24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    STEVEJ0BS

MacOSX animaties sneller weergeven

Ik vind dat de animaties in MacOSX te sloom gaan. Hierdoor krijg je niet het gevoel dat je op een snelle computer zit.
    Is het mogelijk om de snelheid waarmee de animaties worden uitgevoerd te verhogen?

Bijdrager
    iJoost

Welke animaties heb je het precies over dan?

Bijdrager
    AndreasD

ik heb daar ook last van, bv bij flash in safari, safari geeft trouwens veel spining balls de laatste tijd.

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”iJoost”

Expose, het inklappen van vensters, stacks, dashboard

Bijdrager
    Steff

Als je de animaties in Mac OS X zelf bedoeld ligt het meer aan jou geduld dan het systeem. Maar verklaar u nader.

Bijdrager
    PowerMacje

Betere videokaart…:)

Bijdrager
    martijnkoemans

Voorbeeldtje
    http://www.youtube.com/watch?v=UV8lgW9RKfY&feature=related

vind ik niet langzaam…..
    de eerste 10 sec… de andere is gedaan met shift-klik

Bijdrager
    Steff
    ”Cosmopolitan”
    ”iJoost”

Expose, het inklappen van vensters, stacks, dashboard

Ok je plaatste een bericht net voor mij dus even up-to-date zijn:
    Expose: Hier op mijn nieuwe iMac vliegen de programma’s al dan niet vensters ultra snel naar de hoeken om zo snel mogelijk een schoon bureaublad te maken. Vensters heb ik als een ‘geest in de fles’ ingesteld en dat schuift voor mij snel genoeg naar beneden in het Dock. Stacks gebruik ik niet en Dashboard is erg snel open, maar vergeet niet dat de widget’s zelf ook moeten opstarten en dat heeft nog wel eens wat tijd nodig. Ook zijn widget’s afhankelijk van je internet verbinding.

Bijdrager
    iJoost

Even de Shift ingedrukt houden, dan lijkt het de volgende keer weer een stuk rapper. En bovendien weet je dan weer precies wat voor fraaie dingen hij allemaal aan het doen is.;-)

Maar zonder gekheid, je hebt niet toevallig zelf een keer iets uitgezet en dat vergeten weer aan te zetten of zo. Quartz, core animaties, weet ik veel… Want bij mij is ie gewoon lekker smooth. Geen enkel probleem.

Bijdrager
    Bor

Zit je shift-toets vast?

Bijdrager
    macsterdam

copy/paste dit in de terminal:

defaults write NSGlobalDomain NSWindowResizeTime .00000001

het venster dat je ziet verschijnen bij openen/bewaren van een document zal vanaf nu een heeeeel stuk sneller gaan. let wel, even éénmalig de programma’s sluiten die je open hebt staan tijdens het toepassen van deze tip, want pas na weer opstarten ervan zullen ook deze voordeel hebben van de nieuwe open/bewaar snelheid!

trouwens, met het er zijn nog meer terminal tips om de snelheid van diverse animaties, hier alvast een eerste voorzet

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”martijnkoemans”

Voorbeeldtje
    http://www.youtube.com/watch?v=UV8lgW9RKfY&feature=related

vind ik niet langzaam…..
    de eerste 10 sec… de andere is gedaan met shift-klik

Dat gaat idd erg smooth
    Met mijn MBP van 1 jaar oud gaat dat net wat minder snel en soepel.

Bijdrager
    Esquare

Dan is er iets niet in de haak met die MBP. Heb je al gekeken hoe die animaties draaien als je een compleet nieuw gebruikersaccount aanmaakt?

Bijdrager
    David123

Met het programma Onyx kun je o.a. de snelheid aanpassen, maar er zullen ongetwijfeld ook nog andere apps zijn om dat in te stellen.

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”macsterdam”

copy/paste dit in de terminal:

defaults write NSGlobalDomain NSWindowResizeTime .00000001

het venster dat je ziet verschijnen bij openen/bewaren van een document zal vanaf nu een heeeeel stuk sneller gaan. let wel, even éénmalig de programma’s sluiten die je open hebt staan tijdens het toepassen van deze tip, want pas na weer opstarten ervan zullen ook deze voordeel hebben van de nieuwe open/bewaar snelheid!

trouwens, met het er zijn nog meer terminal tips om de snelheid van diverse animaties, hier alvast een eerste voorzet

Bedankt trouwens voor deze tip.
    En alle andere natuurlijk.

Bijdrager
    joasdekker
    ”David123″

Met het programma Onyx kun je o.a. de snelheid aanpassen, maar er zullen ongetwijfeld ook nog andere apps zijn om dat in te stellen.

Ik wil niemand tegen het zere been aanschoppen, maar met allerlei van zulk soort hulpmiddeltjes doen vak meer kwaad dan goed.
    Je systeem zal er in ieder geval niet zomaar sneller van worden.

Bijdrager
    R-Flow

Heerlijk hoe iedereen elkaar hier gewoon napraat. Al die verborgen voorkeuren die OnyX heeft zijn ook gewoon via Terminal uit te voeren. Dus of je nou in zo’n programma gaat zitten rommelen of d.m.v. Terminal maakt uiteindelijk niks uit. Beide kunnen zwaar schadelijk zijn als je niet weet waar je mee bezig bent. Maar het is nou niet zo dat OnyX of een dergelijke toepassing op zich ineens een risico voor je systeem is.

Bijdrager
    Esquare
    ”R-Flow”

Maar het is nou niet zo dat OnyX of een dergelijke toepassing op zich ineens een risico voor je systeem is.

Nee, maar een Terminal-commando voer je niet zomaar even uit. In Onyx is het slechts een kwestie van selecteren en of klikken. En dan is een ongelukje snel begaan.

Het is echt heel simpel: een MBP hoort ook zonder Terminal-commando’s en/of Onyx de standaardanimaties vloeiend te draaien. Zo niet, dan is er iets bijzonders aan de hand en kan Onyx hooguit (tijdelijk) wat symptomen bestrijden.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Esquare”

Nee, maar een Terminal-commando voer je niet zomaar even uit. In Onyx is het slechts een kwestie van selecteren en of klikken. En dan is een ongelukje snel begaan.

Daar zul je ook eerst een administrator wachtwoord moeten opgeven voordat je überhaupt het programma in komt. Daarnaast is zo’n programma zelfs veiliger omdat ze vaak een “Reset” functie hebben waarbij alle standaarden weer worden terug gezet. Of dat bij OnyX specifiek zo is geen idee, maar bij TinkerTool bijvoorbeeld wel.

Daarnaast worden hier die Terminal commando’s gewoon gegeven qua uitvoeren kan het net zo snel gaan.

”Esquare”

Het is echt heel simpel: een MBP hoort ook zonder Terminal-commando’s en/of Onyx de standaardanimaties vloeiend te draaien. Zo niet, dan is er iets bijzonders aan de hand en kan Onyx hooguit (tijdelijk) wat symptomen bestrijden.

Geheel mee eens.

Bijdrager
    Esquare

Sinds wanneer laat een doorsnee gebruiker zich afschrikken door het opgeven van een wachtwoord? :roll:

Bijdrager
    R-Flow
    ”Esquare”

Sinds wanneer laat een doorsnee gebruiker zich afschrikken door het opgeven van een wachtwoord? :roll:

In dat geval kan je ook zo de halve inhoud van /System/Library/ wijzigen, dus dan maakt het allemaal niks meer uit. Is immers ook maar een kwestie van één keer je Administrator password opgeven.

Bijdrager
    Esquare

Dat kan inderdaad, maar dat komt normaal niet bij iemand op. Dat wordt anders als een onschuldig ogend programmaatje om toestemming vraagt.

Bijdrager
    R-Flow
    ”Esquare”

Dat kan inderdaad, maar dat komt normaal niet bij iemand op. Dat wordt anders als een onschuldig ogend programmaatje om toestemming vraagt.

Het zal je verbazen hoeveel mensen in de systeemmap lopen te rommelen op zoek naar dat ene icoontje of bestandje x, en in het proces het Dock om zeep helpen (voorbeeld op dit forum). Dus dat is echt complete onzin.

Daarnaast, hoeveel mensen hier denken nou echt na voordat ze klakkeloos zo’n Terminal command vanuit het forum copy & pasten en op enter rammen? Is in 9 van de 10 gevallen ook gewoon een kwestie van blindelings vertrouwen, of Terminal nou om een admin password vraagt of niet.

Het is uiteindelijk allemaal lood om oud ijzer en even destructief als je geen verstand van zaken hebt.

Bijdrager
    joasdekker

Even buiten beschouwing gelaten of het gegeven commando kwaad kan of niet. Wat doet het eigenlijk?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.