8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    rivc

macOS Sierra en twee-factor-authenticatie

Op mijn iMac (27inch late 2015) zit ik met een vervelend probleempje: bij het toekennen van de code (bericht naar iPhone) krijg
    ik de melding dat mijn Apple ID gebruikt wordt om in te loggen op een apparaat in de buurt van Sint-Gillis, Brussels Hoofdstedelljk Gewest!
    Ik woon echter in Brasschaat, meer dan 40 km daar vandaan! Heb dus steeds ‘Niet toestaan’ aangeklikt.

Iemand enig idee? Bedankt bij voorbaat.

Bijdrager
    iMad

Je kan gewoon toestaan aan klikken, bij mij geeft die ook niet de juiste exacte locatie.
    Ik denk dat op dit moment iedereen daar last van heeft.

Bijdrager
    Q-collective

Dit is normaal gedrag:

Wat doe ik als ik de locatie in het inlogbericht niet herken?
    Wanneer u inlogt op een nieuw apparaat, ontvangt u een bericht op uw andere vertrouwde apparaten waarin de locatie bij benadering van het nieuwe apparaat op een kaart wordt weergegeven. Dit is een locatie bij benadering op basis van het IP-adres dat het apparaat momenteel gebruikt, en niet de exacte locatie van het apparaat. De weergegeven locatie weerspiegelt mogelijk het netwerk waarmee u verbonden bent en niet uw fysieke locatie.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Zit je internetprovider misschien in Sint-Gillis? Dan zou dat de verklaring kunnen zijn: je bent met het netwerk daarvan verbonden en gebaseerd op je IP-adres, zegt Apple dan dat dat je locatie is.

Bijdrager
    rivc

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het bericht toegestaan, geen problemen.
    Jakko: Telenet zit in Mechelen en dat lijkt al wat dichter bij Sint-Gillis, heeft er misschien wat mee te maken?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Hier vandaag in Knokke bij een vriend upgraded van Snow Leopard naar Yosemite. Ook hier dat gedoe van Sint-Gillis. Ongelooflijk.
    We hebben de twee-factor-identificatie uitgeschakeld. We geraakten er niet aan uit. Bij het inloggen in iCloud vroeg de iMac telkens een wachtwoord en wanneer we het juiste intikten aanvaardde hij het niet. In plaats daarvan werd een zescijferige code naar de iPhone gestuurd. We wisten niet wat daarmee te beginnen. Ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn MacPro met die twee-factor-identificatie. Hier werd in iTunes gevraagd van die zescijferige code na het wachtwoord in te tikken. Talloze keren heb ik het geprobeerd. Het lukte niet. Wat deed ik verkeerd?

Bijdrager
    Q-collective
    Mac op 28 juli 2017

Hier vandaag in Knokke bij een vriend upgraded van Snow Leopard naar Yosemite. Ook hier dat gedoe van Sint-Gillis. Ongelooflijk.
    We hebben de twee-factor-identificatie uitgeschakeld. We geraakten er niet aan uit. Bij het inloggen in iCloud vroeg de iMac telkens een wachtwoord en wanneer we het juiste intikten aanvaardde hij het niet. In plaats daarvan werd een zescijferige code naar de iPhone gestuurd. We wisten niet wat daarmee te beginnen. Ik heb hetzelfde probleem gehad op mijn MacPro met die twee-factor-identificatie. Hier werd in iTunes gevraagd van die zescijferige code na het wachtwoord in te tikken. Talloze keren heb ik het geprobeerd. Het lukte niet. Wat deed ik verkeerd?

Snow Leopard kende nog geen twee-factor authenticatie:

Wat gebeurt er als ik twee-factor-authenticatie op een apparaat met oudere software gebruik?
    Als u twee-factor-authenticatie op apparaten met oudere besturingssystemen gebruikt, wordt u mogelijk gevraagd de zescijferige controlecode aan het einde van uw wachtwoord in te voeren wanneer u inlogt. Haal uw verificatiecode op een vertrouwd apparaat met iOS 9 en hoger of OS X El Capitan en hoger op, of laat deze naar uw vertrouwde telefoonnummer sturen. Typ vervolgens uw wachtwoord gevolgd door de zescijferige controlecode in het veld ‘Wachtwoord’.

Bron.

Vanaf Yosemite kan de Mac daar gedeeltelijk mee omgaan, vanaf El Capitan zijn alle programma’s mee.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    Q-collective op 29 juli 2017
    Mac op 28 juli 2017

Snow Leopard kende nog geen twee-factor authenticatie:

Wat gebeurt er als ik twee-factor-authenticatie op een apparaat met oudere software gebruik?
    Als u twee-factor-authenticatie op apparaten met oudere besturingssystemen gebruikt, wordt u mogelijk gevraagd de zescijferige controlecode aan het einde van uw wachtwoord in te voeren wanneer u inlogt. Haal uw verificatiecode op een vertrouwd apparaat met iOS 9 en hoger of OS X El Capitan en hoger op, of laat deze naar uw vertrouwde telefoonnummer sturen. Typ vervolgens uw wachtwoord gevolgd door de zescijferige controlecode in het veld ‘Wachtwoord’.

Bron.

Vanaf Yosemite kan de Mac daar gedeeltelijk mee omgaan, vanaf El Capitan zijn alle programma’s mee.

En toch stond dit na installeren van Yosemite automatisch aan terwijl het niet mocht.
    https://support.apple.com/nl-nl/HT204152
    Twee-factor-authenticatie is beschikbaar voor iCloud-gebruikers die ten minste één apparaat met iOS 9 of OS X El Capitan of hoger hebben.
    Als u Apple apparaten hebt die kunnen worden bijgewerkt naar iOS 9 of hoger, of OS X El Capitan of hoger, kunt u twee-factor-authenticatie configureren.

“Typ vervolgens uw wachtwoord gevolgd door de zescijferige controlecode in het veld ‘Wachtwoord’.” Wel dat heb ik talloze keren geprobeerd. Ik heb ook een iPhone.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Mac Hammer Fan.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.