5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    neildw

MacPro – 1st generation – verbeteren.

Van mijn schoonvader heb ik een MacPro 1st gen. gekregen en een Eizo ce210w scherm.
    Ik ben voornamelijk bezig met fotografie (deels beroep). Maar ik speel af & toe ook graag wel eens een game -> heb net Diablo 3 gekregen van de vriendin. ;-).

Nu, mijn huidige systeem is als volgende:

Max OS X 10.7.4 Lion
    2 x 2,66 GHz Dual Core Intel Xeon
    3 gb 667 MHz DDR2 FB-Dimm
    Nvidia GeForce 7300 GT 256 MB

Wat zijn nu dingen die ik absoluut nog kan verbeteren?
    Werkgeheugen? Een betere grafische kaart?
    Heb al heel wat forums zitten afschuimen en zo lees ik bvb. dat de ATI Radeon 5780 een goede verbetering zou zijn. Maar aan de andere kant spreken sommige dat dan weer tegen.

Moderator
    unSOUND

De 5870 is vele malen beter, maar je haalt maar een fractie van de prestaties uit die kaart ook daadwerkelijk naar boven door de langzamere PCI sloten. Je kunt dan ook de (veel) goedkopere 3870 of 4870 overwegen. En extra Ram plaatsen is zeker een idee.

Bijdrager
    RobApple

Ik zou minimaal 4 x 2 GB of meer geheugen installeren i.v.m. deel beroepsmatige fotobewerking.
    Deze Mac Pro1.1 van 2006 kan maximaal 8 x 4 GB is 32 GB totaal ondersteunen.

Installeren per paar=per 2 stuks in verband met Dual-Channel.

Grafische kaart: ik sluit mij geheel aan bij unSOUND, de ATI 4870 met 512 MB is prima geschikt,
    de 3870 ken ik niet, maar als unSOUND dat zegt, kun je daarvan opaan, hij heeft ongelooflijk veel
    verstand van alles, dat met Apple te maken heeft, echt topklasse.

Voor spelletjes is de Apple ATI HD 5770 met 1 GB minder geschikt, is echter wel een stuk
    goedkoper dan de Apple ATI HD 5870 en een goede grafische kaart.

Bijdrager
    eiko

ik heb vorig jaar de ATI HD 5770 er in gegooid, en dat is echt een hele verbetering maar ik werk ook veel met 3D software

Bijdrager
    neildw

Alvast bedankt voor de nuttige reacties.

Ik ga alvast de informatie allemaal overwegen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.