20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    macnriq

Macosx hangt bij opstarten

Hoi,

Ik heb een imac g4. Heb net 10.4.5 geinstalleerd en wilde gelijk updaten. Dat leek ook te lukken. Op een gegeven moment kwam de mac bij de ‘gecombineerde mac update’ opeens ging mn mac rebooten en leek daar te hangen… Toen heb ik een harde reset gedaan (knopje achter ingedrukt) En nu blijft mn mac hangen bij het opstarten, bij het appel logo. Wat te doen??

thx alvast.

Bijdrager
    Yaris

Ik zou je willen helpen, maar je avatar leidt me af. :P

Bijdrager
    unox

Hm, dat is geen echte info, opstarten vanaf de instalatie cd en je wachtwoord veranderen, dat kies je boven in de menubalk, daar kun je dat vinden, zo is dat bij mij gelukt.
    Succes!

Bijdrager
    macnriq

Het probleem zit als je ‘m net aan doet het grijze scherm met het appel logo, daar blijft ie hangen. Ik krijg ook mijn cd lade niet open. Hoe krijg ik anders mijn cd lade open?

Bijdrager
    unox

Wat is het voor een type mac? Je kan proberen de klep open te maken met je vingers en dan handmatig op de ‘open’ knop te drukken, en dan als je de cd erin hebt gedaan met ‘c’ opstarten.

Bijdrager
    macnriq

als ik opstart met appelte-v ingedrukt krijg ik als laatste regel te zien: failed to load extension com.appe.driver.AppleMacRiscPCI.

en daaronder kwam er ineens: Waiting on <dict blablabalablabalabla>

Still waiting for root device…

erg vaag:( Ik snap er niks van

Bijdrager
    unox

Waarom :apple: – v? Heb je de cd er al in? En dan herstarten met de ‘c’ toets ingehouden tot je in het instalatie menu komt.

Bijdrager
    macnriq

Het is een bolletje met een 17″ scherm. Krijg de dvdlade niet zomaar eruit:( zie geen knoppie.

Bijdrager
    unox

De cd drive duwt dat kleine witte ding naar achter zo gaat hij open, als je met je nagel er probeert in te komen kan eventueel ook met een klein mesje, dan zie je rechts onder, helemaal rechts onder, een klein knopje zitten, die druk je dan in en dan zou hij open moeten gaan.

Bijdrager
    macnriq

het klepje is open, zaklantaarntje erbij, zie geen wit knoppie rechtsonder

Bijdrager
    SeaTrue

muis indrukken tijdens opstarten?

Bijdrager
    macnriq

ik heb het iets anders gedaan….met een mes aan het tandwieltje getrokken. en dan opgestart met c knop ingedrukt…..

ikkom ze ff terug;)

Bijdrager
    unox

Oke, is goed, intussen kijk ik Barcalona – Chelsea verder:P

Bijdrager
    macnriq

saaie wedstrijd…ik heb de install cd eropnieuw ingedaan…opnieuw geinstalleerd maar stuit gewoon weer op hetzelfde probleem:( damnnn weet iemand wat er is?

Bijdrager
    unox

Heb je je wachtwoord niet veranderd? Ik had hetzelfde probleem en toen het wachtwoord via de instal disk veranderd en toen deed hij het wel.

Bijdrager
    macnriq

als die cd boot dan kom ik in een installatiemenu, ik kan nergens mn wachtwoord wijzigen.

Bijdrager
    macnriq

je hebt gelijk ik kan het wachtwoord veranderen, gedaan. Maar het heeft niet geholpen:(

Bijdrager
    tangy

10.4.5 is de laatste versie van het OS. Daar valt weinig aan te updaten. Is het een legale versie of van het web geplukt?
    Wat was het systeem dat je hiervoor op je bolletje draaide? Misschien moet je wel een firmware update doen alvorens Tiger erop te knallen. Maar eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen.

Probeer anders ook eens op de support pagina van apple zelf: http://www.apple.com/support/tiger/install/

succes

Bijdrager
    macnriq

Ik heb mn systeem maar geformateerd….alles wrkt nu perfect, toch bedankt!!

Bijdrager
    bassmac

Late reaktie, maar misschien weet iemand er wel meer van: Had mijn imacG4 ook zo verziekt, maar dan omdat ik ‘m als externe dvd-speler wilde gebruiken om mijn cd imac400 aan te sturen, (met T-ingedrukt opstarten). Kreeg alleen de harddisk als externe firewireschijf te zien. Niet de bedoeling, dus herstart of in prullebak gesleept om te verwijderen en uitgeplugd(weet dat niet meer precies) Toen was ie dus stuk.
    Ik heb me suf gezocht in het forum naar oplossingen, en op van allerlei manieren geprobeert op te starten, te herstellen enz.
    Laatste tip die ik las was even een paar uur met rust laten.
    Gedaan, en toen met net nieuw gekochte Tiger erin opgestart en alt ingedrukt. gaf vage keuze tussen harddisk en dvd.
    Toen weer sysherstel, maar die gaf weer aan dat het niet hersteld kon worden.
    Nu kon ik wel op wis schijf klikken en dat deed ie meteen. Dag 4 uur niet op externe schijf geback-uped werk en hoera weer een paar uur alle software opnieuw installeren.

Maar goed, het een tijd wachten deed het dus, ben allang blij dat mijn mooie mac weer werkt!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.