10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Geitekaas

MacPro 4.1 uit 2009 in 2018 toepassingsvragen

mensen,

Ik weet dat er reeds wat vragen zijn gesteld over de compatibiliteit en videokaarten van de MacPro. We zijn echter weer wat verder met ontwikkelingen en ik hoop op wat antwoorden van ervaringsdeskundigen.

Ik kan een MacPro kopen. Een 4.1 met twee keer 2.26 processor en een Gforce GT120.

nu zijn mijn vragen:

Kan hier High Sierra op ZONDER upgrade van de processoren?

Is deze configuratie enigzins vergelijkbaar met de snelheid van mijn MacMini uit 2012 i7? En dan gebruik ik Lightroom, BandinaBox en ik speel zeer regelmatig Diablo 3. De specs kan ik niet rijmen met de MacPro: https://eu.battle.net/support/en/article/34784

Uiteraard kan ik een leuke Gforce 600/700 kopen. Dat is tweedehands niet zo een probleem.

Is het moeilijk om aan een bluetooth module te komen?

ik prefereer de MP vanwege de mogelijkheid om veel schijfruimte te hebben intern. Alleen al aan muziek heb ik 3 Tb en die groeit gestaag. Maar ook is het vervelend dat de mini constant te heet wordt. Ik zet er tegenwoordig een dikke ventilator naast tijdens een spelletje of bewerking. Ik gebruik de mini best veel!

Ik ben heel benieuwd naar de antwoorden en dank voor de moeite!

Bijdrager
    Q-collective

Deze Mac Pro is niet in staat om High Sierra te draaien.

Hier kun je de specs van de Mac mini (laat 2012) nalezen.

De bluetooth module in de Mac Pro is van de 2.1 spec. Heb je per sé een nieuwere nodig? Zo ja, waarvoor wil je het gebruiken?

Misschien helpt het om je mini eens schoon te maken?

Bijdrager
    Geitekaas

AAA, er zit dus wel een BT module in? Ik dacht juist niet… Vandaar. Ik heb alleen de muis erop dus dat is prima.

Ik dacht met eem firmware upgrade naar 5.1 dat het wellicht wel kon? Ik zie vaak op ebay modellen staan met wel High Sierrra.

Mini is recent schoongemaakt en 4 Tb schijfje met SSD erin gedaan en schoongemaakt:-)

Bijdrager
    MacCrack

Beste Geitekaas, in tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd door een “onwetende”, kan de Mac Pro 4.1 (zoals je zelf al vermoed) in minder dan 5 minuten van de 5.1 firmware worden voorzien. Hij draait dan zonder verdere aanpassingen heel aardig op High Sierra. Met wat investeringen zoals een SSD en een snellere videokaart zijn er nog hogere snelheden te halen. Kijk eens rond op het forum van Netkas.org

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  MacCrack.

Bijdrager
    Geitekaas

interessant blog! Leuke tip.

Ziet er dus goed uit..

Even controleren of er nu bluetooth inzit et voila!

Aleen zou ik zo graag willen weten of er iemand is die wat gaming ervaring heeft met zo’n configuratie en of dat te doen is.

Uiteindelijk (lange termijn hoor) gaat er een processorupgrade, SSD PCI kaart (voor een mooie Fusion drive) en natuurlijk USB 3 in. En ook nog eens 128 Gb memory en een dikke videokaart:-)

Moderator
    Night

Het mooie van High Sierra is, dat dat OS ondersteuning biedt voor eGPU’s. en dát is weer een strak plan als je van plan bent om te gaan gamen. Het enige wat je rest is een Thunderbolt kaart aan te sluiten.

[EDIT]

Sorry, ik maak je blij met een dooie mus: er bestaat geen PCI-e Thunderbolt kaarten die op een 4.1 Mac Pro werken..

Bijdrager
    Geitekaas

Huh, gewoon PCI Gforce 770 is toch prima!

Moderator
    Night

Ja dat is een prima kaart en snel genoeg voor veel games, hoewel de GTX 1060/1070/1080 of AMD Radeon (Vega) misschien beter zou zijn geweest.

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    Geitekaas

Kan ook. Maar ik bedoelde dat een TB PCI aansluiting niet nodig is. Ik kan de kaart er gewoon in prikken en een TB PCI oplossing is meer iets voor een externe videokaart voor een MacBook ofzo…

Moderator
    Night

Heb je helemaal gelijk in.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.