4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

MacOS Sierra installatie verknoeit opstartschijf

Ik bezit een Mac Pro 4,1 > 5,1 6 core 3,33 Ghz met NVidia Geforce 980. Op een van mijn partities stond El Capitan en dat wilde ik upgraden naar MacOS Sierra. Dat mislukte. Omdat ik een zwart scherm kreeg en ook screensharing niet hielp installeerde ik een oude Geforce GT120. Dan bleek dat bij het opstarten een kernel panic optrad. Is het misschien niet mogelijk om Sierra te installeren omdat mijn computer er een is van 2009 die geflasht is naar 5,1? (Gelukkig heb ik nog twee SSDs in mijn computer zitten met 10.10 en 10.11. en die werken wel)
    Weet iemand raad?
    TIA

Geblokkeerd
    Carp

Nee hoor, als een 4.1 , 5.1 is geworden is er geen verschil meer.

Te weinig info om iets zinnigs te zeggen waarom je upgrade is mislukt.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Misschien deed ik het volgende verkeerd: ik heb de NVidia webdriver uitgezet maar niet herstart en Sierra is de installatie begonnen zonder te herstarten.
    De partitie was van een harde schijf, nog 65 GB vrije ruimte en El Capitan 10.10.6 wel niet de laatste security update. Direct na het starten van de Sierra installatie hoorde ik geen schijfactiviteit meer. Toen ik na een half uur nog steeds geen screen sharing connection kreeg heb ik de computer uitgezet en die kaart geĂ¯nstalleerd. Daarop kreeg ik weer geen opstartgeluid te horen en een wit scherm en een kernel panic.

Geblokkeerd
    Carp

Ik denk dat eea eerder te maken heeft met de broken EC webdriver die de laatste security update volgde…en dat je daarom hebt ge’upgrade.

Gebeurd Nvidia niet vaak, maar deze keer hebben ze er een zooitje van gemaakt….zal binnen enkele dagen wel een reparatie update volgen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.