6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Denebola

macpro 2013 blaast

Als ik mijn macpro late 2013 met Mojave aanzet, begint de ventilator op maximum te draaien, maar start niet op. Moet de startknop ingedrukt houden om ‘m uit te zetten. Start daarna wel op, maar laat frequent zwarte schermen zien, waarna ie zichzelf herstart of uitzet.

Schijfhulp, Techtool 11 of Dikskwarrior 5.2 laten geen enkel probleem zien. Duidt dit op een hardware-probleem? Daarvoor 6 jaar lang zonder een enkel probleem.

4x4Gb geheugen is na het probleem vervangen door 4x8Gb, 512Gb ssd is geformateerd, …..

Problemen begonnen nadat ik een APFS-ruimte van 100Gb op de ssd aan de container toegevoegd heb. Wilde daar Catalina op installeren. Echter, dat was dom, omdat de ssd HFS geformat bleek. Vandaar dat ik hele ssd daarna APFS heb geformat.

Bijdrager
    McPim

Denebola op 16 november 2019 om 17:34
    Vandaar dat ik hele ssd daarna APFS heb geformat.

Aangezien je toch opnieuw begonnen bent: die SSD terug naar HFS+ formatteren en kijken of dat werkt?

Bijdrager
    Shmoo

Misschien als je ‘m op z’n kop zet, zuigt’ie wel!? Kun je ‘m als stofzuiger gebruiken. ☺️

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Shmoo,

Computer koeling zuigt altijd, hoef je niet voor op z’n kop te zetten…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Problemen begonnen nadat ik een APFS-ruimte van 100Gb op de ssd aan de container toegevoegd heb. Wilde daar Catalina op installeren. Echter, dat was dom, omdat de ssd HFS geformat bleek. Vandaar dat ik hele ssd daarna APFS heb geformat.

Moeilijk te zeggen waar het aan ligt, maar zoals jij het beschrijft is het softwarematig. Dat kan je onderzoeken door op te starten vanaf een externe opstartschijf. Als dat het probleem oplost kan je die originele SSD opnieuw formatteren en installeren.

Bijdrager
    MrBelloNLD

al geprobeert om de stroom stekker er een nachtje uit te laten?

@Shmoo hoe kun je nu gaan zuigen met een prullenbak model.. grapjas;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.