5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Sharks

macOS Mojave Magic Muis verbinding valt steeds weg

Goedenavond,

Ik heb een 27″ iMac, late 2013 3,5 i7, 24GB geheugen. Prima ding voldoet nog steeds erg goed. Ik houd mijn systeem netjes, zo native mogelijk en heb eigenlijk nooit gesodemieter…

Recent geupdate naar Mojave en dat bevalt ook heel erg goed. Echter heb ik vanaf het eerste uur vanaf de update problemen met mijn Magic Mouse. “Verbinding verbroken” zegt ie dan om snel daarna weer te melden dat de muis weer verbonden is… Ik word hier helemaal gek van! Soms paar dagen goed, soms tientallen keer per uur!

Weet niet meer wat ik moet doen… Debug menu geprobeerd, plist verwijderd, etc. etc…. High Sierra en daarvoor nooit problemen, tot Mojave…

Wie het weet mag het zeggen! Thanks!

Bijdrager
    sedikit

Misschien is de oplossing gemakkelijker dan je denkt: zet de batterijen een beetje klem met een stukje zilverpapier tussen de batterij min-pool en de muis  min-pool.

Bijdrager
    Sharks

Ha! Ik kwam er gisternacht achter dat dit gedrag vaak plaats vond bij een ferme tik of klik of wanneer ik de muis verplaatste op mijn bureau…

Dit filmpje heeft me (tot nu toe) geholpen:

Wat ik nog wel vreemd vind is dat de problemen precies op het moment van upgraden naar Mojave zijn begonnen! Maar voor nu lijkt het even goed te gaan…

Bijdrager
    sedikit

Filmpje toont precies hetzelfde wat ik je al aanraadde. Behalve dat papier tussen deksel en batterijen. Als ze goed klem zitten is dat m.i. overbodig.

Overigens (het is vloeken in de kerk): dat dit nodig is, betekent dat het veelgeroemde “disign” van Apple wat betreft deze muis, klinkklare onzin is!

Bijdrager
    Sharks

Helemaal mee eens! Thanks voor het meedenken! Ik kan in ieder geval weer verder zonder dat mijn bloeddruk te hoog wordt… 😃

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.