10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    McJohn

MacOSX Firewall en imdb.com

Hallo,

Als ik de instelling van mijn OSX firewall in OSX Leopard instel op “sta alleen essentiële voorzieningen toe” dan kan ik onmogelijk de website http://www.imdb.com bereiken. Met de overige instellingen van Firewall lukt het immers wel. Is er iets loos aan imdb.com of zo dat OSX hierin de deur dichtgooit of ligt dit enkel aan mij?

Misschien niet echt een vraag, omdat ik de oplossing zoals je kan lezen weet,…maar vroeg me af of andere Macgebruik(st)ers dit euvel ook voorhebben?

groet,

McJohn

Bijdrager
    DouweM

Hier ook ‘Sta alleen essentiële voorzieningen toe.’, en Firefox en Safari kunnen allebei zonder problemen IMDB bekijken…

Bijdrager
    McJohn

Gek,…op de prepress had ik dit ook ingesteld en lukte het niet om de site tijdens mijn pauze te bezoeken,..toen heb ik van instellingen es gewijzigd en lukte het opeens wel. Hier thuis had ik dezelfde instellingen als op de prepress en wou het met Safari, Firefox of Camino voor geen meter werken. Als ik optie 1 of 3 aanvink, dan lukt het meteen. Volgens mij is Safari toch wel een “essentiële voorziening”,… toch?

Bijdrager
    nicksuy1

ik heb geen enkel probleem om op imdb.com te geraken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Geen idee waarom het bij sommigen van jullie niet lukt.
    Ongeacht hoe mijn firewall ingesteld staat, kan ik gewoon elke site bezoeken.

Heeft het misschien met de proxy instellingen te maken?

Bijdrager
    oldsmelly

Waar staat eigenlijk die firewall in osx ?

Ik heb al gekeken en gezocht (bij delen etc) maar ik zie nergens een firewall optie staan

Bijdrager
    JeePee

Kijk bij Beveiliging.:D

Bijdrager
    oldsmelly

:sealed: :sealed: :sealed:

Thanks hoe ken ik dit nou over het hoofd zien..

ben toch echt kaal en niet ….. oohh shit w8 ff was vroeger blond :D

Bijdrager
    oldsmelly

Maar werkt deze firewall alleen op basis van programma’s die je toegang geeft of kun je bv ook poorten etc etc sluiten
    als dat namelijk kan dan zit ik er aardig over heen te lezen….

Ik zit al achter een cisco router/firwall waarbij ik alleen bepaalde poorten doorstuur naar het ipadres van mijn mac… heeft deze firewall dan nog zin ?

Bijdrager
    JeePee

Hoe hij precies werkt, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik zit ook achter de firewall van m’n router en draai daarnaast nog NetBarrier X4.:D Die laatste is zeer goed in te stellen, vind ik. 8)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.