7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    EEDEEJEE

macOS Sierra versie 10.12

Ik beschik over een Mac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) en heb de laatste upgrade gedaan.
    Nu was ik mij al een tijdje zo aan het ergeren over het veelvuldig enerverend tergend lang ronddraaien van mijn “strandbal” dat ik spijt begon te krijgen dat ik mijn overstap ooit van Windows naar Apple heb gemaakt. (twijfelde vorig jaar al omdat mijn vorige iMac het na 6 jaar al liet afweten)
    Ik probeer bij te benen maar sinds de upgrade naar macOS Sierra is deze ergernis nog toegenomen en die dwaze trien van een Siri heb ik niet nodig, tenzij om nog meer op mijn zenuwen te werken.
    De strandbal draait nu ook al seconden lang als ik van de ene naar de ander website of zelfs ander onderwerp op OMT bv. surf.
    Heb ik daarvoor dik méér dan 2.000 euro betaald?

Bijdrager
    schnhvn

Ik heb dezelfde versie iMac en heb deze ervaring niet.

Wat ik wel heb sinds Sierra is dat mijn videokaart (denk ik) bij het uitzetten van de computer heel even wat rare kleuren en strepen in het scherm laat zien. Dat is nieuw. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Ik zou toch even contact zoeken met support… daar zijn ze ook voor

Bijdrager
    koen

Een strandbal kan ook ook een hardware probleem zijn, bijvoorbeeld je harde schijf die langzaam aan het kapotgaan is. En ja, zelfs in een dure Mac kan een harde schijf het begeven. Je hardware kun je testen via Apple Diagnostics.

En post hier eens het resultaat van het programma Etrecheck.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  koen.

Bijdrager
    Q-collective
    EEDEEJEE op 30 september 2016

Nu was ik mij al een tijdje zo aan het ergeren over het veelvuldig enerverend tergend lang ronddraaien van mijn “strandbal” dat ik spijt begon te krijgen dat ik mijn overstap ooit van Windows naar Apple heb gemaakt. (twijfelde vorig jaar al omdat mijn vorige iMac het na 6 jaar al liet afweten)

Het “strandballetje” is redelijk normaal als de computer zaken aan het uitvoeren is. Blijkbaar is je ergernis na 7 jaar nog niet dusdanig gegroeid dat je weer terug gaat naar Windows. Overigens is zes jaar een redelijke leeftijd voor een computer (ja, ook een iMac), ik weet niet wat je verwachtingen verder zijn daarover…

Ik probeer bij te benen maar sinds de upgrade naar macOS Sierra is deze ergernis nog toegenomen en die dwaze trien van een Siri heb ik niet nodig, tenzij om nog meer op mijn zenuwen te werken.

Dan zet je het uit. Systeemvoorkeuren > Siri > Vinkje uit.

De strandbal draait nu ook al seconden lang als ik van de ene naar de ander website of zelfs ander onderwerp op OMT bv. surf.

Dan kan er dus een probleem zijn. Wat heb je al uitgevoerd om het probleem te verhelpen?

Heb ik daarvoor dik méér dan 2.000 euro betaald?

Op dit soort huilie commentaar zit niemand te wachten.

Bijdrager
    Q-collective
    schnhvn op 30 september 2016

Wat ik wel heb sinds Sierra is dat mijn videokaart (denk ik) bij het uitzetten van de computer heel even wat rare kleuren en strepen in het scherm laat zien. Dat is nieuw. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Dit zou wellicht kunnen duiden op een defecte videokaart. Ik zou inderdaad de support eens bellen hierover.

Bijdrager
    GoeieDag

@EEDEEJEE, tegen WIE heb je het eigenlijk (ja, ja, ik heb ook een caps lock!)?
    Want wij kunnen er ook niks aan doen dat je een Mac hebt gekocht, nog dat die Mac niet draait zoals je zou willen.

Wel kunnen we je helpen om te kijken of we je probleem kunnen (helpen) oplossen. Maar laat dan dat gezeik achterwege; wordt niemand beter van, noch blij. Zeker is: het balletje hoort niet te draaien tijdens sec het surfen.

Doe eens een EtreCheck en plaats dat rapport hier, en kijk tevens wat SMART Utility van je HD vind.

Zo, nu jij weer!

Bijdrager
    jonahke

Ik heb ook een 27″ 5K iMac uit 2015 en sinds Sierra blokkeert Finder erg vaak en heropstarten is het enige dat helpt. Als ik mijn iMac wil afsluiten, wordt mijn scherm zwart en verschijnt de strandbal en mijn Mac weigert af te sluiten. Het enige dat ik dan kan doen is mijn Mac afsluiten door de power-button lang in te drukken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.