19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Incognito

MacOS op een Windows PC

Hallo allen,

Ten eerste vind ik de forum er goed uit zien en wordt er kennelijk, aan de hoeveelheid users te zien, genoeg besproken hier.

Ik heb mijn vraag niet terug gezien op de forum, maar dat kan ook komen omdat ik niet alles na ga. Je zou het ook lui kunnen noemen.

Mijn vraag is eigenlijk simpel voor velen, is het mogelijk om een MacOS te installeren op een Windows PC? Ik vraag dit omdat ik graag Logic 7 wil gebruiken voor mijn muziekproductie en heb begrepen dat deze draait op MacOS.

Bijdrager
    trabant

Windows PC’s bestaan niet. Wel x86-computers met windows erop.
    Het is inderdaad mogelijk om op een willekeurige x86-machine Mac OSX te installeren maar ik ben te lui om daar verder op in te gaan. Maar kies voor geMac: ruil die bak in voor een Mac.
    Tip: ProjectX86.org

Bijdrager
    jspr

dat is een beetje in de categorie van: wel willen maar niet kunnen

Bijdrager
    Cars

lol:P

1. sloeber
    2. mag niet
    3. werkt niet goed

Koop een Mac! En kap met die onzin!

Bijdrager
    J.

steek gewoon een standalone dvd van tiger in je cd-rom en herstart… Maar over je gaat succes hebben met al je hardware te herkennen is een andere vraag ze

Bijdrager
    Steff

Mijn vraag is eigenlijk simpel voor velen, is het mogelijk om een MacOS te installeren op een Windows PC? Ik vraag dit omdat ik graag Logic 7 wil gebruiken voor mijn muziekproductie en heb begrepen dat deze draait op MacOS.

Ja het kan .. maar vraag nou niet hoe en al helemaal niet of het goed gaat draaien.

Bijdrager
    MacBeer

Wat mijn voorgangers op niet zo’n vriendelijke manier proberen duidelijk te maken is dat het laten werken van OSX op een Windows PC wel mogelijk, maar illegaal is.
    Op het internet circuleren zogenaamde X86 versies van OSX die je met heel veel tweaken wellicht draaiende kan krijgen op een PC. Je moet er echter rekening mee houden dat deze oplossing niet werkzaam is omdat veel (externe) hardware niet herkend worden.
    Als jij echt Logic gebruiken wil dan is het kopen van een Mac de enige oplossing die ik je aanraden kan.

Bijdrager
    Niek89
    ”MacBeer”

Wat mijn voorgangers op niet zo’n vriendelijke manier proberen duidelijk te maken is dat het laten werken van OSX op een Windows PC wel mogelijk, maar illegaal is.

Ik wou net zeggen 8)

Bijdrager
    Hanky Dussen

Komt bij dat Logic Pro 7 een zwaar en kieskeurig programma is ! Het werkt echt alleen maar op een optimale machine (een Mac dus, recente G4 of hoger). Dus : vergeet de PC, zeker als het om Logic gaat !

Bijdrager
    Niek89

Als Mac os op een PC zou draaien, zou dat niet ten goede gaan van de ‘reputatie’ van Apple. Het Mac OS werkt goed op een Apple computer en dat willen ze zo ook houden, denk ik. ’t is gewoon een duo (zou ook niet anders willen)

Bijdrager
    Cloudsurfer

Het is het besturingssysteem van een Mac, vandaar Mac OS. Zo heeft ook je telefoon een besturings systeem en zelfs je tv. Je zou toch ook niet je telefoon software op een Wii willen draaien (bij wijs van spreken)?

Bijdrager
    vogel

Je kan eigenlijk twee dingen doen: of je gaat voor Logic en koopt een Mac, of je gaat voor Nuendo op je PC. Het moet gezegd, met de laatste combinatie heb ik heerlijk gewerkt. Met de eerste werk ik nog steeds heerlijk.

Bijdrager
    icecream

Als je echt met Logic wilt werken zou ik het ervoor over hebben om een Mac aan te schaffen. Je hebt al een Mac mini vanaf 619 euro.

Bijdrager
    RPGboy

en 2e hands nog goedkoper!! en die doen het vaak ook nog goed, omdat wij mac gebruikers zuinig zijn op onze spullen, toch? :innocent:

Moderator
    Poezenbeest

Zoals Steve op zijn laatste keynote al iemand citeerde; ”Iemand die serieus aan de slag gaat met software, moet ook zijn eigen hardware maken”

Oftewel… al zou het mogelijk zijn; de software is niet bedoeld om op infreieure producten te draaien.. Om de allorgie mer auto’s er maar weer eens bij te pakken: je stopt ook geen motor van een vrachtwagen in een eend om een trailer te trekken.

Bijdrager
    Incognito

Inmiddels al een Mac aangeschaft, omdat ik idd heb begrepen dat je hier beter niet aan kan beginnen.

Toch bedankt voor jullie reacties, dubbelzinnig of niet :wink:

Bijdrager
    KoJ

de software is niet bedoeld om op infrieure producten te draaien..

Vijs dan maar eens een huidige iMac open.It’s a mess:roll:
    Kom op zeg, een (i)Mac is gewoon een PC binnenin. Er is gewoon voor een bepaalde vaste combinatie gekozen.

Bijdrager
    KoJ

de software is niet bedoeld om op inferieure producten te draaien..

Vijs dan maar eens een huidige iMac open.It’s a mess:roll:
    Kom op zeg, een (i)Mac is gewoon een PC binnenin. Er is gewoon voor een bepaalde vaste combinatie gekozen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Zerk”

Om de allorgie mer auto’s er maar weer eens bij te pakken: je stopt ook geen motor van een vrachtwagen in een eend om een trailer te trekken.

Slechte vergelijking, als je het mij vraagt — hij zou volgens mij beter kloppen in het verband van het draaien van eenvoudige programma’s op krachtige computers. Beter zou iets zijn als “Je stopt ook geen motor van een Porsche in een Landwind” of zo, denk ik:)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.