4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

MacPro gaat niet meer in sluimerstand

Sedert vandaag werkt de sluimerfunctie niet meer op mijn Mac Pro.

Het is een 4,1>5,1 6 core Westmere 3,33 Ghz met Nvidia Geforce 980 en USB3 kaart AppleUSBEHCIPCI en een OWC SATA III kaart. Hij draait de laatste versie van Sierra 10.12.6 en er wordt gebruik gemaakt van de laatste webdriver voor de grafische kaart.

Als ik het commando “Sluimer” kies wordt het scherm zwart maar de Mac gaat niet in slaapstand.

Heb het volgende geprobeerd:

1) SMC reset

2) NVRAM reset

3) alle USB apparaten losgekoppeld

4) alle gebruikers uitgelogd en dan sluimerstand kiezen

opmerking: ik gebruik geen bittorrent

Update: als ik start vanop een andere SSD met High Sierra doet het probleem zich niet voor. Maar ik werk meest met Sierra omdat bvb Parallels 11 en High Sierra niet volledig compatibel zijn.

Wie weet raad?

TIA

Moderator
    Night

Ik zit toch een beetje aan te hikken tegen die webdrivers. Die dingen hebben in het verleden al vaker voor slaap-problemen gezorgd.

het kan dus zomaar gebeuren dat de videokaart in de ene macOS versie prima presteert en in een andere versie voor driver-gerelateerde problemen zorgt.

Bijdrager
    Le Big Mac

Backup batterijtje op het moederboard al vervangen? Is vaak de boosdoener.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb vandaag de partitie Sierra die weigerde te slapen upgedate naar High Sierra maar het probleem is niet opgelost. Ik heb ook een andere videokaart geprobeerd zonder de webdriver. Zelfde resultaat. Hij gaat wel in sluimerstand op die andere partitie, die ik minder gebruik. Vreemd.

****************** update *****************

EUREKA: 😃

Ik heb het gevonden. Er was een printer in gebruik. De Mac Pro had gegevens doorgestuurd naar een printer die aan een andere Mac Pro in netwerk was aangeschakeld en nog iets moest afprinten. Het probleem is opgelost. 😌

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.