19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Mai0nice

MacOs X Tiger en cd-archief

Hallo allemaal,

ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum.
    ik heb eigenlijk meteen een vraagje.
    nadat ik MacOs X Tiger heb geinstalleerd werkt mijn cd-archief niet meer, kan iemand mij vertellen hoe hij dit doet. ik heb ongeveer 500 cd met werk erop en wil graag snel alles terug kunnen vinden.

vriendelijke groeten,
    Mai0nice :apple:

Bijdrager
    computer space

Volgens mij moet je ons vertellen waarmee je dat archief hebt gemaakt. Ik neem aan dat die software niet meer werkt onder Tiger.

Bijdrager
    Mai0nice

Hallo Martiniman,

daarvoor gebruikte ik geen software, ik maakte gewoon van alles wat er op de cd stond een alias en plaatste dit in een map “archief “. als je de cd dan verwijdert en je dubbelklikt op de alias vraagt hij om de desbetreffende cd. Maar helaas onder MacOs x Tiger geeft hij alleen de mededeling dat hij de “server niet kan vinden” maar legt niet meer de link naar de cd.

gr.

Bijdrager
    mvdenberg

Je had wel eenbackup gemaakt van je cd archief bestanden voordat je een installatie van Tiger uit hebt gevoerd?

Bijdrager
    Mai0nice

gelukkig wel, mvdenberg, maar ik wil graag mijn nieuwe systeem gebruiken en niet terugvallen op MaOs 9

Bijdrager
    mvdenberg

Ah, dat had je er niet bij gezegd dat je van OS9 af kwam. Ik weet het niet helemaal zeker, maar OS9 programma’s draaien onder de classic omgeving binnen Tiger?
    Heeft het programma ook een Tiger versie zodat je de database van het OS9 programma kunt gebruiken?

Bijdrager
    Mai0nice

in MacOs 9 gebruikte ik daarvoor de finder ->

“daarvoor gebruikte ik geen software, ik maakte gewoon van alles wat er op de cd stond een alias en plaatste dit in een map “archief “. als je de cd dan verwijdert en je dubbelklikt op de alias vraagt hij om de desbetreffende cd. Maar helaas onder MacOs x Tiger geeft hij alleen de mededeling dat hij de “server niet kan vinden” maar legt niet meer de link naar de cd. ”

Bijdrager
    iJoost

Misschien gewoon de snelkoppelingen even opnieuw aanmaken?

Bijdrager
    Mai0nice

hallo iJoost,

Ik kan geen snelkoppeling maken van bestanden die op een cd staan, wel van de cd zelf, dit ging in MacOs 9 wel,

gr.

Bijdrager
    Turbanus

Kijk op je harde schijf en vindt de map OS-9. Daarbij moet ook jouw oude archief staan. Sleep die map in je dock naar iTunes en alles wordt geimporteerd.:wink:

Bijdrager
    iJoost

Toch vrees ik dat dat nodig is (ik kan het hier niet voor je proberen). De snelkoppelingen van OS9 waren namelijk anders als die van OSX die kun je niet zomaar blijven gebruiken.

Bijdrager
    computer space

De snelkoppelingen van OS9 waren veel beter dan die van 10. Deze bleven vaak na rondzwervingen over een netwerk nog intact. In OSX is het niet meer dan een URL zoals in Windows, en zijn alle leuke voordelen van de OS9 aliassen verleden tijd.

Bijdrager
    Brok2000

Je kan ook gewoon het programma Auto Catalog gebruiken. Zodra je eencd hebt gebrandt en op dat programma sleept maakt hij ook allemaal aliassen. Zoals ik het bij jou lees is dathet zelfde principe als wat je eerst deed. Het programma werkt perfect onder Tiger. Je zoekt gewoon in spotlight en hij geeftdan wel aan welke cd je moet hebben als je ze maar wel nummert maar dat lijkt mij vanzelfsprekend. op http://www.versiontracker.nl vindt je het wel. http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/552

het is shareware en de license kost 15 dollar dus is niet zo veel voor heelveel plezier

Bijdrager
    Turbanus

Als je in OSX veel aliassen genereert, krijg je vanzelf te maken met een geweldige strandbal! En zeker als het gaat om files vanaf cd’s, dvd’s en externe harde schijven die je mac almaar probeert te vinden.

Bijdrager
    a.vandenoever
    ”Turbanus”

Kijk op je harde schijf en vindt de map OS-9. Daarbij moet ook jouw oude archief staan. Sleep die map in je dock naar iTunes en alles wordt geimporteerd.:wink:

Waarom ITunes? Het gaat toch om werk?

Grtz, AvdO

Bijdrager
    Mai0nice

dit werkt helaas ook niet; de aliassen blijven ‘grijs’ in iTunes en worden niet geimporteerd,

Bijdrager
    Turbanus
    ”a.vandenoever”
    ”Turbanus”

Waarom ITunes? Het gaat toch om werk?

Grtz, AvdO

Ik woon iets dichter bij de grens om te begrijpen wat deze Belg met “werk” bedoelt……:wink:

Bijdrager
    profclimber

of gebruik diskcatalog maker gebruik ik thuis met bijna 300g aan foto en films en op werk meer dan 1 TB aan DVDs met beelden etc. Heel simpel gooi de cd erin en hij maakt netjes een overzicht codetje er aan codetje op cd en je archief is foutloos

Bijdrager
    TijhofGraphics

Of CDFinder. CD erin, importeerd in CDFinder, en elk bestand wat er op staat, elke map, inc. bestandsoort, en grootte word in het programma opgeslagen. Zoek ergens op, en je ziet het directe pad naar het bestand. Je kunt dan de CD erin doen en het bestand op zoeken, of de CD erin doen en het bestand openenn vanuit CDfinder(is eigenlijk een soort Spotlight, maar dan voor dingen buiten je Hardeschijf) werkt ook met DVD’s. Zowel + als -, zowel R als RW:P

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.