7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Freddy Sunder

macOS Sierra en externe schermen

Nadat ik dacht dat het aan de gezcihtsherkenning lag in Foto’s of de externe USB drive die eraan hangt, heb ik nu eindelijk door dat het blijvende gesuis van de ventilatoren in mijn MacBook komt door de verbinding met een extern scherm.
    Het scherm is verbonden via Thunderbolt kabel en als ik het scherm verwijder vallen de fans terug stil.
    Sluit ik het scherm aan, dan begint het opnieuw.

Nog iemand dezelfde ervaring en eventueel een oplossing? Dit is niet uit te houden!

Geblokkeerd
    Carp

DL even MacFanControl, daarmee kun je eenvoudig de fan ‘dresseren’, dat lost je probleem meteen op.

Bijdrager
    Freddy Sunder

Bedankt. Het helpt inderdaad, maar het is een lapmiddel:de GPU gaat van 75 naar 93° als ik het scherm aansluit, waardoor het eigenlijk nodig is dat de fans naar hogere toeren gaan.
    Ik kan het dus manueel wel verminderen, maar dan wordt de GPU wel niet gekoeld zoals het moet.
    Of zie ik dit verkeerd?

Geblokkeerd
    Carp

Nee, je hebt gelijk…. maar het betekend dat je dan wel ‘ergens’ een serieus probleem hebt, want dat is niet normaal.
    Ik kom dat regelmatig tegen met Mac Pro’s, dus hoopte voor jou dat het geen temperatuurstijging krijgt na MacFanControl….en dat gebeurde helaas wel.

Bijdrager
    Freddy Sunder

Dit is allicht een Sierra probleem, voordien nooit last mee gehad.
    Het probleem houdt ook op als ik de laptop sluit en enkel het externe scherm gebruik. Dus één scherm trekt de GPU wel, 2 niet meer.
    Bug gerapporteerd aan Apple.
    Bedankt voor de suggestie!

Bijdrager
    Buzz

Heb je in Activity Monitor gekeken wat de CPU op dat moment doet? Of draait die niet op een hoog percentage, en is het alleen de GPU?

Bijdrager
    Freddy Sunder

In Activiteitenweergave zie ik niets bijzonder. CPU draait normaal, en verhoogt ook niet in temperatuur.
    In Macfancontrol zie ik de GPU wel verhogen in temperatuur van zodra ik het scherm aansluit als 2de scherm.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.