend (BW boek 6) Een verkoper mag na gebleken wanprestatie een gelijksoortige vervangende prestatie leveren en indien dit niet meer mogelijk is, zal een prestatie van minimaal gelijk niveau leveren. Een betere prestatie dan de prestatie uit de overeenkomst mag zelfs tegen meerbetaling geleverd worden, waarbij het verschil tussen de (dag)waarde van de originele prestatie en de nieuwe prestatie niet onredelijk groot mag zijn ten opzichte van de originele prestatie.

Overigens dient aanvullend het onderzoek met betrekking tot het geleverde binnen zes maanden na aankoop te geschieden en bij gebleken gebreken dient hier onverwijld mededeling aan de verkoper gedaan te worden. Mocht het tot restitutie komen, dan heeft de verkoper het recht om de prijs te verlagen met een vergoeding voor het genoten deel van de prestatie, zijnde de dagwaardevermindering van het product.

In andere woorden: als de witte iMacs op zijn, mogen ze jou zondermeer een rouwrand geven en als de prestaties erg verschillen van de witte iMac, mogen ze daar zelfs (een beetje) geld voor vragen. Anders is een aanbieding tot reparatie op zijn plaats. Nu jij een gebrek hebt geconstateerd en dit niet onverwijld aan Apple hebt gemeld, ben jij je recht op een nieuwe iMac aardig aan het verspelen.

Het leveren van hetzelfde product hoeft dus niet volgens noch de Nederlandse wet, noch volgens de algemene voorwaarden, in beide gevallen wordt gesproken over een “gelijksoortige prestatie” en dat is iets totaal anders dan hetzelfde product opnieuw leveren. Overigens zijn ze bij Apple ook niet gek en ze zullen voor dit soort gevallen (mensen die denken dat gelijk hebben ook altijd gelijk krijgen is) wel een paar oude Macs achter de hand houden. Bedenk je wel dat het een Amerikaans bedrijf is hoor!

Ik wens je trouwens een fijne wedstrijd als je dit gaat aanvechten… je hebt Apple gevraagd om jou een wekende computer te leveren, zijnde een iMac met ± 2 GHz aan vermogen en een X MB grote HD en geheugen met een 17″, 20″ of 24″ scherm… als zij jou een 20″ of 24″ iMac aanbieden met een gelijk grote HD en 2 GB geheugen, moet je dat gewoon aanvaarden en anders niet zeuren als ze je de dagwaarde van de iMac geven die je inlevert.

Inactief
    Anoniem

Ik heb andere artikelen gezien….

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.