3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    giljom

macOS siërra opnieuw installeren

Ik wil op mij iMac 2012 een een nieuwe installatie doen, maar ik ben maar een leek, welke installatie raad u mij aan, een volledige zuiver installatie of alleen macOs siërra , ik ben maar bang dat ik alles kwijt ben, ik moet zeker zijn dat ik mijn contacten, emails, foto’s terug krijg.

Ik zet liever geen volledige copy terug, ik wil die oude rommel daarvan af , kan ik terug halen via cloud, hoe moet ik stap voor stap te werk gaan ,graag uw hulp.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  Pete.Z.

Moderator
    Night

Je kan in TimeMachine kiezen om bepaalde delen teug te zetten.

Je kan bij een Restore meerdere keuzen aanvinken:

1. Programma’s (alles of niets)
    2. Onderdelen van je Home folder (je kan hierbij verschillende onderdelen selecteren)
    3. Andere bestanden en mappen(alles of niets)
    4. Instellingen van je Mac en netwerkinstellingen

Wil je echter een schone installatie zonder ‘rommel’, dan zul je stap voor stap te werk moeten gaan en alle gewenste onderdelen handmatig terug moeten zetten. En dat is nogal een tijdrovende klus.

Mail, foto’s, wachtwoorden en muziek terugzetten is niet zo’n probleem. Ook je contacten kun je van tevoren exporteren naar een .cvs bestand en deze in de nieuwe installatie weer importeren. Helaas is dit alles geen garantie dat je niets kwijtraakt: je kan zaken lokaal op andere locaties hebben opgeslagen dan gebruikelijk is.

Bijdrager
    McMeller

Laten we beginnen bij het begin. Werkt je Mac op dit moment wel normaal, en welke vormen van backup of synchronisatie, zoals Time Machine of iCloud, gebruik je nu?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.