10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    keysersoze

MacosX sloom ?/!

Algemene sloomheid:
    Ik ben nu een tijdje over maar het is nog steeds behelpen qua 'handelingssnelheid'. Je moet teveel handelingen verrichten om iets te bereiken. Begrijp me goed; ik ga niet meer terug naar os9 maar hier kon ik sneller mee werken ook al liep dit vaker vast.

Specifieke sloomheid:
    VPC 5.0 ….alsof ik het op een 5200 heb draaien ipv een qs867 en ti500 !

Iemand tricks of gaat 10.2 beterschap brengen ?

Moderator
    Adriaan Mol

MacOS 10.2 zal de snelheid van X zeker verbeteren. Virtual PC vereist nou éénmaal veel processor snelheid, het bootst een _traag_ systeem na, logisch dus eigenlijk?

Meer geheugen kan bij MacOS X wonderen doen.

Adriaan

Bijdrager
    Zout

Ik heb er zelf een halve gig ram in en toch nog wil VPC niet snel lopen, OS9 was hier sneller in, veel sneller! :angry:

Bijdrager
    onem

VPC 5, heeft op zijn website hier al een verklaring voor het probleem zit hem namelijk in MacOS X 10.x in 9.x gebruikte het programma de processor beter in OS X moeten zij dit nog aanpassen om zo de snelheid terug te kunnen krijgen. VPC 5.0.1 Update heeft al een kleine 5% verbetering maar hier zijn ze zelf nog niet tevreden over. Onlangs zijn er wel al programmatjes uitgekomen om zoveel mogelijk processor speed naar VPC te krijgen deze kun je vinden op http://www.versiontracker.com:p  ik moet zeggen dat ik moet ze zelf nog uitproberen, maar wacht liever op VPC 5.1 wordt eind maart verwacht.

Verder is MacOSX op veel plaatsen veel sneller en zeker niet slooooomer, kijk als je veel Classic programma's gebruikt is het natuurlijk niet slim om in OS X te werken, en nog niet geheel herschreven programma's voor OS X zijn ook gewoon langzaam.

Ik heb bijvoorbeeld de nieuwe beta van GoLive 6 deze is sneller dan 5 in Classic of zelfs in OS 9.2. Adobe is zeker goed op weg want Photoshop 7 ziitten heel vernuftige dingen in zodat sommige proccesor handelingen beter verlopen en zo zal het programma ook sneller zijn dan in OS 9.2.:)

Al bij al, je moet gewoon nog even geduld hebben, zodat de software omgezet is. Het wordt er alleen maar mooier op.;)

Bijdrager
    Boris

Ik wil ook de beta van Adobe GoLive!

:0

Bijdrager
    Zout

Die heb ik wel voor je boris,:) neem maar even contact met me op, je hebt m'n icq nummer we he?

Bijdrager
    windowsinthewindow

meer RAM…

Bijdrager
    Chriz

Frits, dit draadje is uit februari 2002…

Bijdrager
    windowsinthewindow

is altijd leuk:D

Bijdrager
    eMacPaddy

Nee, want als ik bij “laatste bericht”

Geplaatst: Di Feb 05, 2002 14:50

had gezien ipv

Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 13:14

, dan had ik het draadje niet eens hoeven te openen. :sealed:

Maar nu we hier toch zijn, blaaaaaaaat
    antwoord al gevonden

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.