6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    sophie

macOS Sierra

Hallo,

Sinds ik de update naar sierra gedaan heb, heb ik enkel nog problemen met mijn iMac. Het is inderdaad een wat ouder model(2009), maar dit zou er toch niets mogen om doen.
    Hij loopt constant vast, veel strandballetjes, heel de tijd ongewenste reclame en die stomme mackeeper die zomaar begint te scannen.Heb deze laatste trouwens nooit geinstalleerd!
    Graag wil ik mijn iMac terug naar de vorige versie krijgen, maar in de appstore zie ik enkel de update van de laatste 30 dagen en hij staat er niet meer tussen.
    Kan iemand mij helpen? Ik wordt er zot van als mijn Mac niet werkt zoals het hoort en een nieuwe kopen is geen optie.

Alvast bedankt,
    Sophie

Bijdrager
    cmug

Downgraden zal je niks helpen. Dat lost het probleem niet op ! Eerst MacKeeper verwijderen ! EtreCheck rapport maken. Overbodige opstartende programma’s verwijderen. Overbodige plugins in browser verwijderen.
    Kun je dit niet zelf zoek dan iemand die bij je in de buurt woont die je kan helpen.

Bijdrager
    IGBA

Heel de tijd ongewenste reclame… lijkt me een gevalletje malware.
    Laat dit er maar even op los: https://www.malwarebytes.com/antimalware/mac/

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  IGBA.

Moderator
    Night

In jouw geval zou ik het over een andere boeg gooien. Een iMac uit 2009 kan nog prima met een 7 jaar nieuwer OS overweg, als je hem iets meer spierballen en een verjongingskuur geeft:

1. Zorg dat het geheugen wordt uitgebreid naar in ieder geval 8GB (2x4GB). Het maximale geheugen voor jouw Mac is 16 GB (in tegenstelling tot huidige iMacs, uitgezonderd de 27″, kun je in de 2009 modellen zelf het geheugen uitbreiden).
    2. Laat je interne disk vervangen door een SSD. Latere versies OSX en MacOS maken veel meer gebruik van lees-/schrijfhandelingen t.o.v. OSX 10.6 waarmee je Mac op de markt kwam. Intussen zijn ook programma’s etc. groter/zwaarder geworden, waardoor een in verhouding trage HDD een duidelijke bottleneck is geworden.
    3. Zorg voor een compleet nieuwe installatie van MacOS, installeer alle benodigde programma’s opnieuw en zet daarna alleen de benodigde data (zoals bestanden, (i)Photo(‘s) en iTunes bibliotheken) terug. Zo ben je gelijk verlost van alle in de loop van de tijd opgehoopte onnodige software, extensie, plugins, adware, preferences en andere troep die door programma’s in de systeemfolders wordt gedumpt.

Trek er maar eens een weekendje voor uit, en je zal zien dat je ouwe trouwe werk-knol weer een paradepaardje wordt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    KarelWillem

Inderdaad:

– Mackeeper wegzouten
    – Malwarebytes draaien

Dan zijn de meeste van je problemen vast weg.
    Maar we weten nu niet helemaal wat je al gedaan hebt.

Bijdrager
    sophie

Hallo,

Ik heb die malwarebytes gedaan en die mackeeper gelukkig weggekregen.
    Er zit reeds 8 GB in de mac.
    Ik zal misschien moeten zien om mijn interne disk te laten vervangen, zal er eens naar informeren.

Alvast bedankt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.