13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    FFH

MacOS Mojave; Dock icons aangepast maar probleem

OMT’ers,

Ik heb even jullie hulp nodig.

Gisteren Mojave geïnstalleerd en vandaag de eerste aanpassingen gedaan zoals ik die altijd deed met nieuwe OSX versies, namelijk figuurtje van finder en de prullenbak aanpassen.

Dit ging altijd goed, csrutil uitzetten e.d., het hele riedeltje, echter geeft ‘ie nu geen prullenbak figuurtje meer weer, dus er is iets fout gegaan. En nee, heb geen back-up gemaakt van de originele prullenbak figuurtjes…

Zou iemand voor mij kunnen checken hoe de originele bestanden heten en wellicht de bestanden kopiëren en mij willen delen? Wellicht is er iets veranderd in Mojave maar ik acht deze kans klein gezien het systeem een melding gaf dat de bestanden met dezelfde namen reeds bestonden en vervolgens gekozen voor vervangen (pas toe op alles)

Cache geleegd met sudo find /private/var/folders/ -name com.apple.dock.iconcache -exec rm {} \; en vervolgens dock herstart met Killall Dock in Terminal heb ik reeds geprobeerd maar geen prullenbak figuurtje…

Mocht iemand een oplossing weten cq manier om de originelen te herstellen, let me know!

Alvast dank.

FIXED!

Toevallig even naar “lichte modus” geswitcht omdat ik met het scherm in de zon zat, en tada, daar was me prullenbak figuurtje weer!

Bijdrager
    JoopJoopJoop

leuk icoontje waar te downloaden?

Bijdrager
    FFH

OMT’ers,

Helaas, het prullenbak icoontje is weer weg.

Zou iemand toch willen kijken hoe de bestandsnamen zijn in MacOs Mojave en wellicht met mij een de originele bestanden willen delen?

Alvast dank!

@Joopjoopjoop,

Icoon van finder is zelf gemaakt.

Bijdrager
    pinkie

Dit zijn de namen va de originele Trash iconen:

trashempty.png

trashempty@2x.png

trashfull.png

trashfull@2x

Ik heb zelf enkele keren moeten proberen voordat het lukte. Killall Dock dede het niet maar na herstart kwam het goed. Succes

Bijdrager
    FFH

@Pinkie,

Dank!

Herstart meerdere malen herhaalt, geeft helaas geen enkel effect.

Iemand tips?

Bijdrager
    GoeieDag

Het macOS even er opnieuw op gooien.

Bijdrager
    Ome Kor

Misschien helpt het om in safe mode op te starten, dat heeft mij geholpen toen ik problemen met iconen had.

Bijdrager
    FFH

Ik heb wellicht het probleem al gevonden.

Wanneer ik in ‘dark mode’ werk, zijn die iconen weg, zodra ik weer naar ‘light-mode’ schakel komt het aangepaste icoon van de prullenbak weer tevoorschijn.

Kan het zijn dat er in Mojave een 2e set iconen verstopt zit met een iets donkerdere tint oid?

Bijdrager
    pinkie

@FFH, ja, dat klopt. In dark mode worden andere iconen gebruikt. Ik heb nog niet gevonden waar deze staan of hoe ze heten. Zodra ik meer weet hoor je het.

Bijdrager
    pinkie

Ha, dat was snel, ze staan op dezelfde locatie als de originele (system-library-core services-dock.app-show package content)en heten hetzelfde met toevoeging van een 2 dus bv: trashempty2.png etc.

Bijdrager
    FFH

@pinkie

Wat gek, ik heb geen 2e set…

Kun je eens een print-screen maken van de exacte namen? Dank

Bijdrager
    pinkie

Screenshot namen

Bijdrager
    FFH

@Pinkie,

Dank! Alles werkt weer na behoren!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.