18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Alison

OneDrive apps iMac/Macbook Air/iPhone

Ik heb een iMac en een Macbook Air, allebei met Yosemite. Ik heb laatst Windows 365 gekocht en kreeg 1 TB geheugen op OneDrive en probeer dat nu in gebruik te nemen. Ik heb op beide computers apps geïnstalleerd voor OneDrive. I

n eerste instantie verliep het synchroniseren voorspoedig en had ik op beide computers een map staan met de desbetreffende bestanden. Er waren wel wat issues met bestandsnamen met die op een Mac normaal gesproken wel werken (met leestekens of spaties etc) maar dat was snel opgelost.

Nu heb ik nieuwe bestanden in een van de mappen gezet maar het synchroniseert niet meer. Het icoontje is ook verdwenen rechtsbovenin op mijn scherm. Ik google me helemaal suf om te kijken hoe het werkt maar ik snap het niet.

Moet ik nu steeds inloggen op “Microsoft Document Connection’ of de website van OneDrive om er een bestand toe te voegen? Ook wil ik de mappenstructuur veranderen.

Ik ben al bijna geneigd om weer ouderwets met USB stickies aan de slag te gaan of alles in iCloud op te slaan of in Gmail.
    Gek genoeg lijkt de app op de iPhone weer wel te werken… iemand een idee?

Bijdrager
    tarun

Gewoon een verbeterde versie. Inderdaad niet schokkend. Gelukkig niet, want het OS bevalt me prima zo.

Leuke feature is dat je de map Documenten kan syncen met iCloud. Aangezien ik daar 200GB kwijt kan (2,99/maand) is dat erg makkelijk. Zo kan ik nog beter overal bij mijn data.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik denk, dat jullie even moeten wachten totdat jullie iPhones en iPads op iOS draaien.

Dan eens kijken, hoe de samen werking is, tussen de divices en jullie Macs.
    Ik denk ook niet dat ik Siri ga gebruiken op mijn Mac.
    Velen hebben ook Cortana uitgeschakeld in Windows 19

Ik werk veelal met de app Alfred 3. Bevalt mij prima.
    Wet ik wel hoop, of Windows Office 64 bits in een splitview gaat draaien.
    Zoals de browser Opera nu al kan

Gr

Bijdrager
    iMac Lover

Dat rottige Bluetooth toetsenbordje van mijn iPad
    Ik bedoel natuurlijk iOS 10 en Cortana in Windows 10

Bijdrager
    Beech

Je kunt je eigen tekst verbeteren, hoor, door op je avatar te klikken en “bewerk” te kiezen.

Bijdrager
    jordi99

Dat kopiëren verhaal gaat niet alleen tussen macs, maar ook draadloos tussen je iPhone en iPad..
    Lijkt me hierdoor zeker een handige functie!

Bijdrager
    Koning Frank

Ga eens met je muis over je eigen avatar.

Bijdrager
    Shmoo

En als dat niet lukt probeer je de cursor maar eens.

Bijdrager
    riji

Mappen eerst optie?
    Sinds ik XtraFinder niet meer kan gebruiken en met ForkLift verder moet, interesseert mij eigenlijk hoofdzakelijk één ding bij een nieuwe OS X versie (MacOS): is er een optie om ordening met “Mappen eerst” in stellen en werkt dit ook goed (al je bv. een zoekactie doet)?

Bijdrager
    Shmoo

Ja dat irriteert mij ook heel erg. Voor dat soort details heeft Apple helemaal geen interesse meer.

Ik heb het vorig jaar op een bepaalde manier voor elkaar gekregen maar vraag mij niet hoe ik het gedaan hebt. Ik weet dat ik er hier op OMT over gesproken heb en dat het antwoord dus ergens op het forum staat.

Enkel een .html bestand komt nog eerder dan een folder, maar verder werkt het niet slecht.

Bijdrager
    riji

Bedankt, jammer dat je de oplossing niet meer weet, maar ik heb dit tegenwoordig ook vaak voor.

Bijdrager
    TheBigZ

Werkt dit? (Sort by: kind)

Bijdrager
    riji

Neen, dit doet het niet.
    Ik wilde eigenlijk graag weten van iemand die de beta versies macOS volgt of daarin de mogelijkheid om mappen eerst te hebben eindelijk aanwezig is en zo ja, of dit goed werkt.

Inactief
    Anoniem

Ik heb ooit eens ergens in een config bestand een spatie voor het woord “folder” gezet. Daarna staan alle mappen altijd bovenaan. Ik weet alleen even niet uit mijn hoofd welk bestand dat was en het zeker niet in de huidige versie.

Geblokkeerd
    Anoniem

In Sierra kan dit hoor:

Dus nog heel even wachten:)

Bijdrager
    Shmoo

Kijk, kijk, kijk dit is wat we nodig hebben ipv al dat Siri geneuzel.

Nu nog een optie ingebouwd in het OS dat je ook 3rd party menubar items kunt ordenen in de volgorde die je wilt hebben en ze na herstarten ook weer in die volgorde terugkeren en OS Sierra is nu al geslaagT. ?

Bijdrager
    riji

Shyos: bedankt
    Shmoo: helemaal met je eens
    Zou Apple dan toch eens naar zijn gebruikers luisteren als het geen geld opbrengt.

Bijdrager
    Franky Mac

Shyos, bedankt voor het nieuws. Dan hoef ik tenminste niet meer die lelijke P-list hack te gebruiken. Die is nl. ook niet ideaal, omdat ik daarbij alleen sorteer bij soort kan gebruiken. Nu staan de folders netjes bovenaan, maar de bestanden staan daaronder door elkaar.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.