30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    J.C.

MacOSX.nl 2.0

Beste mede forumbezoekers,

Zoals jullie waarschijnlijk al weten, staat er een nieuwe versie van MacOSX.nl aan te komen. Ideeën zijn er genoeg alleen er is niemand gevonden die het plan gaat realiseren.

Door het beheer is er al een oproep geplaatst, alleen daar is verder niet concreet op gereageerd.

Ook is er een paar maanden geleden een goede competitie door i,N8N bedacht, namelijk het herontwerpen van MacOSX.nl in dit draadje.

Omdat de meeste mensen het behoorlijk beu zijn, moeten we misschien als gemeenschap iets doen. Mac gebruikers staan bekend als creatieve geesten, misschien is dit het moment om dat nog eens te onderstrepen. Laten we samen weer een mooi en vooral snel forum maken.

Op het gebied van web ontwikkeling en vormgeving is er genoeg kennis aanwezig op het forum. Wanneer we onze krachten hier samen bundelen, zorgen we samen weer voor een forum/site waar we allemaal met een prettige gedachten posten, en waar we niet steeds koffie hoeven te halen.

Hoe staan jullie tegenover dit initiatief en misschien nog wel belangrijker, wie ziet er iets in om hier in mee te werken?

Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country

Bijdrager
    Turbanus

:? En wie wordt dat de baas van dat nieuwe forum? Het lijkt me logisch dat de huidige beheerders dat zijn, of zie ik dat verkeerd?

Moderator
    unSOUND

De oven is nog niet warm, of Turb wil de taart al verdelen…Met de huidige problemen vind ik de vraag wie straks de baas mag spelen eerlijk gezegd wel 1 van de minst belangrijke…

Bijdrager
    MarcelK

Laten we het centraal houden…

Bijdrager
    J.C.

Na een slotje zijn we weer terug:

Even een quote van lowfi van PM:

”lowfi”

Nieuwe vormgeving zal weinig veranderen aan het huidige probleem. Ten minste al die dB errors hebben daar weinig mee te doen voor zover ik weet. Het forum is naar mijn idee het belangrijkste van de site (hier is namelijk de meeste kennis vergaard) en kan dan ook een fikse opknapbeurt gebruiken. Is de site weer snel dan kan de rest omgetoverd worden in een mooi web 2.0 ( ) jasje.

Snelheid/bereikbaarheid heeft prioriteit dus en binnen mijn eigen mogelijkheden wil ik natuurlijk bij springen. Al is het slechts financieel

Bijdrager
    Turbanus
    ”MarcelK”

Laten we het centraal houden…

Centraal of niet, het wordt eindelijk tijd voor een centrale zinnige en opbouwende discussie. Geen klaagzang of iets dergelijks. En als mod moet je die bedoeling van een poster ook kunnen aanvoelen. Mogelijk dat er ook beheerders zijn die zich graag in deze positieve discussie willen mengen, nu alles al zo lang stroef verloopt.

Bijdrager
    J.C.
    ”Turbanus”

:? En wie wordt dat de baas van dat nieuwe forum? Het lijkt me logisch dat de huidige beheerders dat zijn, of zie ik dat verkeerd?

Het huidige beheer, wij vervullen alleen de rol van “een professional of bedrijf”

Volgens http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2644

Het enig wat wat ik hier mee probeer te bereiken, is een betere site dan wat we hier nu hebben, wie het beheert, maar me geen donder uit. We moeten de huidige MacOSX.nl wat anti-rimpel crème op smeren
    en een facelift. Als we dan toch bezig zijn gelijk de hele meute (lees: technische backend).

Dit is absoluut niet bedoelt als actie tegen het huidige beheer, simpel weg een manier om zo snel en goed mogelijk een vernieuwde versie van deze site neer te zetten.

Moderator
    Koen van Tongeren

Hoe sympathiek dit topic ook bedoeld is, het is niet de richting die we op willen. We hebben eerder geïnventariseerd wat de mogelijkheden waren om met de eigen community een nieuwe site op te zetten en we hebben bewust besloten het anders aan te pakken. Natuurlijk hebben we de community wel nodig en daarom hebben we ook eerder via de site gevraagd om professionals die ons kunnen helpen met het uitvoeren van onze plannen. Tot nu toe hebben we daar niet de persoon of personen mee kunnen vinden die we zoeken. Dus als je wil meehelpen met de nieuwe site, help ons dan zoeken naar de mensen die ‘em voor ons kunnen bouwen!

Bijdrager
    sidartha

Hoe sympathiek je reactie ook bedoeld is, die van mij is minder sympathiek.

Als je het lef hebt om beheerder(s) van een site met een dusdanige omvang te willen zijn moet je ook de consequenties willen en kunnen dragen!
    Dus: als je binnen je eigen clubje niet de kennis aan boord hebt om te bewerkstelligen dat het forum technisch gezien goed fungeert dan zal je dat moeten uitbesteden.
    Als je hebt besloten om dingen anders aan te pakken handel daar dan ook naar, in plaats van een beetje zielig te gaan zitten doen dat je geen professionals kan vinden om een nieuwe site met bijbehorend forum kunnen bouwen.
    Stop nou toch eens met die komedie man, er zijn voldoende bedrijven die dat voor je kunnen verzorgen.
    Dat je ze in je eigen gelederen niet meer kan vinden hebben jullie volledig aan jezelf te danken.

Moderator
    Koen van Tongeren

Noem mij het bedrijf dat kan wat wij willen. Dat is precies wat we vragen. Wij hebben het nog niet gevonden, maar als jij het hebt zou je daadwerkelijk helpen.

Bijdrager
    MauZ

volgens mij zijn die nou just verhuisd naar macminds :P

Bijdrager
    oegemeister

ik zou mijn steentje graag bij willen dragen…. Misschien is het handig om hier een lijstje te maken met de specificaties die er gesteld worden? Ik zou dan evt. wel kunnen inschatten in hoeverre die voor mij haalbaar zijn en kan dan ook aangeven wat evt. mijn aandeel daarin zou kunnen zijn.

m. vr. gr.
    Sjoerd

Moderator
    Koen van Tongeren

Specificaties zijn hier te vinden. Voor de duidelijkheid: we zoeken éénn professionele partij (kantoor of individu) die de door ons gevraagde kennis in huis heeft en dit d.m.v. referenties kan onderbouwen.

Bijdrager
    pinkie
    ”Koen

Noem mij het bedrijf dat kan wat wij willen. Dat is precies wat we vragen. Wij hebben het nog niet gevonden, maar als jij het hebt zou je daadwerkelijk helpen.

Als je niet kunt vinden wat je wilt kun je beter willen wat je vindt. Met andere woorden, weten jullie zeker dat jullie wensen haalbaar, duidelijk, direct en simpel genoeg zijn? En zo ja, hoe weet je dat? We zijn inmiddels drie maanden verder en als je nog niet die club hebt gevonden die je denkt nodig te hebben moet je misschien wel je eisen bijstellen.

Bijdrager
    KarelWillem

Neem me niet kwalijk,.
    Maar jullie gaan me toch niet vertellen dat er niet één bedrijf te vinden is, dat onderstaande specificaties aan kan?!

– phpBB 3
    – Pligg
    – WordPress

Ook ervaring met het volgende is vereist:
    – vormgeving met behulp van Cascading Style Sheets (CSS)
    – doorvoering uniforme vormgeving in de verschillende componenten (templates)
    – koppelen van de login tussen de componenten
    – conversie van de bestaande phpBB-database naar vBulletin (MySQL)
    – technisch beheer van websites

Het is toch geen hogere wiskunde of zo?
    Hoeveel bedrijven op dit gebied zijn er wel niet?

Het gaat er waarschijnlijk meer om dat de meeste bedrijven er ook geld voor vragen, dat overeenkomstig de eisen is. En dat kan behoorlijk in de papieren lopen lijkt mij.

Bijdrager
    J.C.

Maar Koen, wat is nu dan het verschil?

Als we hier alleen mensen ronselen om verder buiten het forum om een site neer te zetten die aan jullie eisen voldoet. Natuurlijk zal niemand je een aanbeveling over ons geven, omdat we niks gedaan hebben. Misschien kunnen jullie dan naar het werk van die individuen die er aan mee werken kijken.

We maken eerst een voorbeeld en een plan, als jullie dat niet bevalt, wat heb je er dan aan verloren? Niks! Wij hoeven niet betaald te worden, misschien alleen voor bijvoorbeeld een software licentie van vBulletin.

Met dit aanbod hebben jullie toch niks te verliezen of wel?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb het gelezen, maar val me niet aan op de volgende opmerking:

Het is toch zaak dat we dit forum naar een hoger plan tillen?

Ik vraag me gewoon af wat er mis is met de engine.
    PhpBB is toch een… eh… “standaard pakketje” dat je moet installeren en daarna aan moet geven welke functies je wil gebruiken en dan het geheel grafisch aanpast naar je eigen smaak?
    Maar kennelijk is er met de onderliggende techniek (lees: de server of de softwware implementaties hierop) iets mis, aangezien PhpBB forums all over the world draaien, die géén last hebben van onze problemen.

Mijn vraag is dan ook: wát is er nu eigenlijk mis en hóé kan dit opgelost worden?

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik ga er even van uit dat de problemen met dit forum bekend zijn. Anders gezegd: dan is ook de oplossing te formuleren.
    Nu blijkt dat er geen personen (organisaties) zijn die de problemen kunnen oplossen.

”KarelWillem”

Het is toch geen hogere wiskunde of zo?
    Hoeveel bedrijven op dit gebied zijn er wel niet?

Was het maar hogere wiskunde! dan was het niet zo moeilijk dit probleem op te lossen!
    Maar ik denk dat het meer te zoeken is in de financiën. Maar daar hoor ik de beheerder niet over. In tegendeel: dat hoeft niet.
    Dus we gaan voorlopig over op plan B:

”J.C.”

We maken eerst een voorbeeld en een plan, als jullie dat niet bevalt, wat heb je er dan aan verloren? Niks! Wij hoeven niet betaald te worden, misschien alleen voor bijvoorbeeld een software licentie van vBulletin.

Er zit in elk geval schot in de zaak.
    Laten we dat zo houden.:)

Moderator
    Koen van Tongeren

Wij hebben onze redenen om niet gekozen te hebben voor user generated werk voor de nieuwe site. Zo kan je een commerciële partij verantwoordelijk houden voor het niet functioneren van onderdelen of het niet nakomen van afspraken, bij een eigen initiatief kan dat niet. Omdat de huidige site wel een ‘eigen knutsel’ was lopen we nu dus tegen het probleem dat er niemand verantwoordelijk voor gesteld kan worden op het moment dat er problemen optreden. Die fout willen en zullen we niet nog eens maken.
    Voordat ik me weer terugtrek uit dit draadje daarom nog eens de oproep: wil je ons helpen met de nieuwe website? Help ons dan de juiste partij te vinden die de kennis in huis heeft die we zoeken. Ondanks opmerkingen in dit topic is die partij uiterst moeilijk te vinden, dus als je denkt (of weet) dat dit een makkie moet zijn: kom maar op met namen en wij gaan er achter aan!

Bijdrager
    Cenobyte

Beste Koen, op zich is je redenatie begrijpelijk, maar ik weet niet of hij zaligmakend is. Natuurlijk kun je een commerciele partij verantwoordelijk houden, maar dat kan ook alleen als het geheel een turn key projekt is en dat is dit volgens mij niet. Jullie willen met open source software, zoals phpBB3, gaan werken en geen enkel bedrijf gaat garantie geven op het functioneren daarvan. Bovendien zal de hardware al bestaande hardware zijn, dus dat valt dus ook buiten de invloedssfeer van de commerciele partij. Tenslotte zal er misschien niet het budget zijn wat er bij een commerciele opdrachtgever is?

Onderschat verder niet de kracht van de Postba… euh, de eigen community qua ontwikkeling. Je zegt dat de huidige site “eigen knutsel” was en dat verbaast me enigszins: waarom niet gewoon met een standaard phpBB3 setup werken (is inmiddels in of zelfs voorbij Betafase) en daar bovenop een eigen skin ontwikkelen? Het ontwikkelingswerk blijft hiermee tot een minimum beperkt en laten we eerlijk zijn: het zal de gebruiker worst wezen waar nou precies welk knopje op de site zit. Ik beheer zelf een phpBB2 forum en qua functionaliteit is hier alles grotendeels gelijk aan de standaard software, buiten de skin en de zoekfunctie die -hoe ironisch- slechter werkt dan op het origineel. Laat iemand met phpBB kennis een eigen skin maken en je bent in een week tijd klaar. Verder zal de conversie van de database ook relatief snel gaan: hiervoor bestaan standaard scripts (als jullie de bestaande database al niet teveel verminkt hebben met eigen aanpassingen).

Is dat geen idee wat het overwegen waard is?

Bijdrager
    macmickey2
    ”Koen

Zo kan je een commerciële partij verantwoordelijk houden voor het niet functioneren van onderdelen of het niet nakomen van afspraken, bij een eigen initiatief kan dat niet. Omdat de huidige site wel een ‘eigen knutsel’ was lopen we nu dus tegen het probleem dat er niemand verantwoordelijk voor gesteld kan worden op het moment dat er problemen optreden. Die fout willen en zullen we niet nog eens maken.

Die problemen is nog tot daar aan toe beste Koen, dat is wel duidelijk, ik denk dat de meeste mensen vallen over het feit dat er zo goed als geen communicatie plaatsvindt, alleen als de leden er om roepen. Die instelling klopt al niet! Binnen 1 maand vanaf nu is het artikel van JD (Nog eventjes wachten…) al 1 jaar oud. Zeg dan gewoon, mensen, we hebben geen idee, we kunnen niemand vinden maar willen ook niet andere manieren zoeken, de server is Adriaan zijn pakkie aan, we vinden het wekelijks uitbrengen van een OMT potkast veel belangrijker. En dan zelfs ook nog het “lef” hebben om op de OMT site om donaties te vragen en er wel bij te zetten powered by Macosx.nl???? Nou snap ik het, alle energie van servers etc gaat richting OMT daarom loopt het forum zo slooom. :evil:

Bijdrager
    Nietzman

Erm, okay.

Terwijl alle andere sites allemaal vrij radeloos op zoek zijn naar gemotiveerde vrijwilligers die iets in elkaar zetten sporen jullie je bezoekers aan om maar commerciële spelers op te koppen?

Wat een onzin zeg, als er dan kennelijk een budget voor is heb je daar toch ook zo een bureau bij gevonden?

Bijdrager
    DrStrange

Gaat er hier nog een Spyker op z’n kop geslagen worden of wordt het een commerciële grintbak?!? Mogelijk heeft Aad hier nog wel een vinger in de pap en kan ie (mocht ie op zwartzaad zitten) even bij ‘LostBoy’ Ome Michiel langs.
    Ach een commerciëel bedrijf dat een forumpje opzet… volgens mij bestaan foro uit enthousiaste vrijwilligers met een paar nerds die weten hoe ze zoiets inelkaar sleutelen. Niet te geloven dat een website dat een hitechüberOS vertegenwoordigd niet kan (en waar het beheer dat zelfs niet wil) putten uit de eigen gelederen.
    Tsja, zoals op de vorige pagina al werd opgemerkt, de pro’s zijn vertrokken. Want dat wilden de OMT-boys en de Lord zo graag… Nu moet en mag het geld kosten maar kan na een jaar geconcludeerd worden dat hetgeen gezocht wordt zelfs niet met geld te koop is.

Bijdrager
    Yaris

Aha Koen, iets gevonden op http://www.phpbb.nl/ :

Laat ons het werk doen!
    phpBB.nl biedt de mogelijkheid om de lastige phpBB taken over te laten aan het speciale phpBB Service Team. Zij installeren, updaten en herstellen uw forum weer in oude staat, zonder dat ze daar iets voor hoeven te hebben, helemaal gratis dus!

Inactief
    Anoniem
    ”Yaris”

Aha Koen, iets gevonden op http://www.phpbb.nl/ :

Laat ons het werk doen!
    phpBB.nl biedt de mogelijkheid om de lastige phpBB taken over te laten aan het speciale phpBB Service Team. Zij installeren, updaten en herstellen uw forum weer in oude staat, zonder dat ze daar iets voor hoeven te hebben, helemaal gratis dus!

Doen:D

Bijdrager
    sypie

Dat zou inderdaad geen kwaad kunnen. De mods die er nu in zitten die zitten er eventueel zo weer bij in, zoals het voorkomen van spamaccounts…

En:

[size=18:34d83cac87]HET IS GRATIS!!![/size:34d83cac87]

Bijdrager
    Cenobyte
    ”sypie”

[size=18:49098f3749]HET IS GRATIS!!![/size:49098f3749]

Dat is ook meegenomen. Ik zou persoonlijk ook meer Euro’s investeren in hardware, lekker snelle server e.d., dan in forum- en portalsoftware die ook gratis te verkrijgen is. Daarbij heeft phpBB een erg brede gebruikersbasis en zijn problemen daarmee relatief snel op te lossen.

Bijdrager
    Brent146

Ongeloofleijk dat de site van OMT volstaat met Google Ads en jullie vragen om te doneren! En hier kan het niet…

Inactief
    Anoniem

Heren, hoe ver zijn de vorderingen met MacOSX versie 2.0?

Het lijkt mij slim om helemaal opnieuw te beginnen. Dus alle gebruikers eruit en alle posts weg (behalve de stickies natuurlijk). Zo heb je meteen alle gebruikers die toch niet meer posten eruit. Natuurlijk moeten we de grote namen zoals unSOUND wel vrijhouden voor de huidige eigenaren.

’t is maar een ideetje:D

Bijdrager
    EL Mystica

Persoonlijk zou ik het volgende doen:

De site meer opsplitsen in “de site” en “het forum”, aangezien daar heel wat problemen uit voortkomen …

De site concreet gaan opbouwen vanaf nul qua “engine” en de bestaande content invoeren, zonder comments. Gebruikers kunnen dan ook, zoals nu, gedeeld worden op dbase-level

Het forum overschakelen naar vBulletin. Mijn ervaring is dat Bulletin sterker is in het verwerken van grote stromen traffic en posts. vBulletin kan ook goed geskind worden en de support is er ook goed.

Hardware/hosting: ga eens na of jullie niet wat meer capaciteit kunnen nemen. zorg dat pieken beter kunnen opgevangen worden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.